Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en Sportline 124 det der, ble forøvrig aldrilevert med slicks [-X  Hadde nok reagert litt om jeg hadde sett noe slikt.. Noe sted man melder fra om slike bekymringsverdige ting?

Skrevet (endret)

Kjør på Dweezil :) Vil få meg med alt jeg kan. Vi skal hvert fall oppholde oss rundt Reykjavik.

Ok, har forhørt meg litt nå.

Det er visstnok verdt å få med seg de klassiske attraksjonene i området rundt Reykjavik:

- Den Gyldne Sirkel: Gullfoss, Geysir og Thingvellir (tror man kan kjøpe dagstur med buss/guide)

- Bad i Den blå lagune ved Grindavík på Reykjaneshalvøya

Videre er det mye spektakulær natur over hele øya, både langs veien rundt Island og i innlandet. Litt avhengig av hvor lenge dere skal være der, kan det være en idé å legge inn noen dager med leiebil for å se andre steder enn området rundt Reykjavik. Veien rundt øya er visstnok mulig å kjøre med en vanlig bil, mens utforsking av de mer heftige områdene i innlandet ofte krever kjøretøy type Arctic Truck og spesialkunnskap/erfaring.

Det er visstnok mye bra restauranter i Reykjavik, så om dere liker "fine dining" er det gode muligheter for å praktisere... Også må dere jo få smakt på den lokale delikatessen hákarl, fermentert hai, som visstnok skal være en liten manndomsprøve... ;-)

Dersom du skulle få noe tid til overs, kan du jo forsøke å komme i kontakt med buggy-klubben som Richard Hammond besøkte:

Endret av Dweezil
Skrevet

Jepp... Island er definitivt et kult ferieland. Reykjavik er verdens største landsby eller minste storby (alt ettersom man ser det) og man kan nå det meste med apostlenes hester. Jeg kan også anbefale den gyldne sirkel, men ta turen på et annet tidspunkt enn vi gjorde det (november/desember i snestorm). Akkurat den blå lagune synes jeg var litt oppskrytt, men en litt spesiell opplevelse var det (kanskje spesielt hvis man ikke har noe imot svovellukten som mest av alt minner om råtne egg). Hvis jeg skal en ny tur til Island vil jeg dra på offroadtur innover i landet med Landrovere. Det finnes flere selskaper som arrangerer slike turer som gjerne går over noen dager... :)

Skrevet

Noen som kan si noe om kvaliteten på febi tårnlager (fra GS)?  koster jo under 1/3 av orginale, varer de bare en tredjedel så lenge? :) skal montere coilovere, hvis det har noe å si for tårnlagra :P

Skrevet

De koster en tredjedel av prisen på originale topplagre, men holdbarheten er noe sånt som en hundredel av hva det originale er. Jeg måtte bytte topplagrene på E39´en på hastverk og måtte ta til takke med Febi. Disse var defekte etter knappe to måneder. Styr unna!

Skrevet (endret)

Febi bruker å være av samme kvalitet som original :) Men har ikke erfaring med akuratt tårnlager.

Endret av K-E
Skrevet

Takker. Gullfoss og blå lagunen står allerede på planen. Skal også på noen jøtul'er, samt hvalsafari og et par andre steder jeg ikke husker navnet på. Vi har allerede leid leilighet og en stor 4wd Chevy. Så det blir ikke så veldig arctic truck, akkurat :P

Vi tenkte å utforske mest på sør- og vestkysten, så nordover kjører vi nok ikke så langt.

Skrevet

Hva synes dere om overskriften og ordlaget, generelt, i denne artikkelen?

http://www.ba.no/_R_nebil__sj_f_r_fratatt_lappen_etter_krasj-5-8-61817.html

Kunne spart seg for "rånebil" ordet.. Hører man rånebil her i Bergen tenker man slitne Volvo osv. Men en S14a til over 100 tusen er ikke en rånebil i mine øyne. Jeg så akkurat denne bilen for noen uker siden, og da holdt han på å krasje i baken på en bil som delvis stod i ro da det var blitt rødt lys. Husker denne var på finn en stund tilbake, tror den har Skyline motor.

Skrevet

Ble utsatt for ett aldri så lite tilfelle av roadrage i stad. Etter å ha spist middag hos mine svigerforeldre så skal vi til å kjøre ut på hovedveien ifra boligområdet hvor de bor, på den hovedveien er det ikke forkjørsvei så den Volvo S80en som kommer i god fart har vikeplikt for meg. Jeg kjører ut og han må bremse hardt opp, jeg smiler vennlig og rister litt oppgitt på hodet og kjører videre. Det må ha pissa han off for han bråsnur og kjører etter meg, jeg puttrer videre på fartsgrensen og han legger seg bak meg og tuter som en galning mens jeg bare ignorerer det. Så blir det skummelt fordi han kjører opp på siden av meg og forsøker å presse meg av veien, men jeg bremser og han legger seg inn foran meg. Så kommer vi til ett kryss med en trafikkøy, her stopper han midt i feltet så jeg ikke kommer forbi og hopper ut av bilen. Jeg tenker at dette gidder jeg ikke akkruat nå jeg rygger tilbake og kjører rundt ham på andre siden av trafikkøya, han blir helt vil og hiver seg i bilen og dundrer etter, men nå er vi ute på riksveien og det er mye trafikk så han kommer ikke forbi. Så etter noe kilometer med tuting så gir han seg og snur i en rundkjøring.

Hadde jeg vært i riktig galt lune den dagen så hadde jeg vært ute av bilen like raskt som han, men jeg var mett, trøtt og sliten så orka ikke å diskutere med dumme mennesker. Men best av alt er at han brøt reglene....og jeg vet godt hvem det er :P Vi snakker om en godt voksen mann på rundt 50 år som hadde med seg kona si, men neste gang jeg treffer han (i jobbsammenheng) så skal jeg si hva jeg mener om slik oppførsel..

Skrevet

De koster en tredjedel av prisen på originale topplagre, men holdbarheten er noe sånt som en hundredel av hva det originale er. Jeg måtte bytte topplagrene på E39´en på hastverk og måtte ta til takke med Febi. Disse var defekte etter knappe to måneder. Styr unna!

Okay, takk for advarselen :)  er det ikke noen form for garanti på det? 

Febi bruker å være av samme kvalitet som original :) Men har ikke erfaring med akuratt tårnlager.

Det trodde jeg og, men ble litt skeptisk mtp hvor mye billigere det var.. ut ifra erfaringen til Saltkjelen her så holder jeg meg unna :)

på koed har de bare "value line" såvidt jeg kan se, samme greiene?

Skrevet

Det er mulig Febi gir garanti, men uansett har man reklamasjonsrett i samsvar med norsk lov. Men uansett hvor mye garantier og rettigheter man har, så er det ergelig å måtte bytte dette flere ganger. Jeg har jobbet i en virksomhet som solgte originale og alternative deler, Febi er dritt, bokstavelig talt. Skal man ha alternative deler bør man benytte seg av LMI, ZF og tilsvarende. Dette er leverandør av originale deler, men uten BMW-eske og logo.

Skrevet

Når det kommer til understell og BMW så er det kun originalt/Lemförder eller Meyle som gjelder.

Jeg kjører utelukkende på Meyle HD i forstillingen på min bil nå, og dette er virkelig deler jeg er mektig fornøyd med. De virker skikkelig solide, bremseskivene er ikke opprusta selv etter 4mnd i saltlake. 

Har tidligere prøvd både Febi og Mapco som skal være gode alternativer, men jeg har konkludert med at dette ikke holder mål. 

Skrevet

Ble utsatt for ett aldri så lite tilfelle av roadrage i stad. Etter å ha spist middag hos mine svigerforeldre så skal vi til å kjøre ut på hovedveien ifra boligområdet hvor de bor, på den hovedveien er det ikke forkjørsvei så den Volvo S80en som kommer i god fart har vikeplikt for meg. Jeg kjører ut og han må bremse hardt opp, jeg smiler vennlig og rister litt oppgitt på hodet og kjører videre. Det må ha pissa han off for han bråsnur og kjører etter meg, jeg puttrer videre på fartsgrensen og han legger seg bak meg og tuter som en galning mens jeg bare ignorerer det. Så blir det skummelt fordi han kjører opp på siden av meg og forsøker å presse meg av veien, men jeg bremser og han legger seg inn foran meg. Så kommer vi til ett kryss med en trafikkøy, her stopper han midt i feltet så jeg ikke kommer forbi og hopper ut av bilen. Jeg tenker at dette gidder jeg ikke akkruat nå jeg rygger tilbake og kjører rundt ham på andre siden av trafikkøya, han blir helt vil og hiver seg i bilen og dundrer etter, men nå er vi ute på riksveien og det er mye trafikk så han kommer ikke forbi. Så etter noe kilometer med tuting så gir han seg og snur i en rundkjøring.

Hadde jeg vært i riktig galt lune den dagen så hadde jeg vært ute av bilen like raskt som han, men jeg var mett, trøtt og sliten så orka ikke å diskutere med dumme mennesker. Men best av alt er at han brøt reglene....og jeg vet godt hvem det er :P Vi snakker om en godt voksen mann på rundt 50 år som hadde med seg kona si, men neste gang jeg treffer han (i jobbsammenheng) så skal jeg si hva jeg mener om slik oppførsel..

Kanskje han ville spørre om du kunne ordne no rabatter på flis?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...