Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når det er snakk om Hamburg, og forøvrig Tyskland generelt, er det noen som vet om leilighetshoteller e.l. nord i Tyskland? Gjerne i nærheten av Hamburg. Med to små barn blir vanlige hotell litt tungvindt i lengden, så hadde vært greit med noe som hadde en liten kjøkkenkrok og gjerne et ekstra rom eller to.

Feriehus er det riktignok endel av, men da må man helst et godt stykke på nordvestkysten har jeg fått inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriske tog er morsomt, jeg fikk til jul et tyskt elektrisk togsett av mine foreldre(svindyrt) som er mye større og mer robust en Märklin av merket LGB. Kan kjøres utendørs i alle årstider og er generelt ganske bra greier! En skinnelengde kosta visst den gang(20 år siden) 150kr per skinnelengde :(

Er ganske gøy da! hehe

Et vanlig damplok koster alt fra 500$ og opp mot 1300$ :o Det er morsomt leketøy og koste meg mange timer med dette på hytta sommer som vinter! Satt i påskesola med skinner i snøen og kjørte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikta meg inn på Oktoberfest, men skal man dra i Desember synes jeg uansett Tyskland er spennende, er personlig ikke for glad i Storbritannia generelt(hotell, renslighet, mat osv.). Bodde på et dyrt hotell i London(i utkanten faktisk..), det var mildt sagt på standard med et motelrom til 200kr pr. natt i Tyskland, hvor man får et strøkent rom med gode senger og rent sengetøy for alt fra 600-800kr pr. natt for et dobbeltrom.

Tysk orden, god mat og mye lokal øl å smake på :)

Tyskland er absolutt å foretrekke, renslighet (engelskmenn er noen griser derimot), ryddig, punktlig og billig. Når vi var i Essen nå i Mars så betalte vi rett over 2000 kr for tre netter på ett topp moderene hotell, hadde parkering i garasje og rom i 10 etasje :)

Men jeg har så smått begynt å planlegge en bilferie til nettopp England, har aldri opplevd England skikkelig så jeg planlegger en tur dit for å dra på Goodwood Festival of Speed :) Dama vil til London så det blir å kombinere dette tenker jeg, vil også prøve å få sett Stonehenge og muligens kjørt noen runder på Silverstone eller Brand Hatch hvis de er åpne for publikum :) Fordelene med Storbritannia og bil er at landet er forholdsvis lite og avstandene korte, så med første klasses motorveier så si på kryss og tvers så er det meste innen rekkevidde med noen timers kjøring ifra London ;) Bakdelene er kjøremønsteret i rundkjøringene, som regel dårlig vær (som i overskyet og regn for oss sørlendinger) og den engelske hygienen på hoteller og offentlige steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundkjøringer er faktisk noe av det enkleste i England, tro det eller ei. :) Det "verste" er når man skal ut på veien fra vanlige kryss, da er det lett å glemme seg ut.

Goodwood Festival of Speed kan ihvertfall uansett anbefales til de grader. Kjøp billett til alle dagene, det er verdt det.

Har selv lenge tenkt på en ny kjøretur til England, og vurderte ferjen fra Esbjerg, men den skal jo legges ned nå.. Med tanke på barn vil jeg ikke legge opp til for lange kjøreetapper, så da er Calais litt uaketuelt dessverre. Det går forøvrig ferje fra både Amsterdam og Rotterdam, men de koster jo en formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikE24: Jepp... junior og undertegnede har siktet oss inn på Miniatur Wunderland (jeg er gammel Märklin entusiast) i sommer før vi kjører videre til bl.a Auto Stadt i Wolfsburg... :)

Var i Auto Stadt når jeg hentet M5'n, rent tilfeldig egentlig, men angrer ikke på at vi tok turen innom ;) hadde vi bare planlagt det, så hadde vi meldt oss på terrengkjøring med bl.a. amarok, men det var 3 ukers bestillingstid på det, så fikk ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriske tog er morsomt, jeg fikk til jul et tyskt elektrisk togsett av mine foreldre(svindyrt) som er mye større og mer robust en Märklin av merket LGB. Kan kjøres utendørs i alle årstider og er generelt ganske bra greier! En skinnelengde kosta visst den gang(20 år siden) 150kr per skinnelengde :(

Er ganske gøy da! hehe

Et vanlig damplok koster alt fra 500$ og opp mot 1300$ :o Det er morsomt leketøy og koste meg mange timer med dette på hytta sommer som vinter! Satt i påskesola med skinner i snøen og kjørte :P

Ûberkult... tenk å ha noe sånt på hytta i påskeferien. Jeg ser det for meg... sild, øl & snaps + modelltog rundt hytta i påskesolen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer enn 35 Km inn til sentrum av København fra Roskilde og det går tog hele tiden (ca. 20 minutters tur)... så det gir jo noen ekstra muligheter for det meste egentlig... :)

Ja, er klar over det. Det er det som er så bra med Danmark. Er liksom ikke så langt til noe som helst ;) Vi ville være nær København uten å være i København og nær broen som vi skal kjøre over på vei hjem. 1 uke i Danmark så 1 uke i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundkjøringer er faktisk noe av det enkleste i England, tro det eller ei. :) Det "verste" er når man skal ut på veien fra vanlige kryss, da er det lett å glemme seg ut.

Goodwood Festival of Speed kan ihvertfall uansett anbefales til de grader. Kjøp billett til alle dagene, det er verdt det.

Har selv lenge tenkt på en ny kjøretur til England, og vurderte ferjen fra Esbjerg, men den skal jo legges ned nå.. Med tanke på barn vil jeg ikke legge opp til for lange kjøreetapper, så da er Calais litt uaketuelt dessverre. Det går forøvrig ferje fra både Amsterdam og Rotterdam, men de koster jo en formue.

Jeg bare så for meg at å kjøre i rundkjøringer feil vei ville være en utfordring ;)

Ja jeg har lenge hatt lyst til å dra til Goodwood, har hørt bare lov ord andre veier også så dette har jeg bestemt meg for å teste ut. Kommer forøvrig til å ta Channel tunnel iallfall en vei også tar jeg sikkert ferga tilbake igjen :)

Endelig har vi fått en samferdelsminister som faktisk er bilinterressert. :) Normalt har de jo knapt lappen.

463205.jpg

Han er ikke helt som andre ministere...

Helt fantastisk, på høy tid spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om Hamburg, og forøvrig Tyskland generelt, er det noen som vet om leilighetshoteller e.l. nord i Tyskland? Gjerne i nærheten av Hamburg. Med to små barn blir vanlige hotell litt tungvindt i lengden, så hadde vært greit med noe som hadde en liten kjøkkenkrok og gjerne et ekstra rom eller to.

Feriehus er det riktignok endel av, men da må man helst et godt stykke på nordvestkysten har jeg fått inntrykk av.

Hva med å leie en privat bolig i selve Hamburg via www.airbnb.com ? Jeg har ikke selv brukt tjenesten, men såvidt jeg forstår har dette blitt temmelig populært... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...