Gabz Skrevet Desember 30, 2015 Share Skrevet Desember 30, 2015 (endret) Lidl, ja Jaja.. Fra jeg var unge til nå har jeg utelukkende eid og brukt Mac'er, og er veldig fornøyd med det. Blir bare irritert av å drive med Windows. Har også en Macbook (2010-modell Pro 13") som jeg bruker 98% av tiden. Brukt den hver dag i 5 år, og den har gått gjennom mye, men holdt seg fint! Har dog byttet RAM fra 4 til 8GB, og byttet HDD'en til en SSD, men det var bare fordi jeg hadde lyst. Så veldig fornøyd. Batteriet begynner å bli slitent, men det er enkelt og billig å bytte selv. Når denne en gang tar kvelden, blir det utvilsomt en Macbook til. Endret Desember 30, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 30, 2015 Share Skrevet Desember 30, 2015 En kan si mye rart om Lidl, men de hadde faktisk noen tilbud av og til med gode produkter, bl.a. denne PC-en. Nå husker ikke jeg spesifikasjonene på den lengre, men PC-en var av et forholdsvis kjent merke (Targa, usikker på om det finnes nå?), med kjente komponenter og gode spesifikasjoner. Den har stått på døgnet rundt hver dag siden jeg kjøpte den, og kun vært avskrudd om vi har reist på ferie e.l. Ang. Mac så hadde jeg først en sort MacBook i fem år, før jeg kjøpte en Pro Retina (med bl.a. 512GB SSD) for to år siden. Har også hatt en iMac, samt at jeg har en Mac Mini liggende et sted. Hvorvidt jeg "alltid" kommer til å ha Mac våger jeg ikke å si, men jeg synes ting fungerer litt bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Samlinga kommer seg! [emoji12] Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 (endret) En kan si mye rart om Lidl, men de hadde faktisk noen tilbud av og til med gode produkter, bl.a. denne PC-en. Nå husker ikke jeg spesifikasjonene på den lengre, men PC-en var av et forholdsvis kjent merke (Targa, usikker på om det finnes nå?), med kjente komponenter og gode spesifikasjoner. Den har stått på døgnet rundt hver dag siden jeg kjøpte den, og kun vært avskrudd om vi har reist på ferie e.l. Ang. Mac så hadde jeg først en sort MacBook i fem år, før jeg kjøpte en Pro Retina (med bl.a. 512GB SSD) for to år siden. Har også hatt en iMac, samt at jeg har en Mac Mini liggende et sted. Hvorvidt jeg "alltid" kommer til å ha Mac våger jeg ikke å si, men jeg synes ting fungerer litt bedre der. Jeg er skikkelig vanedyr. Har tilvent meg så mye til Windows og nå Android, at jeg blir lettere gal av å ikke kunne lage operativsystemer slik jeg har tilpasset/perfeksjonert dem (i huet mitt). Kjøpte Lumia 640 som bedriftstelefon og solgte den etter knapp bruk, var for begrensende sammenlignet med Android (kjøpte Huawei Y360 til 499 og er mer fornøyd med den tross elendig spec's, pga enormt mye bedre app-utvalg). Samme med Mac, aldri hatt en, men har lest artikler på hvor forskjellige iOS og Windows er da jeg har vurdert å bytte, og latt være siden jeg vet at jeg hadde blitt frustrert.Men jeg skulle ønske jeg også likte Apples produkter da jeg liker sømløshet mellom hjemmeelektronikken, og der er de visst veldig gode. Endret Desember 31, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Pssst, det heter Mac Os, ikke iOS når det er snakk om PC. Noe av det vanskeligste med å gå over til Mac fra Windows er etter min mening det å gi slipp på mappestrukturen. I windows sorterer man gjerne bilder i mapper, undermapper og 37 Ny Mappe-mapper, mens man på Mac overlater alt dette til et program, og man har ingen forhold til originalbildene. Det samme gjelder forøvrig musikk. Dette er ganske "skummelt" i begynnelsen, men akkurat på bilder er det veldig greit, da man kan lage album og kategorier på kryss og tvers, og om man sletter noe ligger fortsatt originalfilen der den alltid har vært. Det finnes naturligvis ulemper her også, men når det gjelder bilder er dette noe av det jeg liker best. Ellers fungerer ting stort sett likt, bare annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Hva er forskjellen på en Mac og en PC, sånn utenom navn? "ikke når det er snakk om pc" ovenfor fikk meg til å tenke på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 En Mac er også en PC, så det er egentlig ingen forskjell, men i praksis vil en PC være en Windows-maskin og Mac ...en Mac. Linux trenger vi ikke å nevne. Det har bare blitt slik i dagligtale, og de fleste bruker disse benevnelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 PC = personal computer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Det er vel fortsatt noen mikroskopiske forskjeller fysisk på komponentene? Om jeg ikke husker helt feil så lagde Apple en ekstra pinne på RAM-brikkene sine for en del år siden. Eneste grunnen var at man da måtte kjøpe hos dem om man skulle ha mer RAM. Prisen? Den var selvfølgelig rundt det dobbelte sammenlignet med en brikke som hadde tilsvarende spesifikasjoner og var ment for en PC. Sånn oppførsel er veldig provoserende og er noe av grunnen til at jeg ikke er stor tilhenger av selskapet. Jeg vil dog innrømme at de har tidvis god design på ting og lager brukervennlige ting, om enn noe begrenset på tilpasningsmuligheter/funksjonalitet. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Har ikke brukt en Macintosh (svogeren hater når jeg sier det) på sikkert 10 år. Det jeg liker best med Windows er hvor enkelt det er å rote i systeminnstillinger, kommandoer og at man kan skrive tekst i notepad, endre extension og vips så blir det lagret i registeret. F.eks. kjerneparkering. Har man mulighet til å gjøre slikt med Mac, eller er det enda mer lukket? Husker hvert fall at jeg likte OSet mtp bilder, film- og bilderedigering. Dessverre var det svært få av programmene jeg brukte som støttet Mac, bl.a. diagnoseprogrammer og enkelte spill, så det ble bare sånn Oog hvis man må bytte kjølepasta etter 1-2 år, så gjør man noe feil (f.eks. kvalitet eller påføringsteknikk, luft e.l.) Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 (endret) Jeg har flere forskjellige laptopper og en billig modell som Dell Vostro 1520 (6-7 år gammel) har fått et nytt liv med Windows 10. Jeg er faktisk ganske imponert over hvordan dette operativsystemet dynamisk tilpasser seg hardwaren i maskinene. Dell'en har kun en Intel Celeron prosessor på 2,2 GHz samt 3 GB RAM. Den hadde opprinnelig Windows Vista installert og slet tungt. Jeg installerte en clean Windows 7 Ultimate og hastigheten ble litt bedre og ikke minst ble den mye mer stabil. Dette operativsystemet er nå oppgradert til Windows 10 Professional og kjører så bra at det er en fryd å oppleve. Yngstemann fikk en Microsoft Lumia 550 mobiltelefon med Windows 10 Mobile til jul (han vil kun ha mobiltelefoner med Windows og hadde tidligere en Nokia Lumia telefon med Windows 8.1). Dette er en relativt billig telefon til 1100-1200 kroner, men den har ingen problemer med å holde følge med min iPhone 5C. Edge browseren er f.eks signifikant hurtigere og mer smooth enn min Safari browser (jeg rydder historikk/data jevnlig). Apple er idag for dyrt i forhold til hva man får for pengene og det er ingen tvil om at Microsoft er på rett spor med de nye Windows operativsystemene... Endret Desember 31, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Hva er forskjellen på en Mac og en PC, sånn utenom navn? "ikke når det er snakk om pc" ovenfor fikk meg til å tenke på det Så og si alt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Ingen tvil om at dersom man skal få mest mulig for pengene ved å kjøpe et apple-produkt, så må man virkelig belage seg på å ha ting lenge. Min MacBook Air er straks 5 år gammel og går som en drøm enda. En iPhone 5 som jeg kjøpte brukt går også som en drøm, bygget som en tanks. Apple bruker en super maskinvare og konstruksjon på chassi, tastatur og pekeplate etc. Er strøkent i bruk enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Min IPhone 4 ifra 2013 funker ennå som bare det, den har fått kjørt seg til tider også. Har faktisk ikke hatt en så pålitelig og solid mobiltelefon siden Nokia telefonene jeg hadde for 10-15 år siden. Jeg er ikke noen Apple entusiast men synes produktene deres funker veldig bra, skjønner ikke hvor all kritikken kommer ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 Det har nok litt med bruksområde å gjøre tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg