Larsinnj Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Hadde et halvårs pause fra facebook for en stund siden, og jeg må si at det var egentlig veldig godt! Problemet er at man får ikke med seg arrangementer som blir lagt ut kun på facebook, kjøp og salg og det er kjekt å ha til å snakke med folk som jeg av diverse grunner ikke kan sende sms til. Ellers er det stort sett svada som er der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Hadde et halvårs pause fra facebook for en stund siden, og jeg må si at det var egentlig veldig godt! Problemet er at man får ikke med seg arrangementer som blir lagt ut kun på facebook, kjøp og salg og det er kjekt å ha til å snakke med folk som jeg av diverse grunner ikke kan sende sms til. Ellers er det stort sett svada som er der Helt enig! Ble ikke stoppa av purken i natt, men han foran meg ble. Godt var det! Ene kompisen min ble tatt på samme sted i høst med avskiltning og bot som resultat, så jeg er veldig glad jeg slapp å bli stoppa. Kjørte hjemover fra kino, halvveis ute i rundkjøring nr 1 fikk jeg se en politibil, kjørte videre mot nr 2, og så en bil som kjørte rundt i rundkjøringa, jeg tenkte "det er dem, kjøre pent" og kjørte rolig videre. Etter en stund kommer man til en tunnel, der la jeg meg over, og jeg så han foran lå sikkert i 100, mens jeg holdt fartsgrensa. Jeg la meg inn, de rulla rolig forbi, la seg pent og ryddig etter han, hodet mitt tenkte "fy flate, glad jeg mistenkte det var dem" - akkurat samme sted ble han stoppa. Om det var en nyere folkevognvariant, Nissan eller liknende er jeg ikke sikker på. Tenkte "wow, glad kompisen min ble tatt her så jeg kjører roligere, det der kunne definitivt vært meg". Par kilometer senere møtte jeg enda en snutebil, en kødd som sto plassert mellom to rundkjøringer, man så han ikke fra den første rundkjøringa. Jeg hadde 40 før rundkjøringa og kjørte bare rolig gjennom, tenkte "fuuuck, glad jeg ikke herjekjører" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Jeg registrerer at det anbafales at man ikke bruker startkabler på nyere biler, men hvordan var nå egentlig rekkefølgen igjen? 1. Den givende bilen går på tomgang. 2. minus mot minus eller chassis (mottagende bil). 3. + mot +... eller er dette helt feil? Det blir vel ikke helt riktig. 1. Frisk bil på tomgang 2. koble pluss kabelen imellom, rekkefølgen spiller ingen rolle her hvis bilene ikke har kontakt. 3. Koble minus kabel på død bil, om du kobler til minus pol på batteriet eller et annet sted spiller ingen rolle. 4. koble minus kabel til chassis på frisk bil. Eventuelle gnister vil da komme mellom minusklemmen og chassis på frisk bil. Der er det ikke noe knallgass som kan lage trøbbel. På moderne BMWer med batteriet i kofferten så anbefales det og bruke tilkoblingene i motorrommet, Er det noen som vet om man da beskytter elektronikken bedre enn og koble rett på batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Jeg registrerer at det anbafales at man ikke bruker startkabler på nyere biler, men hvordan var nå egentlig rekkefølgen igjen? 1. Den givende bilen går på tomgang. 2. minus mot minus eller chassis (mottagende bil). 3. + mot +... eller er dette helt feil? Jeg ser for meg at giverbilen får harde påkjenninger på elektronikken når mottagerbilen filer på starteren i kaldt vær på et tildels ødelagt/dødt batteri, dvs. et drøyt spenningsdropp og regulatoren på dynamoen jazzer på for å opprettholde sin ladespenning. Mottagerbilen slipper nøkkelen og i dette øyeblikket inntil regulatoren rekker å regulere ned når strømmen avtar, så får man en liten(eller høy) overspenning hos giverbilen. Videre har jeg aldri latt giverbilen stå å gå av denne grunn, regulatoren for en hard "knekk" i slike tilfeller og det er likegreit å bare la giverbil stå uten motor i gang. Er batteriet i giverbilen friskt og fint går dette helt fint. Har som sagt aldri hatt motor i gang.. Sveivet i gang en Ford 7,3 powerstroke diesel i beinkulda med Benzen som hadde flate batterier og mitt biltema 100Ah batteri klarte brasene uten problemer. De som har forsøkt å starte en slik i kulda vet hvor hardt det kan være 124 har et såkalt OVP relé som skal forhindre slikt og kobler følgelig ut de (få) delikate sakene i bilen ved overspenning, men jeg ser ingen grunn til å kjøre regulatoren så hardt Hadde på laboratoriet et forsøk rundt spenningsregulering for noen år siden, og da gjorde man blant annet dette forsøket og spenningsregulatoren som forsyner lasten får gjerne en liten oversving et kort øyeblikk under slike scenarioer som kan om man er riktig uheldig skade følsomme komponenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Hadde et halvårs pause fra facebook for en stund siden, og jeg må si at det var egentlig veldig godt! Problemet er at man får ikke med seg arrangementer som blir lagt ut kun på facebook, kjøp og salg og det er kjekt å ha til å snakke med folk som jeg av diverse grunner ikke kan sende sms til. Ellers er det stort sett svada som er der Har selv slettet Facebook, snap å alt det der, å man blir utelukka på en måte. Får ikke med deg noe lenger virker det som. Men fy flate og deilig det er uten. Man trykker alt for mye på tlf om dagen, å det er grunnen til jeg sletta det. Man blir fort usosial med tlf. Folk er jo avhengige, så fort det piper så dras tlf opp. Står man i kø, så er det tlf.. Buss, kino, ja overalt! Hvor blei det av folk?! [emoji28] men, tror nok fler å fler velger bort fra tlf med tiden ( håper ) Sent from my iPhone using Tapatalk sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 (endret) Noen som har en lur ide om hvordan man fjerner tyggis ifra velour matter?CT1 Multisolve rensespray http://ct1.no/index.php?pageID=29 , Der står det under bruksområder: Fjerning av tyggegummi på tepper eller klær Se også filmen der så viser de hvordan! Fås kjøpt på Heidenreich og Coop som jeg vet om, CT1 har samarbeid med coop og heter derfor Infra Multi Spray der. Endret Januar 16, 2016 av Marius2002 Fredrik 90 og danskiii reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Egentlig veldig enig der. Dessuten er der en som rydder fort opp hvis det er noe tull.Dette gjelder begge gruppene. Men er noe meget rart i e34 gruppen synes jeg . Hvis en person legger ut et bilde av en e34 som kanskje er "hel" ,som er på vei til å bli spiker,skriker enkelte nei,nei,skulle blitt skutt og olla la.. Noen kloke hoder mener det aktuelle vraket er verdt titalls tusen.Bullshit i mine øyne. Så kommer der en stakkar og legger ut annonse på en fin e34 ,da kanskje mellom 40 til 60 tusen. Da blir denne personen omtrent skutt på stedet . Virker som ingen e34 er mer verdt enn 10 til 20000.. Utenom m5 ,da kan de fleste strekke seg litt mer. . Det jeg vil få frem er:er vrakene som blir kastet mer verdt enn de gode eksemplarene som selges? Jeg begynner å lure på tankegangen av enkelte medlemer i e34gruppen. Ja det virker som det er et eneste stort rot å sette pris på en E34. Blir jo halshugd om du legger en bil til litt høy pris selv om den er verdt det. Jeg registrerer at det anbafales at man ikke bruker startkabler på nyere biler, men hvordan var nå egentlig rekkefølgen igjen? 1. Den givende bilen går på tomgang. 2. minus mot minus eller chassis (mottagende bil). 3. + mot +... eller er dette helt feil?Jeg pleier alltid å ha giver bilen av, så fester jeg kabel på pluss på giver bilen, også på den døde bilen, så fester jeg minus kabelen på ene mutteren til fjærbein på dempertårnet (batteri på E34 er under setet) og så minus på den døde bilen. Så starter jeg giverbilen og la den gå i 1 minutt, så prøver jeg å starte den døde bilen. (Kan kanskje hjelpe å holde giver bilen på 2000 omdr.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Herlig, alle dørene på bilen har fryst fast! Shattered og Daniel. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 I dag var det KALDT å jobbe ute ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 UPDATE: man bruker det man har, så etter 15 min med støvsugeren(!) fikk jeg opp passasjerdøra. Nå får den stå på tomgang til resten har kommet seg. God lekse til neste gang det er vått snø og meldt minusgrader: børst godt av bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Støvsuger? Hva gjorde du med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Selv vasket jeg bilen i -15 igår kveld, var godt å få av all salt og møkk(vasket den sist i November) før jeg satt den i en varm garasje, og der får den stå og tørke med ovn og dører åpne Begynte å snø digert rundt 01 inatt, var moro å kaste bilen litt rundt på veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Støvsuger? Hva gjorde du med den? Blåser lunkent/varmt ut bak. Har ikke varmluftspistol eller hårføner. liffi og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Har ikke vasket bilen på aldri så lenge, så den ser virkelig ikke ut nå.. Tørr ikke før det blir varmere heller, da jeg ikke har varm garasje. Låsen på førerdøra frøs etter jeg hadde åpnet den en dag her, så fikk ikke lukket den. kjørte med lastestroppe fra dørhåndtaket til høyrefoten.. Merker at jeg er en sommerperson når det skjer slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Var en "spennende" opplevelse å kjøre i det tette snøværet vi hadde i går Første gang jeg kjører i sånt vær. Ræven på bilen sklei ut rimelig ofte Må si jeg ble overrasket av å se noen ungdommer i en Volvo 240 som kjørte rolig, hadde egentlig forventet at de skulle være en av de første til å begynne å sladde overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg