Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

danskiii: Du kan iallefall relativt lett og billig få rundt 250 HK og 500 Nm. Jeg vil imidlertid råde deg til å være forsiktig med hvem som utfører jobben og ikke minst om garantien/forsikringen dekker evt. motorskader. Det er lett å snakke om hvor enkelt det er å få erstatning for evt. motorskader i forkant, men når uhellet er ute er ikke alt like enkelt.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på å selge bolig! Jeg har visning i morgen og har brukt dagen til nedvask av hele boligen. Jeg vet man bare trenger en generell vask, men jeg har vært på så alt for mange visninger selv hvor vesentlige ting har vært skittent og jeg vil ikke at noen skal finne noe på det punktet her. Jeg holder en generell ren og ryddig standard til vanlig, men vasker ned for å være på sikre siden. Så ellers håper jeg den blir solgt fort da vi har kjøpt oss hus. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har reservert Win10 og faktisk fått det? :P

Jepp, pcen oppdaterte seg selv rett før helga. Funker gullegodt og win8 kan fortsette å brenne der det er så varmt..  Skal bytte HD og har forsket litt, hvis noen planlegger å formatere el.l vær obs på at den endrer produktnøkkel etter at du har oppdatert så den nye må noteres før man gjør noe..

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på å selge bolig! Jeg har visning i morgen og har brukt dagen til nedvask av hele boligen. Jeg vet man bare trenger en generell vask, men jeg har vært på så alt for mange visninger selv hvor vesentlige ting har vært skittent og jeg vil ikke at noen skal finne noe på det punktet her. Jeg holder en generell ren og ryddig standard til vanlig, men vasker ned for å være på sikre siden. Så ellers håper jeg den blir solgt fort da vi har kjøpt oss hus. :)

Huset du har kjøpt på finn eller? Link? :) Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikkje folk å se nyeste mission impossible. Se en f10 m5 bli vraket gjorde låkt i bilhjertet :-) Men ellers var det en veldig bra film :-D

Sent fra min D6603 via Tapatalk

M5? I trailer så kjører dem jo en M3. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var VAG bilen på verksted igjen, nekta å starte på morran i dag. Så nå må E34en tre til som konebil nok en gang, greit med god gammel bil som alltid virker :)

Men Møller skal ha skryt for rask respons, ringte "nød" nummeret dems og etter en halv time var Viking på plass og tok bilen med til nærmeste VW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine drømmebiler, om jeg kan kalle det det ligger tilsalgs. Opel Lotus Omega, den tidligere 4-sylindrede lastebilmotoren(Blitz) de aller fleste gamle opeler er bygget på og blant annet satt i Senator med C30SE, naturligvis sekssylindret og Omega 3000. Den er stroket opp til å romme 3,6 liter, hektet på to turboaggregat. Dette gir 377 hestekrefter.

Den direkte samtidskonkurrent er vel E34 Alpina B10 Biturbo som jeg også liker godt, men det er noe ekstra bøllete ved Omegaen. Sies vel å ha vært datidens raskeste 5 seters sedan.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62551418&searchclickthrough=true

For min del som vokste opp med to generasjoner Senator, så har Opel et lite plass i hjerte mitt :) De har vel gått litt andre veier siden starten av 90-tallet(og rustet adskilling mer fra rundt 1980 og utover) og at det skal dukke opp nye "friske" modeller som kan minne om Monza, GT, Commodore Coupe, Manta, Diplomat etc. Kan man nok se langt etter idag.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Lotus Omega er uten tvil en av de aller kuleste bilene fra begynnelsen av 90-tallet. 382 HK og 568 Nm var enormt mye på denne tiden og spesielt når det handlet om en relativt ordinær familiebil. Som du poengterer var den helt der oppe sammen med E34 Alpina B10 BiTurbo og Mercedes-Benz E500. 0-100 Km/t på rundt 5,4 sekunder er kanskje ikke så imponerende idag, men det er definitivt topphastigheten på 285 Km/t. En rekkesekser på hele 3615 cm3 er heller ikke helt vanlig... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...