Marius2002 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 (endret) Julegaver er ikke det "verste" å finne på, det "verste" er å finne ut hva en ønsker seg selv. Min samboer fikk en ganske dyr(for meg ihvertfall: iPhone) bursdagsgave nettopp og så er det snart jul, og vi har blitt enige om at vi ikke skal bruke mye penger på julegaver til hverandre. Hun ønsker seg nye Ray-Bans (Ray Ban Erika), og det får være greit. Siden vi nettopp har kjøpt hus og bil, så har vi andre tinger vi heller vil bruke pengene på. Vi har gått inn avtale med venner at vi ikke kjøper til hverandre i år, men at vi heller ordner en skikkelig god middag med noe godt i glasset sammen, de er veldig enige i den planen. Jeg sliter med å finne noe, kanskje jeg skal bare ønske meg nye Oakley Holbrook (polarisert) med hun eller snowboardvotter, så enkelt... Ellers bruker vi også å støtte de som trenger det mer, vi har de siste årene lagt julegaver under et juletre, som de kaller for "Ensomt juletre søker gaver", Quality Hotel Alexandra i Molde er det som driver dette her, står mer i linken:https://www.nordicchoicehotels.no/samfunnsansvar/lokalt-samfunnsasnvar/lokalt-samfunnsansvar/ Endret November 10, 2015 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Jeg har ikke orka å ønske meg noe til jul de siste årene, etter jeg ble 15-16 har interessen for å få gaver selv totalt forsvunnet og blitt begravet under en stein, men jeg ser mer glede med å overraske andre. Når man jobber, er dette spesielt vanskelig har jeg erfart, fordi man faktisk kan kjøpe seg hva man selv vil ha. Jeg kjøpte TV, M-fangere og noe trommeutstyr samme dag for en stund siden husker jeg, det var som julaften for meg. Også synes jeg det er veldig greit å vite hva man får av seg selv. Da jeg var mindre, var det alltid gøy med pakker. Harde pakker, i massevis. Nå er det bare "åja, en pakke. Javel". Jeg vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men regner med det er flere som har det sånn? Husker også det var et år, da jeg var 10-11 kanskje, hvor jeg ikke ville ha gaver i det hele tatt. Et par år gikk, men som sagt, rundt 15-16 begynte jeg å miste interessen for pakker. Men jeg merker jo at jeg ser på det hele på en annen måte, med tanke på et varmt måltid med hele familien sammen. Det var ikke det jeg tenkte på da jeg var 6-7 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Det ruller en amerikansk politibil her i landet. http://www.tv2.no/a/3515520 Sett den in person eg [emoji106] kjempe tøff.Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Jeg har ikke orka å ønske meg noe til jul de siste årene, etter jeg ble 15-16 har interessen for å få gaver selv totalt forsvunnet og blitt begravet under en stein, men jeg ser mer glede med å overraske andre. Når man jobber, er dette spesielt vanskelig har jeg erfart, fordi man faktisk kan kjøpe seg hva man selv vil ha. Jeg kjøpte TV, M-fangere og noe trommeutstyr samme dag for en stund siden husker jeg, det var som julaften for meg. Også synes jeg det er veldig greit å vite hva man får av seg selv. Da jeg var mindre, var det alltid gøy med pakker. Harde pakker, i massevis. Nå er det bare "åja, en pakke. Javel". Jeg vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men regner med det er flere som har det sånn? Husker også det var et år, da jeg var 10-11 kanskje, hvor jeg ikke ville ha gaver i det hele tatt. Et par år gikk, men som sagt, rundt 15-16 begynte jeg å miste interessen for pakker. Men jeg merker jo at jeg ser på det hele på en annen måte, med tanke på et varmt måltid med hele familien sammen. Det var ikke det jeg tenkte på da jeg var 6-7 år gammel. Har det sånn jeg også, kan gjerne ta imot penger, men noe gaver utenom det er ikke særlig "spennende" for min del. Kjøper heller det jeg selv ønsker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Det ruller en amerikansk politibil her i landet. http://www.tv2.no/a/3515520 Denne var på GS treffet i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Bortsett fra til barna og enkelte venner, har vi begynt å støtte Stine Sofie Stiftelsen tilsvarende gavebeløpet. De fleste har liksom nok blomstervaser, blueray og verktøy eller råd til å kjøpe det selv. Selv mener jeg stiftelsen arbeider med noe av det viktigste i samfunnet, næmlig å sørge for at barn får en best mulig oppvekst, i form av både forebygging og skadebegrensning av voldsutøvelse og seksuelle overgrep. Her finnes det store mørketall, og konsekvensene for de som barna som blir utsatt har en ekstrem risiko for utvikling av psykisk sykdom og rusavhengighet. For ikke å snakke om hvor traumatisk det er for et barn å ikke oppleve tryggheten de trenger. Konekvensene av dette utvikler seg blant annet til vanskeligheter med følelsesliv og tillit til andre mennesker i voksen alder. Min oppfordring er hvertfall å støtte noen som trenger det, fremfor å gi bort en presang som høyst sannsylig blir brukt 2ganger før den blir lagt bort i en skuff og glemt. Det fines selvsagt andre som arbeider med hjertesaker, men dette er en av mine. http://stinesofiesstiftelse.no Pleier å gjøre det samme Føles bedre å gjøre det enn og svi av tusenvis på ting som ikke blir brukt eller byttet uansett. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Rekord??? http://www.ta.no/trafikkontroll/rettssak/rakjoring/gammel-opel-kom-i-210-km-t/s/5-50-145686 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 (endret) Ønsker meg en Trophy truck til jul. Ser ut som en fin bil for bykjøring blant annet. Endret November 10, 2015 av bimmerR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Passer seg ikke med LedLenser til dama tror jeg haha er den ikke lang tynn (relativt) og rund a? e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 (endret) Ny E-klasse på trappene.. Tjaa.. Hva skal man si om interiøret da? Instrumentene er ok, men jeg vet ikke med resten Eksteriøret er en krympet S-klasse i bunn og grunn, ingenting interessant å melde der Et til av dashboardet.. Kan ikke si jeg liker den rare kanten oppå dashen.. Endret November 10, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Var ikke mye pent det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 (endret) Er det normalt at Sektor Alarm går på dørene og selger klokka 22 på en Tirsdag? Synes det er litt drøyt sent, gamle folk og slikt kan jo bli engstelige av slikt. Sendte han over til naboen, som jeg vet hater dørselgere Ny E-klasse på trappene.. Tjaa.. Hva skal man si om interiøret da? Instrumentene er ok, men jeg vet ikke med resten Eksteriøret er en krympet S-klasse i bunn og grunn, ingenting interessant å melde der Rotete og klumpete, de skjermene ser veldig malplassert og lite elegant ut... Endret November 10, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Er det normalt at Sektor Alarm går på dørene og selger klokka 22 på en Tirsdag? Synes det er litt drøyt sent, gamle folk og slikt kan jo bli engstelige av slikt. Sendte han over til naboen, som jeg vet hater dørselgere Jepp, ikke unormalt, hadde en runde med slike da en i nabolaget var litt vel redd for å få fremmede innpå seg. Så for å kunne ha vektertjeneste i området, så må man ha nok abonnenter. Det var en kamp som varte i godt og vel et kvarter før han gikk. Her i huset har man alarm, og det en svært god en.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Oppsøkende salg er kjedelig uansett når på døgnet det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 10, 2015 Share Skrevet November 10, 2015 Jepp, ikke unormalt, hadde en runde med slike da en i nabolaget var litt vel redd for å få fremmede innpå seg. Så for å kunne ha vektertjeneste i området, så må man ha nok abonnenter. Det var en kamp som varte i godt og vel et kvarter før han gikk. Her i huset har man alarm, og det en svært god en.. Ja de gir seg ikke, de bruker virkelig alle knep i boka for å få deg til å føle deg som en usympatisk jævel som driter i om huset brenner ned eller om noen bryter seg inn og rundstjæler enn...alt denne dårlige samvittigheten de nettopp har sådd i stakkaren som åpnet døra kureres mot å tegne ett abonnement... Forteller om alle innbruddene som har vært i gata her og alle brannene i området...som jeg selvsagt aldri har hørt noe om ennå vi har ganske god kontakt med naboene i gata her. Nei de er virkelig slue disse dørselgerne, jeg kunne ikke få betenkningstid for i morgen var han i Kr Sand. Da sa jeg at det var uaktuelt da jeg aldri kjøper noe slikt uten å tenke meg om å drøfte det med frua, da skulle han plutselig tilbake hit til neste Onsdag....jævla luring Er vel tredje fyren ifra Sektor som er på døra mi nå på kun ett år, jeg trenger jo ikke alarm ifra Sektor når de likevel løper rundt huset mitt titt og stadig Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg