Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt av Goodyear Eagle F1 og Michelin Pilot Super sport og Continental ContiSportContact?

De er i kategorien "best" i felgpakken. Fokus er best mulig grep, også på våt vei. Bonus er sen slitasje (men safety first)

Har sett på dekktesten til NAF, men ingen av dem var med i år. Continental ContiPremiumContact vant visst i år, men det var ikke et alternativ i disse felgpakkene. Ikke Hakka Blue heller. Vinneren fikk også skryt for å være det mest komfortable på dårlig vei, og det er jo ikke negativt :) Men ContiSportContact får vel ikke automatisk denne egenskapen, selv om begge er fra samme produsent :P

Snakk om 19", 225/35 og 255/30. Ingen dekkstrekk e.l. Original M-sport høyde/understell med kun senkeskåler foran.

 

Pilot Super Sport er mitt førstevalg med tanke på ytelser. Jeg skiftet til disse dekkene på en aksling og fikk akkurat det jeg ville ha av balanse i bilen. Bedre grep på tørt og vått, samt mindre sporing uten å miste noe komfort opp mot nye performance dekk jeg hadde før bytte som jeg ikke var helt fornøyd med. Tåler også banekjøring/Autocross bra.

Disse dekkene er som man kan se på tirerack  de dekkene i kategorien "Max performance summer" som har høyest score på det meste. Det er basert på i underkant av 900 forskjellige omtaler fra kunder.

Disse dekkene er jo ikke uvanlig å finne på BMW M-biler, Ferrari, etc...

Nesten umulig å ikke bli fornøyd med disse dekkene om er ute etter best mulig grep på vanlig vei. 

 

F1 dekkene har jeg god erfaring fra tidligere. Veldig gode dekk som stort sett kommer bra ut i tester og som jeg har hørt og lest mye bra om. Vet ikke prisen på Super sport der du kjøper, men vil tro disse er billigere og gir deg mer for pengene. Om rundetider ikke er viktig så hadde disse stått høyt på min liste over gatedekk. I min dekkdimensjon så hadde disse gitt mer "bang for the buck" sammenlignet med Super Sport.

 

Continental sine ContIsportContact 5 vant nettopp en test i EVO. Ingen personlig erfaring, men Continental gjør det stort sett alltid bra i dekktester.

 

 Gode kvalitetsdekk alle disse 3 typene, så du blir nok godt fornøyd uansett hva du går for.

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

har vært kvinelyder fra frambremser ei lita stund nå, men bare ved veldig liten touch på bremsepedalen. Nå har det blitt nesten konstant pipelyd fra bremser. Det er vel klossene som er problemet? Har allerede handlet nye.

 

Støver også som bare fff

Endret av Einarsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville dere valgt av Goodyear Eagle F1 og Michelin Pilot Super sport og Continental ContiSportContact?

De er i kategorien "best" i felgpakken. Fokus er best mulig grep, også på våt vei. Bonus er sen slitasje (men safety first)

Har sett på dekktesten til NAF, men ingen av dem var med i år. Continental ContiPremiumContact vant visst i år, men det var ikke et alternativ i disse felgpakkene. Ikke Hakka Blue heller. Vinneren fikk også skryt for å være det mest komfortable på dårlig vei, og det er jo ikke negativt :) Men ContiSportContact får vel ikke automatisk denne egenskapen, selv om begge er fra samme produsent :P

Snakk om 19", 225/35 og 255/30. Ingen dekkstrekk e.l. Original M-sport høyde/understell med kun senkeskåler foran.

 

Har kun hatt PSS, men mor mi hadde ContiPremiumContact før og de var utslitt etter 1.5 sesong. Kan anbefale PSS og PS2 kjempe gode dekk på tørt og vått. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? 730D er jo rått! :D

 

Hvorfor? De fleste mennesker må gjøre prioriteringer her i livet, og for de aller fleste vil et bosted være vesentlig "råere" og mer lønnsomt enn en bil som bare taper seg i verdi. I etableringsfasen er det gjerne slik at man ikke kan få i pose og sek, og man må derfor ta viktige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? 730D er jo rått! :D

 

Det er den råeste bilen jeg har hatt, og den får SYKT mye oppmerksomhet , folk titter og smiler , opp med tommelen osv når jeg kjører gjennom byn. folk kjører forbi og titter osv på e6 :)

 

Hvorfor? De fleste mennesker må gjøre prioriteringer her i livet, og for de aller fleste vil et bosted være vesentlig "råere" og mer lønnsomt enn en bil som bare taper seg i verdi. I etableringsfasen er det gjerne slik at man ikke kan få i pose og sekk, og man må derfor ta viktige valg.

 

Du sier noe der , bilen er gjeldfri , og en verdi på 100 000 i mine øyne etter hva de andre ligger på til på nettet.

de andre ligger fra 100 til 150k . men man må være realist mener jeg. tenkte å legge ut til 100 000 og det kommer også godt med til hus / leilighetkjøp ved siden av sparekonto og BSU som jeg har i dag. 

 

tenker å handle på noe mellom 1,5 til 2 mill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fornuftig tankegang du bør gå videre med. Uansett om bilen er gjeldsfri eller ikke, så stjeler den så mye av det potensielle låneopptaket at det er ren idioti å niholde på den. Det er også verdt å ha i tankene at en realisasjon av bilen (til 100.000kr) gir deg 1/3 av den nødvendige egenkapitalen (5 av 15%) man "skal ha" for å kjøpe en bolig til 2.000.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...