Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fortell meg gjerne hva som kunne vært gjort bedre i denne annonsen :) Får legge ut en annonse på Finn siden det er null interesse her :P

http://bimmers.no/topic/802826-1993-520i-touring-manuell-eu-til-2017/

Har blitt kontaktet av EN person, og han klarte tydeligvis ikke å lese en av de første linjene der kilometer standen står klart og tydelig. :/

For det første så må du legge den ut på Finn.no,da når du ut til 90 prosent flere enn her på Bimmers. Ellers så er det jo ikke bra at lista med negative ting er like lang som lista med posetive ting. Det er vel og bra at du skal opplyse om dette men ta kortversjonen, veldig mye informasjon (både negativt og posetivt) kan spares til det faktisk ringer folk på bilen. Jeg ville kjørt til ett kult sted, lina bilen opp og tatt noen kule bilder av en ren bil i pent vær. Aldri ta bilder av bilen på gress f eks, en bil har ikke noe på en gressplen å gjøre men det er det ikke mange som skjønner.

Ellers så kreves det nok litt mer av oss som har 520i for at vi skal få en god pris. Din bil bærer preg av å være ungdomskjørt (noe den er), det får ofte de som ikke er ungdommer til å styre unna. Den fremstår som så si original men jeg ville kanskje lakka felgene i original farge samt tatt litt av rusta, det hadde løfta bilen mange hakk og gjort den mer attraktiv. Frisk opp motorrommet med en grundig vask og plastfornyer, rydd opp litt i interiøret og ta noen gode og oversiktlige bilder av det. Prøv å få bilen til å se så ryddig og "voksen" ut som mulig. Akkruat det brukte jeg lang tid på selv når jeg skulle ha E34, biler som var eiet av folk under 25 år ble umiddelbart droppet. Min bil var eiet av en 35 åring som hadde hatt den som nummerto bil, den sto på originale hjul og bar ikke preg av yngre eiere i det hele tatt. Det var viktig for meg iallfall, men E34 markedet har jo forandret seg litt på snart 4 år.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett salgstråden din før og noen av de klare tingene er jo de typiske tingene jeg nevner angående "småfeil". Bilen går varm, du har en ny vifte som du tror vil fikse feilen. Gå ut og bytt da vel. Det tar deg et kvarter. Sett inn en random musikkspiller til 100kr fra finn og fiks eksoslekkasjen om du mener det er en smal sak.

At bilen rister i over 100 km/t er heller ikke noe godt tegn. Den har dessuten gått en del, har ikke særlig med utstyr og er småbulket og rusten. Gjør man ikke noe med rusten og eksoslekkasje så har man en bil fram til neste PKK før den går i pressa. Rusta vil dessuten være "godt synlig" om du ikke gjør noe på 1,5 år. Problemet med bilen din er at den ikke er "klar til å brukes" rett etter kjøp: altså motor går varm, ingen musikk og risting i hastighet. Kan fort bli en del tusenlapper for en kjøper som vil fikse dette. Husker jeg ikke feil så ville du ha rundt 25-30k for den opprinnelig og det har ligget en E34 520i manuell ute på finn i Bergensområdet ute til 15k med det som virket å være mindre feil. Det må altså en del penger ut i tillegg til innkjøp før man får en bil til normal bruk. Uforutsette utgifter kommer i tillegg. Dette tar vekk de som er interessert i en bil som er klar til å kjøres.

Det er en del arbeid for å få den bra og du vil fortsatt sitte igjen med en 520i, da tror jeg mange av de som faktisk gidder å pusse opp går for noe med større motor.

Legger du den ut for 10-15k er det sikkert lettere å få solgt.

Er viskoseKOBLINGEN, og det er kun når den står en stund på tomgang når den allerede har driftstemp. Den holder seg på driftstemp under kjøring. Vibrasjonen kan som sagt være hjul også. Har vifte med kobling liggende, så om det er det som er feilen (søkte opp symptomene og fikk dette som resultat for en lik bil), så koster det ikke en ny eier noe som helst. Vibrasjonen KAN være hjulene. Hvor står det at jeg mener det er en smal sak med eksoslekasjen, har såvidt jeg kan se bare skrevet at hvis eksosdeler fra sedan passer fra sedan så følger det med. Ja den har gått en del, men det har de fleste E34, med noen unntak selvfølgelig. Jeg var ute å kjørte med den i noen timer forrige uke, og jeg kan ikke helt se hvordan den ikke er klar til å brukes. Ja, det at den kan går seg varm etter hvert (er ikke snakk om at nålen står på rødt etter ett minutt), men som du sier, hvis det tar meg et kvarter, hvorfor skal det være så allverdens mye som må gjøres før den er klar til å kjøres? Dessuten er ikke alle avhengig av radio/musikk for å kjøre. Jeg klarte meg fint med å høre på motoren. Så klart er sikkert flesteparten "avhengig" av musikk når de kjører, men..

Er klar over at dette ikke er noe topputstyrt bil som er verdt gull eller noe sånt. Er vanskelig å sette pris etter andre E34, for folk legger jo priser i alle slags prisklasser uansett om de hører hjemme der eller ikke. 25 000 var bare noe jeg skrev for å sette den et sted, skrev jo klart at jeg var åpen for bud så lenge det ikke var skambud.

Tror du må bite det sure eplet DanielStance og legge den ut billigere. Jeg liker ikke å være uærlig i salgsannonser, men tror de fleste skjønner at noe småfiks er det å regne med en E34 til f eks 15.000 kr. og da kan du stryke bort de mindre jobbene fra finn-annonsen. Tror den type bil er for de som vil ha noe som har EU godkjenning og som skal bruke bilen kun til neste EU-kontroll før skroting... Fra mitt ståsted i minste er det slike kjøpere for slike biler, hmm, kan ta veldig feil...

Og ikke stress så mye med denne bilen. Du vil få mer penger i fremtiden, og jeg snakker med erfaring fra et 2 sifret drittbiler jeg har eid at det er DEILIG når problembilen er ut av verden. Det er helt normalt å gå med tap på eldre biler i shabby stand, er bare å bli kvitt den, smøre deg med tålmodighet mens du sparer mer og mer, og gå for et ordentlig kupp av typen bil du har tenkt å kjøpe neste gang :)

Har egentlig alltid visst at jeg aldri kommer til å få noe god pris for den, men ville liksom ikke la den gå for småpenger. Men ja, jeg må vel nesten bare bite i det sure eplet som du sier. Men jeg skjønner ikke helt hvordan den kan beregnes for noe billig ræl som må fikses mye opp? Den ble jo godkjent i år. Uten om de to "største" problemene som er eksoslekasje og at den går seg varm på tomgang, og mangel på spiller så er egentlig resten skjønnhetsfeil? Ja og at glassluken ikke funker, men det er jo en standard feil som mange E34 Touring har. Stresser bare med å få den solgt nå, vil liksom ikke bruke store summer for å få fikset ny lakk og alt sånt. Har en bil til som trenger litt pleie.

Tror nok jeg blir glad når jeg får touringen ut av verden, men problemet er vel at jeg får lyst på ny bil igjen, i tillegg til sedanen.. :/

For det første så må du legge den ut på Finn.no,da når du ut til 90 prosent flere enn her på Bimmers. Ellers så er det jo ikke bra at lista med negative ting er like lang som lista med posetive ting. Det er vel og bra at du skal opplyse om dette men ta kortversjonen, veldig mye informasjon (både negativt og posetivt) kan spares til det faktisk ringer folk på bilen. Jeg ville kjørt til ett kult sted, lina bilen opp og tatt noen kule bilder av en ren bil i pent vær. Aldri ta bilder av bilen på gress f eks, en bil har ikke noe på en gressplen å gjøre men det er det ikke mange som skjønner.

Ellers så kreves det nok litt mer av oss som har 520i for at vi skal få en god pris. Din bil bærer preg av å være ungdomskjørt (noe den er), det får ofte de som ikke er ungdommer til å styre unna. Den fremstår som så si original men jeg ville kanskje lakka felgene i original farge samt tatt litt av rusta, det hadde løfta bilen mange hakk og gjort den mer attraktiv. Frisk opp motorrommet med en grundig vask og plastfornyer, rydd opp litt i interiøret og ta noen gode og oversiktlige bilder av det. Prøv å få bilen til å se så ryddig og "voksen" ut som mulig. Akkruat det brukte jeg lang tid på selv når jeg skulle ha E34, biler som var eiet av folk under 25 år ble umiddelbart droppet. Min bil var eiet av en 35 åring som hadde hatt den som nummerto bil, den sto på originale hjul og bar ikke preg av yngre eiere i det hele tatt. Det var viktig for meg iallfall, men E34 markedet har jo forandret seg litt på snart 4 år.

Ja jeg har skjønt det nå :P Nei er ikke så bra at den er så lang, men en del av de er jo egentlig bare skjønnhetsfeil, og ting som ikke går utover kjøringen eller noe slikt. Prøvde bare å være så ærlig som mulig i annonsen. Har vært meningen å kjøre et sted å ta bilder av bilen, men jeg har jo bare hatt lappen i 2-3 uker, så har ikke hatt så mye muligheter før det. Enda vanskeligere hvis bildene skal være i pent vær hehe.. Når du sier ungdomskjørt, tenker du da herjet med eller bare kjørt av en ungdom? Utenom M5 hjulene så er jo bilen orginal? Er ikke noe jalla lykter, sportsfilter, senk eller noe sånt? Meningen var jo at de hjulene skulle selges separat, og at jeg skulle sette noe vanlige bmw felger på den. E34 markedet i Norge er helt ubrukelig spør du meg. Har skjønt at om jeg noen gang skal få en skikkelig E34 etter mine ønsker så må jeg importere. Sedanen jeg kjøpte var egentlig bra nok, hvis man ser bort ifra at den mangler to ting jeg gjerne ville hatt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i markedet for en billig bruksbil. Jeg kan fint skru litt, men risting i hastighet kan bety slitt hjuloppheng, felger/dekk med kast, skeivslitte bremseskiver. Altså potensielt dyre feil. Dessuten er rust et stort drawback, og man vil aldri få den fin i lakken igjen uten proff lakkering. Dvs at bilen vil forbli shabby. Og jeg må koste på nye vinterdekk.. Hvis budsjettet er i 15-20 000kr området velger jeg heller en e39 med feil som er lettere og forholde seg til, uten synlig rust og med dekk som kan brukes.

Selg m5 felgene utenom da ingen i dette prisområdet forstår verdien eller forskjellen på throwingstar og kopifelger. Det er kanskje verdt og kjøpe et sett med stygge felger med vinterdekk (da kan kjøperen utsette ytterligere kostnader)

Videre er det en grunn til at alle bruktbilselgere skriver minst mulig i annonsene sine og heller (forhåpentligvis) tar greie nok bilder til å gi et presentabelt bilde av bilen for å få potensielle kjøpere nysgjerrige nok til og ringe. Om du lager to annonser med samme bil og samme (brukbare ) bilder hvor den ene har din lange liste over positive og negative ting, og den andre har kun tekst "grei bruksbil som er eu godkjent til 2017" vil sistnevnte få enormt mye større respons. Kjøperne vet da ikke om alle feilene osv. Dropper du i tilegg nærbilder av rusten i annonsen er det lettere å lokke folk til å komme og se på bilen. Deretter står de på trappen din med penger i hånden og ser en forholdsvis orginal og grei e34 uten å kunne sammenligne like lett med andre biler som man kan på finn.no. De negative tingene står ikke på en liste, men er presentert muntlig med lovnader om hvor enkelt det er å fikse.. Kjærlighet gjør blind og bilen er solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos annonser og tekst, kommentarer til denne? (jeg vet jeg har lagt den ut før, men har endret endel siden den gang).

Jeg vet den nederste teksten kan virke litt negativ (noe det forsåvidt også er), men føler egentlig dette er noe som bør nevnes.

Ikke heng dere opp i bildene, da annonsen ikke er ferdig (i tillegg til at jeg ikke helt har bestemt meg enda).

Bakbremsene er forsåvidt heller ikke byttet enda, men det blir uansett gjort før annonsen evt. blir lagt ut.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos annonser og tekst, kommentarer til denne? (jeg vet jeg har lagt den ut før, men har endret endel siden den gang).

Jeg vet den nederste teksten kan virke litt negativ (noe det forsåvidt også er), men føler egentlig dette er noe som bør nevnes.

Ikke heng dere opp i bildene, da annonsen ikke er ferdig (i tillegg til at jeg ikke helt har bestemt meg enda).

Bakbremsene er forsåvidt heller ikke byttet enda, men det blir uansett gjort før annonsen evt. blir lagt ut.  :)

En ting er sikkert, bilen ser knall bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nå skal du selge, når jeg har kjøpt ny bruksbil.  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det virkelig 500kr for å sette inn en annonse for bil på Finn? Wow.

la ut en bil for ikke lenge siden (annonsen ligger fortsatt ute) da hadde de fortsatt relativt "billig" alternativ, men endte opp med 500 selv pga tiden dne ligger ute da regnet med bilen var tungsolgt og har ikke noe spesielt mot å høgge den om den ikke blir solgt (har den ennå hehe )

dyrt nå ivaffall.

bil til 5k koster like mye som bil til 500k, 

skillet de hadde på 50k før var igrunn greit,

hus koster jo 5k å selge så dyrt det, men de tjener man fort inn igjen vil jeg tru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder en høy standard på dine biler og er derfor for kritisk i omtalen av bilen synes jeg. Jeg ville derfor ha skrevet at bilen fremstår som godt vedlikeholdt og pen. Videre ville jeg også ha vært mindre kritisk når det gjelder hvorfor du selger bilen. Fortell at det er et par mindre problemer med motorstyringen (ikke at du vet hva som er problemet). Nevn at turtallet er noe ujevnt og at start-stopp funksjonen ikke virker samt at AC anlegget ikke kjøler. Konkret hvorfor du selger bilen vedkommer ikke kjøper. Fortell helt enkelt at du har et nytt prosjekt på gang og at du derfor ikke har plass i garasjen. At du selger bilen som den fremstår på gaten uten noen former for garantier er en selvfølge, men skal selvfølgelig nevnes i annonsen... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...