Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om dei holdt bussene reine så. Får jo kreft berre eg går inni en.

Ikkje for å snakke om seta som med mønster som får dei til å se reinere ut enn det dei er.

Skal dei ha meg til å ta buss kan dei begynne med folk som tar jobben seiøst og vaske invendig. Flt av snusbleier og helve*e over alt.

Problemet er ikke de som vasker, problemet er at folk rett og slett ikke kan oppføre seg.

Jeg synes regelrett synd på de som styrer med busser, trikker, togvogner o.l., med tanke på alt de må gjennomgå når det kommer til tagging, ødelegging av seter, knusing av ruter og annen barnslig oppførsel. Da kan man forstå at kollektiv kanskje er litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke de som vasker, problemet er at folk rett og slett ikke kan oppføre seg.

Jeg synes regelrett synd på de som styrer med busser, trikker, togvogner o.l., med tanke på alt de må gjennomgå når det kommer til tagging, ødelegging av seter, knusing av ruter og annen barnslig oppførsel. Da kan man forstå at kollektiv kanskje er litt dyrt.

Det er meget sant. Det er jo sann. Sjølv om det ikkje skal være sann så er det ikkje til å overse.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærverk er ikke et stort problem i Oslo lenger. Det er derimot lydstøy fra andres mobilbruk, stanken av svette, sure tryner og jeg har opplevd slåsskamper og supersinna folk i fylla som gjør reisen ubehagelig...

Altfor mange ubehagelige situasjoner oppleves når man bare bruker kollektivt, noe jeg gjorde alle årene på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp for E18.

http://www.dagbladet.no/2015/10/20/nyheter/byregjering/e18/oslo/mdg/41582927/

Hvis E18 forblir med samme kapasitet, vil jo tomgangskjøringen bare øke og dermed forurenses det mer? Eller?

Dette viser jeg bare hvor fullstendig på jordet disse folka er, de skal ha alt eller ingenting. Det er for dem helt uaktuelt å inngå noen premisser, da varer de ikke lenge i storpolitikken iallfall. La dem bare trekke seg, både Staten og Akershus går inn for å bygge ny E18 vestover og da må Oslo bare pent bøye seg. Samferdselsminister Solvik Olsen sa selv at å droppe E18 i Oslo er helt uaktuelt, ferdig diskutert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Schmiedmann sin leveringstid? Vurderer å bestille diverse deler derfra, men noe av det var kun på lager i Danmark. Står at det er estimert 4 dagers leveringstid på noen av de som er det. Bullshit eller kjapp levering? Er deler jeg helst vil ha ASAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke en ny E18 Asker-Oslo er løsningen. Den vil føre til at færre tar kollektivtrafikk, og at flere kjører. Til slutt er det like mye kø på den nye veien som den gamle nåværende. Det var dette som skjedde når gamle E6en fra Tusenfryd/Ringnestunnelen inn til Oslo/Klemetsrud ble utvidet for noen år siden - fra å ha ståkø i et felt innover har man nå istedenfor 2 felt med ståkø. Før begynte ståkøen 06.30, nå er den i gang kl 06.00 fordi folk må kjøre tidligere og tidligere. Veien har egentlig ikke løst trafikkproblemene...

En annen ting er at hvis det bygges ny E18 er det planlagt å teppebombe veien med bommer, så det vil koste mye, mye mer enn i dag å kjøre på veien selv om man ikke skal inn til Oslo. For å unngå lekkasje til småveiene skal de sette opp bommer der også, slik at alle beboerne i Asker/Bærum blir omringet av bommer. Storebror ser deg - en fin måte å overvåke folk fullstendig på når man ikke kan dra på butikken uten å bli registrert via autopass.

Dere må huske at i Norge får man aldri veier kun gjennom skatteseddelen, drivstoffavgift og årsavgift, det blir alltid en ekstrabeskatning på toppen. Jeg foretrekker gratis veier med en del kø fremfor grisedyre veier med litt kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du helt glemmer Werther er at det har blitt endel flere mennesker i Norge på de årene også, som dermed fører til at flere bruker veiene. Samtidig har du kanskje ikke prøvd å ta tog fra Østfold til Oslo på morgene eller motsatt vei på ettermiddagen? Man blir rimelig fort dritt lei "gale" pendlere som dytter hverandre på vei inn og ut av toget og overfylte vogner. Ikke uvanlig at jeg har sittet på gulvet på den togstrekningen fordi det ikke er et eneste ledig sete på hele togsettet... Skjønner godt at folk velger å kjøre bil dersom de skal litt lenger enn rett bortenfor togstasjonen! Før vi setter i gang med forbud og restriksjoner burde vi kanskje sørge for at alternativet er oppe og går skikkelig først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Ski-toget til og fra Oslo hver dag. Synes det er helt topp :) NSB har faktisk blitt markant mer punktlige på de 4 årene jeg snart har tatt toget daglig. Da jeg kjørte yrkesbil så måtte man gjerne komme seg av sted innen 06:30, da lugga det såvidt litt på Klemetsrud. Togturen tar 25 minutter og som nevnt blitt svært punktlig.

Jeg mener at man burde fokusere på å gjøre kollektivtransport attraktiv istedefor å presse det på folk. Problemet ligge ofte der at om man skal komme seg over lange avstander kollektivt med fler overganger tar det fryktelig mye lenger tid!

Å kjøre til feks. Bryn eller Helsfyr med bil tar meg maks 15 minutter. Å komme dit kollektivt tar 25 minutter til Oslo S, deretter en overgang til et nytt tog, så går det godt og vel et kvarter til.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok toget fra Rygge/Moss i ett år, å gå på i Rygge var ok, men Moss derimot var kaos. Tok riktignok kortere tid enn å kjøre siden jeg bare skulle 200m fra Oslo S, noe som også var grunnen til at jeg valgte toget og ikke bilen. Nå som jeg går på skole litt lenger inn i byen valgte jeg likegodt å flytte inn hit da jeg var så lei pendlingen...
Men som du skriver FredrikE24, det er akkurat det der med overganger jeg skulle frem til inni der med at folk velger bilen. Skal man innenfor ring 1 er det ok å pendle, skal man lenger er det ikke så "morsomt" lenger. Blir rimelig fort lei etterhvert av å stå ute i 15-20 blå og vente på et tog som er forsinket også ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...