noekult Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Altså... Har god erfaring med 90-talls Micraen, spøker ikke... Det er veldig driftssikre, komfortable biler med veldig lav forsikring og driftskostnader. Airbag, ABS og servo er det også. Det er uten tvil min favorittbruktbil til under 20.000 kr. Med mindre du er så macho at bilens image gjør deg usikker da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 (endret) http://www.dagbladet.no/2015/08/19/tema/bil/motor/dinside/aller/40687044/ finn en feil (og noe kjipe rykter) Endret August 19, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Fann to feil, stikkontakt og lavt forbruk, hører ikke hjemme på en M bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 "Bilen vil kunne bli opp til 300 kilo tyngre" Vil anse det som en feil.. En stor en også. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Ga bud før visning bare får å gjøre det egentlig. Skjønner hva du mener at jeg ikke kan gå det billigere siden jeg har bydd 1,5 Visningen er i morgen, å jeg skal på den for å se om det er mange der og om noen skriver seg på innteresse lista. Det var 2 på innteresse lista, men ikke kommet inn noe fler bud, de har vært å sett der også. bare med megler. [...] Jeg skjønner at du kanskje ble fristet av å legge inn bud før visning, men i dette tilfellet vil jeg si at det virker mot sin hensikt - spesielt når du vet at de er to andre interesenter på listen før visning! Et bud på prisantydning (eller lavere) er ren idioti dersom man i det hele tatt ønsker å kuppe budrunden. Skal du ha et håp om å kuppe en eventuell budrunde må du gi selger et bud som man ikke kan si nei til. Hvor mye over man bør gå, avhenger naturligvis av hvor attraktivt og populært området er, men jeg ser for meg at 100.000-200.000kr over prisantydning er fornuftig her. Er du virkelig interessert, og frykter konkurranse - øk budet med ovennevnte skissering og gi selger akseptfrist til i morgen. Dette er du fullt berettiget til å gjøre dersom du går direkte på selger. De eiendommene vi selger før visning har som regel et bud på 250.000-750.000kr over takst/prisantydning. Jeg ville i såfall lagt inn bud UNDER takst så lenge det ikke går gjennom megler. Hadde nok gjort det gjennom megler også, så sant ingen ander har startet budrunden først. Ingen umiddelbar dum tanke, men skal man gå utenom megler er det overhodet ikke vits å by under takst. Ingen, overhodet ingen, selger eiendommen sin til under takst før visning. Når den offisielle budrunden starter er det naturligvis ingen hindring i å by under takst, men man bør være obs på at man tiltrekker seg flere interessenter ved å gjøre dette - med andre ord en svært dårlig taktikk. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Altså... Har god erfaring med 90-talls Micraen, spøker ikke... Det er veldig driftssikre, komfortable biler med veldig lav forsikring og driftskostnader. Airbag, ABS og servo er det også. Det er uten tvil min favorittbruktbil til under 20.000 kr. Med mindre du er så macho at bilens image gjør deg usikker da... Jeg er helt enig, men det er en ganske så kjedelig bil Vil helst ha det litt morro i vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Jeg er helt enig, men det er en ganske så kjedelig bil Vil helst ha det litt morro i vinter Da blir regnestykket annerledes ja Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Ingen av dere som beit dere merke i at de åpenbart mener at dagens m3/4 har v6? Da faller torverdigheten i resten av artikkelien for min del altså. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Jeg skjønner at du kanskje ble fristet av å legge inn bud før visning, men i dette tilfellet vil jeg si at det virker mot sin hensikt - spesielt når du vet at de er to andre interesenter på listen før visning! Et bud på prisantydning (eller lavere) er ren idioti dersom man i det hele tatt ønsker å kuppe budrunden. Skal du ha et håp om å kuppe en eventuell budrunde må du gi selger et bud som man ikke kan si nei til. Hvor mye over man bør gå, avhenger naturligvis av hvor attraktivt og populært området er, men jeg ser for meg at 100.000-200.000kr over prisantydning er fornuftig her. Er du virkelig interessert, og frykter konkurranse - øk budet med ovennevnte skissering og gi selger akseptfrist til i morgen. Dette er du fullt berettiget til å gjøre dersom du går direkte på selger. De eiendommene vi selger før visning har som regel et bud på 250.000-750.000kr over takst/prisantydning. Ingen umiddelbar dum tanke, men skal man gå utenom megler er det overhodet ikke vits å by under takst. Ingen, overhodet ingen, selger eiendommen sin til under takst før visning. Når den offisielle budrunden starter er det naturligvis ingen hindring i å by under takst, men man bør være obs på at man tiltrekker seg flere interessenter ved å gjøre dette - med andre ord en svært dårlig taktikk. Ja, er jo logisk slik du sier det her, men her på mine trakter så går flere hus under takst. Senest i juni var det ett som lå til 2,1m i prisantydning. Her var jeg også på visning så jeg fikk alle bud som kom inn. Skal si at det var ikke mange. Huset gikk for ca 1,9.. Så mulig det er litt forskjell på hvor i landet etc en befinner seg. Men i teorien er jeg enig i det du sier. Absolutt. Ellers får du ha lykke til med budrunda, e30_joakim! Er en fantastisk følelse å vinne en slik budrunde, uansett! e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Vi var med på en liten budrunde på et hus i april. Selger takket nei til høyeste bud som var ~10% under takst, og huset står fremdeles til salgs. Sikkert ikke den beste følelsen når man holder på å bygge nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Marius2002, Det du møter av kø på E6 gjennom Oslo er mellom kl 14.45 og kl 17.00, og er en 5-6 km/40 min ekstra max. Hadde jeg vært deg ville jeg overnattet i Oslo - gå ut torsdag kveld og se litt på byen og spis godt istedenfor å sove på et kjipt hotell i nærheten av E6 eller i bilen. Fra Oslo bruker du 3t til Gøteborg uten stopp, og ståkøen er verst der mellom 15 og 17.30. Så du får da med andre ord mye tid til den byen også. Men pass på hvor du setter bilen, og prøv å få den i låst/overvåket garasje. Det er mye innbrudd og hærverk på biler (spesielt norske) i den byen. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Marius2002, Det du møter av kø på E6 gjennom Oslo er mellom kl 14.45 og kl 17.00, og er en 5-6 km/40 min ekstra max. Hadde jeg vært deg ville jeg overnattet i Oslo - gå ut torsdag kveld og se litt på byen og spis godt istedenfor å sove på et kjipt hotell i nærheten av E6 eller i bilen. Fra Oslo bruker du 3t til Gøteborg uten stopp, og ståkøen er verst der mellom 15 og 17.30. Så du får da med andre ord mye tid til den byen også. Men pass på hvor du setter bilen, og prøv å få den i låst/overvåket garasje. Det er mye innbrudd og hærverk på biler (spesielt norske) i den byen. Takker for info! Ja bilen skal stå i parkeringshus som er i samme kvartal som hotellet, håper det er overvåket. Skal ikke la noe som helst bagasje ligge i bilen og annet skal ikke ligge synlig. Kanskje vi bare kjører om Oslo likevel da, vi ser. Tar fergen Sølsnes-Åfarnes klokken 09, og den tar 20 minutt. Så er det vel en 7 timer derifra til Oslo om jeg ikke tar helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 http://www.dagbladet.no/2015/08/19/tema/bil/motor/dinside/aller/40687044/ finn en feil (og noe kjipe rykter) Dette er bare tull og tøys, kun løse rykter. BMW M sjefen gikk nettopp ut å sa at noe sammarbeid mellom BMW I og BMW M er utelukket i overskuelig fremtid, ryktene gikk om en M versjon av I8 i forbindelse med BMW sitt 100 års jubileum til neste år men disse er avfeid som tull. Men neste M5 kan komme med xDrive, ettersom den kommer til å ha minst 600 hester så er det kanskje litt logisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Vi var med på en liten budrunde på et hus i april. Selger takket nei til høyeste bud som var ~10% under takst, og huset står fremdeles til salgs. Sikkert ikke den beste følelsen når man holder på å bygge nytt. Er det det tidligere omtalte huset vi snakker om nå? Utrolig nok er det mange eiendommer som ligger ute lenge før man oppnår ønsket pris, spesielt i en "særegen høy prisklasse" for området. Markedet er for full fart igjen etter sommerferie, så om den ble/blir lagt ut i disse tider, så er jo det en riktig avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 19, 2015 Share Skrevet August 19, 2015 Aldri om jeg tør å kjøpe en micra-størrelse bil... hva om man blir påkjørt av en Passat? S klasse? Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg