E.C. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Den gikk litt i forkant, men var ikke særlig mer enn 5-10 min. Lar den stå på i 15 min i morgen tenker jeg. Tror ikke at låsekassa er helt ferdig, men pakningen rundt døra er litt dårlig og jeg vaska med HT-spyler på lørdag, så kom kanskje litt vann der. Får ikke åpnet med nøkkel på førerside uansett da låsen ser ikke ut til å passe, så kan like gjerne bytte hele greia om den tuller seg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Problemet med lånekassene er gjerne at fettet har blitt slitt bort og dermed kommer det vann/kondens på uheldige plasser. Jeg fikset det problemet på mon forrige e39 ved å ta ut lånekassene og legge de i tykk motor olje. Kjøpte billig olje fra europris med 15-40, og la kassene noen timer i olje. Hengte de til tørk i noen timer og monterte de igjen. Problemet var da borti i 2 år, før jeg solgte bilen. Etter det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Noen med Logitech Harmony 650 (eller tilsvarende) som kan svare på noen kjappe spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Jeg har en ni(?) år gammel 895, så spørs om det er likt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Det jeg lurte på var om det går an å legge inn macroer (f.eks TV på -> Forsterker på -> kilde HDMI 2 -> Kabelboks på) knyttet til en knapp? Rekner jo med det må gå, men i følge denne sida går det ikke: http://www.cnet.com/news/harmony-universal-remotes-whats-the-best-one-for-you/ "Supports custom sequences?", N på alle utenom Harmony One. Og litt mindre viktig, i følge samme side går det ikke an å styre PS3 siden PS3 bruker bluetooth og ikke IR, men Onkyo-kontrollen jeg brukte før styrte jo PS3'en min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Jeg fikk ikke opp noen av dørene mine, og det var is på innsiden av frontruten også. Selvfølgelig var førerdøren den siste døren som gikk opp så måtte klatre inn fra passasjersiden så jeg ikke ble så alt for sein til jobb [emoji14] Hvis du har is på innsiden av rutene så har du fukt i bilen. Sjekk tett takluke drenering og dreneringsproppen under førersetet. Jeg har ikke takluke (heldigvis) men har litt rust rundt den proppen under setet. Har sauset den inn med tectyl i påvente av utbedring av rust en eller annen gang i fremtiden Første vinterenen med E34en så hadde jeg spetakkel med fryste dørlåser jeg også, samt dører som ikke vil lukke seg. Smurte låsene godt opp og det hjalp stort, har ikke hatt problemer med dette siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Vet jeg har en form for fukt i bilen ja. Men har muligens også dørpakninger som ikke er tett [emoji14] Låsen min står stort sett alltid fast når det er kaldt nok. Har varme i lås på døren men vet ikke helt om den funker. Får begynne å låse opp med knappene på nøkkel [emoji14] Jeg sprayet noe ptfe greier som vi har på jobb i låsene. Den knappen på bagasjelokket sitter mye fast nå i kulden. Må "slå" den for at den skal gå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 pautomagi, sandersander, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Kuleste E36 sedan jeg har sett ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Det jeg lurte på var om det går an å legge inn macroer (f.eks TV på -> Forsterker på -> kilde HDMI 2 -> Kabelboks på) knyttet til en knapp? Rekner jo med det må gå, men i følge denne sida går det ikke: http://www.cnet.com/news/harmony-universal-remotes-whats-the-best-one-for-you/ "Supports custom sequences?", N på alle utenom Harmony One. Og litt mindre viktig, i følge samme side går det ikke an å styre PS3 siden PS3 bruker bluetooth og ikke IR, men Onkyo-kontrollen jeg brukte før styrte jo PS3'en min? Mulig jeg misforstår, men er det ikke slik Harmony fungerer da? Jeg har ihvertfall "Se tv", "Se dvd" osv., der alt skrur seg på og setter seg til rett input etter behov. Man må vel ha en boks for å styre PS3 med Harmony? Ser den står nevnt i den artikkelen du linker til også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Hvis du har is på innsiden av rutene så har du fukt i bilen. Sjekk tett takluke drenering og dreneringsproppen under førersetet. Jeg har ikke takluke (heldigvis) men har litt rust rundt den proppen under setet. Har sauset den inn med tectyl i påvente av utbedring av rust en eller annen gang i fremtiden Første vinterenen med E34en så hadde jeg spetakkel med fryste dørlåser jeg også, samt dører som ikke vil lukke seg. Smurte låsene godt opp og det hjalp stort, har ikke hatt problemer med dette siden. Hjelper ikke kun med tectyl mot rust. Ta på feks. Owatrol olje først Det vil bare fortsette og ruste selvom du har puttet på noe tectyl. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Mulig jeg misforstår, men er det ikke slik Harmony fungerer da? Jeg har ihvertfall "Se tv", "Se dvd" osv., der alt skrur seg på og setter seg til rett input etter behov. Man må vel ha en boks for å styre PS3 med Harmony? Ser den står nevnt i den artikkelen du linker til også. Jo, tenkte det var hele poenget, om man allikevel må trykke hver individuelle knapp er det jo bare marginalt bedre enn å ha 4 kontroller å trykke på. Men de mener sikkert noe annet i den CNET-saken. Rart jeg fikk til å skru av og på PS3 med Onkyo-kontrollen min da? Samt bla i meny osv. Men jeg hadde en slik Bluetooth-usb dongle i receiveren, så kanskje den brukte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Vet jeg har en form for fukt i bilen ja. Men har muligens også dørpakninger som ikke er tett [emoji14] Låsen min står stort sett alltid fast når det er kaldt nok. Har varme i lås på døren men vet ikke helt om den funker. Får begynne å låse opp med knappene på nøkkel [emoji14] Jeg sprayet noe ptfe greier som vi har på jobb i låsene. Den knappen på bagasjelokket sitter mye fast nå i kulden. Må "slå" den for at den skal gå inn. Jeg får ikke opp førerdøra fra utsida, tror ei fjør har hoppa av, så ingen motstand i håndtaket. Tror du folk glor når jeg krabber inn på feil side, ååner opp og går rundt? jævlig irriterende over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Nøkkelen åpner ikke låsen på førerdør hos meg. Den uken batteriet i fjernlåsen døde måtte jeg låse opp på pasasjersiden og spasere rundt bilen for å sette meg inn. Motsatt rekkefølge når jeg skulle ut. Tror jeg fikk litt undrende blikk jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Hjelper ikke kun med tectyl mot rust. Ta på feks. Owatrol olje først Det vil bare fortsette og ruste selvom du har puttet på noe tectyl. Owatrol hadde jeg ikke for hånden da, men tectyl er iallfall bedre enn å ikke gjøre noe som helst med det. Har ikke "spredd" seg heller siden jeg tok det på, holder det under oppsyn frem til jeg skal gjøre noe med det. Men ja, Owatrol er vel det beste å ha på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg