Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Synes min e61 530d støyer noe jevlig :P Er jo fin lyd mtp. at det er diesel, men er jo rett og slett travelt :P Min e39 520d støyet mindre inne i kupeen, og den kaklet ekstremt! Mangler riktignok motordeksel, men vil ikke tro dette skal gjøre så mye?

Noen andre som mener di støyer mye?

Støy plager meg egentelig ikke med min 530d, synes den hverken støyer mer eller mindre på utsiden. Inni derimot så synes jeg bilen er bra lyddempet, kan egentlig over 50 km/t så hører man ikke lengere motorlyd så lenge man ikke gasser mye på. Forøvrig så synes jeg BMW har fått til utrolig fin lyd i dieselsekserene sine, er flere som har påpekt at lyden er direkte grom til å være en dieselbil :)

Men, ingenting er som bensin selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å høre stor forskjell på bensin og dieselmotorer når man kjører og har kommet litt opp i fart (over gangfart). Den største forskjellen er at dieselmotoren har en litt dypere eksoslyd pga. turboen (mer luft) og det faktum at dieselmotorer arbeider på et lavere turtallsnivå. Dette har imidlertid jevnet seg ut nå som bensinmotorene også stort sett har overlading.

Et motordeksel og ikke minst en lyddempende matte under panseret hjelper en hel del på resonansen i motorrommet. Det blir litt som et rom uten tepper og bløte møbler til å dempe lyden... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prefacelift motorer på E6x "bråker" litt mer enn facelift.

Men det er ikke mye.

Hadde også e39 520d før og den bråkte en del mer!

Men kaldstart av prefacelift E6x kakler det endel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvde tesla i går. Var godt å endelig kjenne at nasa stikke ut igjen. Etter den blei trykt inn.

Må sei meg meget imponert over bilen med alt tatt i betraktning. Krefter, understell, plass. Eneste menyene var heilt på tryne. Stille på varmen og sant var teit laget til. Og spake fordelingen på rattet var teit. 4 spaker på venstre side av rattet og 1 på høgre. Så blei noen feil spaking på turen.

Og setejustering var bedre i e46en min. Men ellers god [emoji23]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan motoren er støydempet i de forskjellige bilmodellene har naturligvis ganske mye å si for hvordan man opplever motorstøyen. F31 virker betydelig mer dempet i relasjon til motorstøy inne i bilen enn f.eks E46 (noe annet ville egentlig ha vært litt merkelig). Jeg ble imidlertid litt overrasket over at N47D20 motoren på 190 HK i dagens F31 320d ikke er bedre støydempet når man står ved siden av bilen enn f.eks vår gamle M47D20 motor (E46 318d Touring) var. Hvorvidt dette skyldes at motoren er dårligere støydempet i F31 eller om motoren ganske enkelt bare bråker mer enn den eldre varianten vet jeg ikke. Det er imidlertid ingen tvil om at 2,0 HDi motoren i f.eks Citroën C5 har betydelig mindre motorstøy både inne i bilen og utendørs. Dieselrekkefirere behøver ikke å høres ut som et rakleverk.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er plate under motoren, på ganmel Mercedes-diesel er det uutholdelig å kjøre uten :) skifte pansermatte er også til stor hjelp :)

Så må man sørge for at alle gjennomføringer i torpedoer er tette :) Møller Bil ville skifte girkasse på en kamerats bil(quattro i tillegg). Viste seg å mangle en propp :)

En kamerat gjorde et forsøk hvor han la på støydempingsmatter på motorplata på undersiden, panser og innerskjermer på sin W211. Temmelig lydløst!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over et problem med bilen min.. Den er for liten.

Venter barn nummer 3 i løpet av uken (Håper jeg) og har da behov for 3 seter i bilen. Eldste trenger kun pute, men de tar plass de og. Mellomste har forover sete (samme som eldste men med ryggen) og skal inn med et babysete med base (ikke ISO-fix siden vi bestilte feil). Dette er med disse setene helt umulig.

Noen her som har brukt 3 seter i E61??

Hvordan er plassen i en F11 kontra E61? Jeg NEKTER å skifte til annet merke kun på grunn av plassmangel.. :P Må da være mulig. Kanskje noen vet om seter som er "små", tenker da på plassbruk??

:-s  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. :)

Jeg har kun testet med tre seter uten barn i, men selv om det ble trangt syntes jeg det gikk greit. Om du plasserer puten i midten, og så et sete på hver side bør det vel gå med litt velvilje? Isofix kan du glemme uansett, da disse er alt for langt inn mot midten.

Jeg har ikke testet F11, men har fått med meg at X5 er å foretrekke i slike tilfeller, da baksetet er helt flatt her kontra på 5-seriene.

Jeg testet forøvrig med Brio Primo babysete med base (ganske lett og lite), Britax et-eller-annet (Maxway 2?, kan stå begge veier, tror jeg hadde det bakovervendt) og en "noname" beltestol.

Ganske spesielt igrunn, før kjørte folk rundt i bobler, nå får man ikke plass til tre barn i baksete på en forholdsvis stor stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Tror jeg... [emoji14]

Hm.. To av stolene er jo egentlig pute med rygg der ungene bruker beltet i bilen. Prøvde med puta i midten men beltelåsen "forsvant" på en måte under det andre.. Hm. Får se om jeg finner et annet sete og/eller babystol å prøve.

Har vært inne på tanken med X5, men er ikke heeelt det jeg vil. Når det er sagt, heller det enn VW el. lignende.

Ja, merkelig det der. Svigers har 3 unger og aldri eigd stasjonsvogn en gang, gikk fint det og....

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...