flobben Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Hvorfor? Lurer du på det? Selger tjener fem lapper mer, han har ikke deg i omgangskretsen, så han driter vel i hva du måtte mene så lenge han får mer penger, sånn er det bare. Om det er redelig, kanskje ikke, men fem lapper er for mange nok til å skite i avtaler med folk man ikke kjenner. sandersander, Haug, wicky124 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Joda, jeg ser jo den. Men er bare så sykt irriterende å holde på sånn. Har aldri holdt på sånn, når jeg først har avtalt et salg så har jeg stått ved det, selv hvor mange flere tusen jeg har blitt tilbudt fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Ref http://bimmers.no/topic/799178-2010-320dat-xdrive-med-serviceavtale/ Veldig overraskende at de fremdeles etter så mange år ikke har definert et skiftintervall for automatkasser men samtidig anbefaler 100.000km for å unngå trøbbel.Er det bare her i Norge at vi kjører bilene så langt at Lifetime olje på girkasser og kardanger og longlife på motor blir et problem i forholdt til havarier i bilens levetid mens andre land likevel har skrota bilen før dette blir et problem? Eller er det slik at det er så stor kamp om lavest mulig servicekostnader at de ofrer noe levetid på girkasse/turbo etc siden havariet likevel sannsynligvis kommer etter at all garanti er gått ut? Vil vel tro at å få et rykte om at bilene går 500.000km slik Mercedes har er veldig god reklame men det betyr kanskje ikke så mye fordi de fleste ikke kjører bilen så langt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Ref http://bimmers.no/topic/799178-2010-320dat-xdrive-med-serviceavtale/ Veldig overraskende at de fremdeles etter så mange år ikke har definert et skiftintervall for automatkasser men samtidig anbefaler 100.000km for å unngå trøbbel. Er det bare her i Norge at vi kjører bilene så langt at Lifetime olje på girkasser og kardanger og longlife på motor blir et problem i forholdt til havarier i bilens levetid mens andre land likevel har skrota bilen før dette blir et problem? Eller er det slik at det er så stor kamp om lavest mulig servicekostnader at de ofrer noe levetid på girkasse/turbo etc siden havariet likevel sannsynligvis kommer etter at all garanti er gått ut? Vil vel tro at å få et rykte om at bilene går 500.000km slik Mercedes har er veldig god reklame men det betyr kanskje ikke så mye fordi de fleste ikke kjører bilen så langt uansett. Eksperter på "garanti-tid" er VAG! Her er det masse eksempler på Caravell/Transporter m/automat som tar kvelden etter garantitiden (100.000,-km) Men, det er stort sett i kaldere strøk har jeg fått høre. Altså ikke noe stort problem på kontinenet. Alle bilfabrikanter produserer biler "billigst" mulig. Da også ink. service selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Noen som kan hjelpe meg med noe teknisk som haster? http://bimmers.no/topic/799208-haster-e46-318i-kutter-og-d%C3%B8r-momentant-film-vedlagt/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Aldri gøy når noen dør. En jeg gikk på folkehøyskole med døde i dag, ble 25 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Shit som jeg hater uppriktige selgere! Hadde avtalt et kjøp av en motorsykkel i dag, både muntlig over telefon og på sms, skulle komme og signere kontrakt osv i ettermiddag, men så ringer han meg noen timer før jeg skal komme, og sier at det er en og ser på den som byr 5k mer. Synes det er bra at han ringte iallefall, men hva faen? når du avtaler et salg, hvorfor lar du andre komme og se på den? og hvorfor sier du ikke da at den er solgt, eller iallefall holdt av? :S Hvis du har det skriftlig på sms avtalt salg og pris så har du loven på din side, du har krav på å kjøpe den til avtalt pris, du kan ta saken helt til FTU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Vært på langtur idag! Fin natur, legger ved et bilde... Kjørte tur retur Trondheim på Tirsdag, kjøpte nytt panser.. Kasta det gamle der oppe og skrudde på det nye og kjørte hjem.. Idag har jeg kjørt tur retur Skjåk for å kjøpe to rustfrie forskjermer i fargen NautikBlau.. Bilen de kommer fra skal hugges imorgen så det hastet.. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk hermanoo90, And-reas og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Hadde ikke du kjøpt en delebil som hadde alt av deler?? Ble stoppet av Vegvesenet idag, i krysset hvor jeg skulle svinge av og utmot verkstedet(!) Fikk mangellapp på soting av fremruter. Men bakdekka mine som er på grensen til ulovlige kommenterte di ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) av den delebilen skaffet jeg ny bakluke og fire fine dører, forskjermene var helt kjeks akkurat som det mine nåværende er. Panseret på delebilen var MOPF-1, så det kjøpte jeg ikke, men dukket opp et i Tr.Heim Mandag kveld i riktig farge OG MOPF-2. Satt meg derfor i bilen natt til Tirsdag på vei til Tr.Heim for å skifte panser der oppe Idag tidlig ringer en kamerat og forteller at han vet om en bil som skulle hugges imorgen og det var fine forskjermer på den...I rett farge til og med..til en svært god pris vil jeg si.. Skjermene fra delebilen som jeg skaffet hadde heller ikke riller i høyre forskjerm til luft-inntak som 300TD Turbo, E300 Turbodiesel og E300 Diesel har. Men ja.. Mercedes prat.. Får begrense oss til maks en dag i uka? Endret Juni 11, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Bilprat er bilprat Går noen km den merca da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Runda 500 da bilen runda 20 år, nyttårsaften 2014. Kjørt 10 000km med den nå siden da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) På en måte greiere med merceprat om en bil som blir oppdatert, er i eie av noen her og får litt kjærlighet, enn "ååh sjekk denne råe merca jeg så da, fikk ståpikk av den!".. (x10) Endret Juni 11, 2015 av flonoen Haukefer og Thundercoil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 På en måte greiere med merceprat om en bil som blir oppdatert, er i eie av noen her og får litt kjærlighet, enn "ååh sjekk denne råe merca jeg så da, fikk ståpikk av den!".. (x10) Der er jeg faktisk helt enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Vurderer å selge/bytte Audien og finne en E39 jeg kan redde. Men er redd jeg ikke får så mye for Audien. Haha. Er litt småplukk og skulle vært til EU for halvannet år siden Endret Juni 11, 2015 av Thundercoil Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg