Fredrik 90 Skrevet Mars 5, 2017 Share Skrevet Mars 5, 2017 2 timer siden, lasseln skrev: Bilen blir brukt daglig, dessverre! Har ikke mulighet for å sette bort begge bilene for vinteren og denne har definitivt lavest verdi, så regnestykket blir enkelt. Synes ikke det er noe "dessverre", går tross alt an å ta vare på bilen selv om man kjører den daglig Det er ikke noe problem å bruke disse bilene hele året, gjør jo det stort sett selv. Mange gnager om at jeg bør sette bort E34en min om vinteren men det er en bruksbil, videre er det kun en 520i som aldri kommer til å bli spesielt. Lar den stå de dagene de salter som verst samt at den blir vasket gjevnlig, hvilket er normalt bilhold vinterstid. Problemet er når folk begynner å gi faen fordi det er en gammel bil, da ruster de opp... Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALBUAK Skrevet Mars 10, 2017 Share Skrevet Mars 10, 2017 Maserati Ghibli F80 M3 og i8 Patteyh og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 I Drøbak idag. Patteyh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 14, 2017 Share Skrevet Mars 14, 2017 To av 80-tallets sportsvogner i 2017, begge tidligere konkurrenter til blant annet E30 325i. 944 generelt har kommet helskinnet gjennom tidens tann - den er verken spesielt dyr eller populær, men høster fortsatt respekt for hva den var og er, og blir stort sett vedlikeholdt fremfor vraket/slaktet. Honda Prelude derimot har i likhet med de fleste japanske bilmerker mistet gløden med alderen (slik som de fleste av oss for øvrig...). Gamle japanske biler er generelt ikke verdsatt, og det avbildete eksemplaret står med et hjulpar i grava/høggern. Dette var pokker til slede på slutten av 80-tallet, så det er litt synd at ingen av disse blir beholdt for fremtiden. Om 15 år er det ingen som vet hva Honda Prelude var for noe. Patteyh, Fredrik, DonaldT og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 14, 2017 Share Skrevet Mars 14, 2017 Dog er slike sportsvogner relativt ufornuftige, så jeg fant to mer praktiske gromvogner for spesielt interesserte. En 1959 (2005) Morris varebil og det peneste eksemplaret av Ford Taurus jeg noensinne har sett. Dette var en norsksolgt 1993 3.8 GL med knappe 100 000km på nakken. Interiør i matchende farge, like pen innvendig også. mcelg, N.E.W., Fredrik og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 15, 2017 Share Skrevet Mars 15, 2017 2x I8 i Arendal Begynner å bli ett vanlig syn disse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 (endret) Det er ikke ofte Ugland åpner sin private bilsamling for publikum, men i kveld gjorde de det. Da måtte jeg bare hive meg rundt å komme meg bortover til Grimstad. Dette er vel det nærmeste man kommer Jay Lennos bilsamling på Norsk jord, i Skandinavia og kanskje i nord Europa. Her er det mye perler ifra alle sjangere, jeg fikk bare tatt bilde av en brøkdel... Noe annet jeg liker er at alle bilene har bruksmerker på en eller annen måte, de kjøres alle gjevnlig ute på veiene. Alle bilene er registrert og EU godkjente, klare til å dure av gårde på veien. Trenger jeg å skrive noe her egentlig... Norsksolgt 1986 Countach med 28 000 km på tellern Ferrari, De tomaso og C1 Corvette... 1957 Packard Clipper, solgt ny i Norge den 13.08.1957 og har hatt samme eier siden den dagen. Camaro 5,0 liter med 45 000 km, solgt ny i Arendal i 1979 Denne fargen vakte nok oppsikt på Sørlandske veier på sent 70 tall.. 1972 2002 parkert i den aller første garasjen som Grimstad Garasjen laget. I dag er Grimstad Garasjen Norges fremste leverandør av ferdig garasjer og byggesett. Bare samlingen av klassiske Rollser er verd mangfoldige titals millioner. Ugland selv er en skikkelig Rolls entusiast, til daglig kjører han 2007 Rolls Royce Phantom Endret Mars 16, 2017 av Fredrik 90 Fredrik, tambur4, Patteyh og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 (endret) Artig opplegg og sammenligningen med Jay Leno's Garage er nok ikke helt gal. Det som er litt artig er at jeg må ha sett enkelte av disse bilene da jeg var barn/ungdom. Familien har landsted i det samme området som Ugland og de hadde noen ganske fete båter også som vekket mye oppsikt. Idag er det mer antallet av biler og det at mange av dem er dyre klassikere som gjør at Ugland skiller seg ut, men på 70 og 80-tallet hadde nesten ingen andre slike biler og båter i Norge og det var ganske spesielt... Endret Mars 17, 2017 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 10 timer siden, Fredrik skrev: Artig opplegg og sammenligningen med Jay Leno's Garage er nok ikke helt gal. Det som er litt artig er at jeg må ha sett enkelte av disse bilene da jeg var barn/ungdom. Familien har landsted i det samme området som Ugland og de hadde noen ganske fete båter også som vekket mye oppsikt. Idag er det mer antallet av biler og det at mange av dem er dyre klassikere som gjør at Ugland skiller seg ut, men på 70 og 80-tallet hadde nesten ingen andre slike biler og båter i Norge og det var ganske spesielt... De har fortsatt noen ganske imponerende båter liggende ved det nevnte landstedet. De har en italiensk yacht på 85 fot, så har de også en Sunseeker 75 liggende der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 Noen som har filmet neste F90 M5 i Oslo. Her ser vi også nye M stoler og litt tomgangsrusing. Dark Knight, bmw cab, awt og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 Uhyre sjelden man ser fabrikkskamuflerte biler i Oslo - spesielt kult at det er kommende M5 Et par spottings, 7-serie med skuddsikre vinduer - sikkert en regjeringsbil med påpasserene i X5'n bak. Så en Aventador med rimelig sprek lyd (hørte den på lang avstand, for er ikke slik at jeg sitter med mob'n pekende ut mot viduet hele tiden., og en Rapide i motlys. DonaldT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 On 15.03.2017 at 19.10, Fredrik 90 skrev: 2x I8 i Arendal Begynner å bli ett vanlig syn disse.. Den hvite burde vært i "Den store feilparkeringstråden" Powerplant reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 4 timer siden, E.H.D skrev: Noen som har filmet neste F90 M5 i Oslo. Her ser vi også nye M stoler og litt tomgangsrusing. Må legge til at det anbefales på det sterkeste å høre lyden på skikkelig anlegg, ikke bare gjennom PC eller mobil høyttalerne. Denne videoen må jo være ett skup, jeg vet ikke om videoer som er filmet så nærme bilene får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 17, 2017 Share Skrevet Mars 17, 2017 Den kommer nok til å ha akkurat den samme snåle lyden som M3/M4 har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 18, 2017 Share Skrevet Mars 18, 2017 Skikkelig badass pickup 2016 GMC Sierra 6,2l, intet mindre enn 426 hester awt, Patteyh og KireS reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå