Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner folk som har kjørt fra purken. For å si det sånn, så ble sykkelen hans stående et år ubrukt i garasjen etterpå før han solgte den... Han hadde 240-250 og synes ikke det var en smule kult en gang i etterkant. Dette skjedde fordi han skjønte at lappen røyk.

Jeg skulle hatt jævlig gode odds til å klare det før jeg hadde vurdert å stikke ifra politiet, så fort de har skiltnummeret ditt og en måling på deg så du fucked... Min far stakk fra politiet en gang i sin ungdom han fortalt, han klarte å lure seg unna noen politiaspirater som ikke var lokal kjente. Selv kjøre han en kompis sin uregistrerte trimma Amazon :P

jeg kan ikke stikke av med leiebilen xD den går ikke fortere enn 200 dessverre :P Men med F10en ;) da skal de slite md å holde følge

Tror du skal slite med å kjøre ifra UP sine godt motoriserte BMW 3-serier med 520en altså :P

Det finnes faktisk en eller annne paragraf som inntreffer ved forbikjøring, til fordel for den som kjører forbi. Husker ikke ordlyden nå, men skal se om jeg finner den.

Den hadde vært interessant å se :)

Skrevet

Her er den:

Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring, vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20-30%). Dette gjelder ikke når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring, eller den motorvogn som ble forbikjørt holdt høyere hastighet enn tillatt.

Kilde

Skrevet

jeg kan ikke stikke av med leiebilen xD den går ikke fortere enn 200 dessverre :P Men med F10en ;) da skal de slite md å holde følge 

Trenger ikke holde følge, dem vet godt at kjangsen for at det skjer ei ulykke er langt større dersom de forfølger. Mest trolig bare slår de opp hvor du bor, og når du kommer hjem til mamma og pappa for kvelden står de to betjenter klar for både deg og sertifikatet ditt.

Det som forbauser meg stadig bort rundt diskusjonen om å kjøre fra politiet, er at så mange ikke er klar over at bilen de kjører faktisk har ett , som skiltnummer det kun er ett av i Norge.

Skrevet

Trenger ikke holde følge, dem vet godt at kjangsen for at det skjer ei ulykke er langt større dersom de forfølger. Mest trolig bare slår de opp hvor du bor, og når du kommer hjem til mamma og pappa for kvelden står de to betjenter klar for både deg og sertifikatet ditt.

Det som forbauser meg stadig bort rundt diskusjonen om å kjøre fra politiet, er at så mange ikke er klar over at bilen de kjører faktisk har ett skiltnummer det kun er ett av i Norge.

Bare et? Jeg har da 2 :P

Skrevet

Det som forbauser meg stadig bort rundt diskusjonen om å kjøre fra politiet, er at så mange ikke er klar over at bilen de kjører faktisk har ett skiltnummer det kun er ett av i Norge.

Hva med å pelle av skiltene før man kjører, hver eneste gang? Og kjøre med finlandshette? Da ser de ikke hvem du er ;)

Skrevet

Jeg skulle hatt jævlig gode odds til å klare det før jeg hadde vurdert å stikke ifra politiet, så fort de har skiltnummeret ditt og en måling på deg så du fucked... Min far stakk fra politiet en gang i sin ungdom han fortalt, han klarte å lure seg unna noen politiaspirater som ikke var lokal kjente. Selv kjøre han en kompis sin uregistrerte trimma Amazon :P

Tror du skal slite med å kjøre ifra UP sine godt motoriserte BMW 3-serier med 520en altså :P

Den hadde vært interessant å se :)

De har jo også en sånn hjulvispe som henger over Oslo stort sett hele dagen, og den kan fort bli tilkalt. Du skal jobbe hardt med å kjøre fra ett helikopter og kameraene det har

Skrevet

Bare et? Jeg har da 2 :P

Det skal godt gjøres å ha to forskjellige nummer på en og samme bil. At bilen har to skilt er derimot en annen sak. ;)

Skrevet

Hvorfor skal de slite med det? De har Passater med 250 hester som fliser deg :)

Skrevet

Det skal godt gjøres å ha to forskjellige nummer på en og samme bil. At bilen har to skilt er derimot en annen sak. ;)

Ja ;P

Har en bil med 2 forskjellige vin nr da. Har en tendens til å være et problem på EU kontrollene.

Skrevet

Hvorfor skal de slite med det? De har Passater med 250 hester som fliser deg :)

Nja, de 3,2 liters Passatene er ikke akkruat noe å skryte av til å ha såpass med effekt. Med 250 hk gjør de 0-100 på 7,2 sekunder og har en toppfart på 240 km/t, omtrent det samme som en F30 320d :P Og dette før Passatene lastes opp med utstyr og elektronikk som sikkert vipper vekta over 1,8 tonn (1715 kg normalt) Også var de jo kjøreegenskapene da, Passat er jo ikke akkruat kjent for å være en kjørebil selv om veldig mange Passateiere tror og prøver å henge på oss BMW sjåfører rundt svingene :P Skal nok ikke se bort ifra at en fokusert sjåfør (noe Sauasen helt sikkert ikke er) kan klare å utmanøvrere UP sine 3,2 liters Passater med en F10 520d ;)

Men det finnes andre biler i UP sin bilpark man bør passe seg for, slik som F11 M550d, F31 328I, C 350 CDI og Golf 6 GTI 8)

Skrevet

Er vel sjåførens begrensing før bilens begrensning, tror de har mer kjøretrening enn de fleste av oss. Men men, jeg akter ikke å finne det ut.

Skrevet

Nja, de 3,2 liters Passatene er ikke akkruat noe å skryte av til å ha såpass med effekt. Med 250 hk gjør de 0-100 på 7,2 sekunder og har en toppfart på 240 km/t, omtrent det samme som en F30 320d :P Og dette før Passatene lastes opp med utstyr og elektronikk som sikkert vipper vekta over 1,8 tonn (1715 kg normalt) Også var de jo kjøreegenskapene da, Passat er jo ikke akkruat kjent for å være en kjørebil selv om veldig mange Passateiere tror og prøver å henge på oss BMW sjåfører rundt svingene :P Skal nok ikke se bort ifra at en fokusert sjåfør (noe Sauasen helt sikkert ikke er) kan klare å utmanøvrere UP sine 3,2 liters Passater med en F10 520d ;)

Men det finnes andre biler i UP sin bilpark man bør passe seg for, slik som F11 M550d, F31 328I, C 350 CDI og Golf 6 GTI :cool:

jeg er helt Brian O conner bak ratttet ;) skulle likt å se politiet følge etter meg ;) 

Skrevet

Endelig hjemme fra ferieturen. Jeg er imponert over forbruket på bilen. Kjørte fra Strømstad med halv tank og 560km senere er det fortsatt mer igjen. Da med full bil og store hjul.

Generelt har jeg i løpet av disse 14 dagene kjørt 3000km med en gjennomsnittlig forbruk på 0.63 på mila. Må være greit med tanke på at det ikke er rolig i Danmark og til dels i Sverige!

Jaja, god kveld videre til dere, tar meg en øl å slapper av! :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...