M|Fjeld Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 I den syvende himmel idag![emoji4] Gått min egen vei og handla trekkvogn med rake rør og buldrende V8 under huven[emoji7] Også tok jeg og Turbo-HF turen til Bilia skøyen og fikk en tur i M4'n til milhouse, dæven steike for en maskin[emoji7] Turbo-HF og Diiesel reagerte på dette 2
Turbo-HF Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 (endret) Dette var stas, selv med mye trafikk! (Y) Endret April 13, 2015 av awt Unødvendig sitering.
TRF Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Noen som kan anbefale et sted mellom gardermoen og oslo der de er flink på bilvask (og gjerne mer)? Jeg skal ikke ha vaskeriper og annen dritt som jeg har fått hver gang jeg har vært hos div utlendingssjapper før og spør derfor om konkrete råd. Noen som faktisk vet hva de driver med.
BMWE39turbo Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 M|fjeld gidder du sende en PM på åssen du fikk ordnet egen bil , betaling (leasing?) , kontrakt, kjøring osv? Har vurdert dette litt sjøl, men usikker på om eg orker begynne... er så små marginer i bransjen at det er fort å gå på en smell...
sveigis Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Scania v8=Nydelig:). M|Fjeld reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Har du virkelig casha ut for en Scania trekkbil M|Fjeld??
wicky124 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Kunne jo kjøpt Merce da når du først skulle kjøpe lastebil...
adne95 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Kanskje ikke rette forumet for dette, menmen noen som har, eller kjenner noen som har, peiling på bilstereo-forsterkere? har en gammel 1500w rockford monoblokk som lager en jævli plagsom, høyfrekvent pipelyd. Tror det har noe med strømtilførselen å gjøre, lyden endres/blir borte om jeg beveger litt på kontaktene til strømledningene. Er ikke phonostøy eller lignende. Lager lyden uten phonokabler eller høyttalerledninger tilkobla.
ahj Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Noen som kan anbefale et sted mellom gardermoen og oslo der de er flink på bilvask (og gjerne mer)? Jeg skal ikke ha vaskeriper og annen dritt som jeg har fått hver gang jeg har vært hos div utlendingssjapper før og spør derfor om konkrete råd. Noen som faktisk vet hva de driver med. Spørs når du tenker, men kan bidra jeg. Driver med detaling som hobby og holder til mellom Gardermoen og Oslo
janerik171187 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 bytta ut fordson major traktorgraveren i noe mer egnet graveredskap, let the digging commence fikse no skjær foran på den da .
M|Fjeld Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 (endret) M|fjeld gidder du sende en PM på åssen du fikk ordnet egen bil , betaling (leasing?) , kontrakt, kjøring osv? Har vurdert dette litt sjøl, men usikker på om eg orker begynne... er så små marginer i bransjen at det er fort å gå på en smell... Sender deg pm imorgen Scania v8=Nydelig:). Oh yes! Har du virkelig casha ut for en Scania trekkbil M|Fjeld?? Det stemmer! Kjøre min egen bil, ha ansvar for eget utstyr, samt fordelene ved å ha eget selskap ser jeg på som en vinn-vinn situasjon Kunne jo kjøpt Merce da når du først skulle kjøpe lastebil... Går som en bøtte med møkk, null komfort og dem ser stygge ut, ellers takk Endret April 13, 2015 av M|Fjeld
adne95 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 Noen (industri-)mekanikere som sitter på en god mal for overhalings- eller tilstandsrapport på mekaniske komponenter? skal ha fagprøve til uka, har ett slags oppsett, men hadde vært greit med litt inspirasjon
Daniel. Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 M|Fjeld, Fredrik 90 og bimmerR reagerte på dette 3
FredrikE24 Skrevet April 13, 2015 Skrevet April 13, 2015 (endret) Kanskje ikke rette forumet for dette, menmen noen som har, eller kjenner noen som har, peiling på bilstereo-forsterkere? har en gammel 1500w rockford monoblokk som lager en jævli plagsom, høyfrekvent pipelyd. Tror det har noe med strømtilførselen å gjøre, lyden endres/blir borte om jeg beveger litt på kontaktene til strømledningene. Er ikke phonostøy eller lignende. Lager lyden uten phonokabler eller høyttalerledninger tilkobla. Det sitter vanligvis en svitsjet strømforsyning i disse basert på 'boost-omformer' prinsippet. En transistor, gjerne en MOSFET-transistor svitsjer av og på en inngang og styrer dermed en strøm som går gjennom en spole. Videre har man en diode og en kondensatorbank. Når MOSFET-transistoren leder går strømmen gjennom spolen og transistoren til referansen(jord). Dioden sperrer for strømmen som er lagret opp i kondensatorbanken fra før, følgelig lades denne ut gjennom lasten(forsterkerkretsen). Når transistoren så sperrer vil det fremdeles gå en strøm gjennom spolen(den vil gjerne tviholde på det gamle og motstå en strømendring). Denne strømmen passerer dioden(den står i lederretning) og lader opp kondensatorbanken. Det er selve prinsippet. Det finnes nok mange fine forbedringer og slikt i et produkt, sikkert langt mer innviklet. Dette er hvertfall ideen. Snekra en tegning i full fart.. Ikke lagt sjela i den.. Svitsjingen skjer svært raskt, vi snakker om frekvenser på flere MHz. Resultatet er at man oppnår en høyere utgansspenning enn inngangsspenning. Jeg vil tro at det er oscillatoren(pulsbreddemodulator) som styrer svitsjingen som lager lyd(evt. transistor/halvleder), fungerer forsterkeren fint? Endret April 13, 2015 av FredrikE24 Dweezil reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg