Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om en F10 noensinne klarer 600kkm så vil jeg gjerne se kvitteringer på rep og vedlikehold... 

Og ja. Ting koster grovt når ALT skal gjøres på merkeverksted...inkludert pærebytte og viskerbytte etc....

Jeg har sett E28 som har gått over 800 000 km, jeg har sett E34 som har gått over 700 000, jeg har sett flere E39 som har gått opp i mot millionen pluss ett par som har gått en mill. Britiske politiet byttet nettopp ut 2000 stk E60/E61 som i snitt hadde tilbakelagt 500 000 km så at F10 også skal klare det er det ingen tvil om. Dere Mercegutta skjønner ikke at hvilken som helst bil kan gå så langt man bare vil, bare man vil betale for å holde det gående, slik som din bil er ett godt eksempel på. Dagene da W123 kunne gå millioner på kun luft og kjærlighet er forlengst forbi, i dag har en MB og en BMW like forutsetniner for å gå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt f.eks 450kr for å bytte en blinklys pære...600kr for dekkskift.... alt er dokumentert så...

Hvis alt slike små ting blir gjort på verksted, blir det fort mye penger. Er man litt hendig, så er det ikke noe problem å bytte pærer, vndusviskere og dekkskfit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T25 Avensis har også ganske klumsete pære-opplegg. Også har de ofte også noe fabrikkfeil som gjør at hovedlyspærene går HELE tiden.. Og de må man jo ta selv, for Toyota krever over 1400 kroner (!) per pære for å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T25 Avensis har også ganske klumsete pære-opplegg. Også har de ofte også noe fabrikkfeil som gjør at hovedlyspærene går HELE tiden.. Og de må man jo ta selv, for Toyota krever over 1400 kroner (!) per pære for å bytte.

Det er sinnsykt. Byttet begge xenonpærene på en E91 før jul i fjor, bavaria skulle ha 1800,- for bytte av en pære. Jeg betalte 1600 for to pærer og byttet selvsagt selv og sparte masse penger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha min farfar byttet nettopp xenonpære på en E39. Jeg tror nok han fikk et lite slag når de skulle ha over 1000kr for det.

Klart, han vet jo ikke at han har xenon engang, så når du tror pærene koster like mye som gode gamle H4 pærer så får du jo litt sjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At LED koster småpenger er vel relativt? Ekstrautstyr til 22.000 kr. på bil som har xenon inkludert i prisen er utrolig dyrt :P

Også er det enormt forskjell mellom LED pyntelys slik de fleste vanlige biler har i dag og rene kjøre/fjernlys med LED teknologi, slik Audi og BMW tilbyr.

Men LED pærer koster småpenger sammenlignet med xenon pærer, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At LED koster småpenger er vel relativt? Ekstrautstyr til 22.000 kr. på bil som har xenon inkludert i prisen er utrolig dyrt :P

Også er det enormt forskjell mellom LED pyntelys slik de fleste vanlige biler har i dag og rene kjøre/fjernlys med LED teknologi, slik Audi og BMW tilbyr.

Men LED pærer koster småpenger sammenlignet med xenon pærer, det er jeg enig i.

Jeg tenker selvfølgelig på LED som hovedlys og ikke som enkle markeringslys/striper/ringer. Et LED lys er egentlig bare en halvleder og koster minimalt å produsere. Xenonlys kostet også 10-15000 kroner de første årene, men idag er disse lysene standard på mange biler. Det er såpass mange fordeler med LED lysene at disse også vil bli standard på mange biler i løpet av noen få år. Laserlys er imidlertid både dyrt og komplisert, men ekstremt effektive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nyskjerrig på Laser lysene BMW nå kommer med, mest sannsynlig kommer disse på neste 5-serie også og vil være noe jeg kommer til å vurdere. Ellers så er LED ett must i dag, ser ingen klare fordeler med Xenon. Bytta ene hovedpæra selv på E90en og det var en liten operasjon i seg selv, av med hjul, ut med innerskjerm osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut med innerskjerm faktisk? ikke bare åpna luka i innerskjermen som er der for tilgang?

Hjalp ikke mye med den luka når man ikke får nevene inn bak lykta til å løsne og ta ut pæra. Latterlig løsning spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...