Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 92 model dieselbil. Den har helt sikkert motor designet på 80 tallet. Denne har ikke glødeplugger. Starta den her om dagen etter 2 mnd uten at motor har vært starta. Målte ikke tempratur, men i det siste har vi hatt fra -8° til -20° så et sted i mellom der lå tempraturen. Den starta iløpet av 4 sek. Når de klarte å lage glødefrie dieselbiler på 80 tallet burde de klare det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt man klarer og hvorvidt man ønsker er to helt forskjellige ting. Man ønsker lavere kom på diesel, og det går ikke så godt sammen med ikke å ha gløding.

For morro skyld, hvilken motor er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sprayer du inni låsekroken da? Vist du har ditta problemet med døra holder seg igjen.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Har sprayet på den kroken (regner med vi snakker om det samme), og jeg har problemer med at den IKKE holder igjen døren. Er akkurat som om du holder oppe dørhåndtaket og smeller igjen døren.

Sprayet inn med olje på min sist det var frost og døra ikke låste seg, fungerer fint nå. Vil fryse uansett så lenge det er minus og fuktighet i låsekasss, så ingen forskjell på -2 og -10 der.

Dørpakninger som fryser hos meg nå, burde ha smurt dem med vaselin da jeg hadde bilen i en garasje.

Jeg får vel prøve å putte noe olje i låsekassen. Men om det går å få inni noe uten å måtte demontere dørtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprayet på den kroken (regner med vi snakker om det samme), og jeg har problemer med at den IKKE holder igjen døren. Er akkurat som om du holder oppe dørhåndtaket og smeller igjen døren.

Jeg får vel prøve å putte noe olje i låsekassen. Men om det går å få inni noe uten å måtte demontere dørtrekk.

Ja IKKJE holder JA [emoji12] kom ikkje med den.

Det eg gjer er å trykke kroken på døren ned, og spraye godt inni systemet, og dra opp kroken igjen (med dørhåndtaket selvfølgelig) og vippe den opp og ned så smøringen sitter i mellom alt.

Gå også fiiint Ann å spraye på fingrene og smøre på dørpakninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 92 model dieselbil. Den har helt sikkert motor designet på 80 tallet. Denne har ikke glødeplugger. Starta den her om dagen etter 2 mnd uten at motor har vært starta. Målte ikke tempratur, men i det siste har vi hatt fra -8° til -20° så et sted i mellom der lå tempraturen. Den starta iløpet av 4 sek. Når de klarte å lage glødefrie dieselbiler på 80 tallet burde de klare det nå!

Dette har noe med kompresjon å gjøre rett og slett, har man høy nok kompresjon så blir temperaturen høy nok til at det antenner på egenhånd(selv ved lav temperatur), ellers er det et problem. Hadde noen store dieselmaskiner i båten, de hadde ikke glødeplugger og startet fint når det var streng kulde. Ble det ordentlig kaldt kunne man dog koble inn innsugsvarme.

Ellers ser man jo på feks amerikanske biler(typ GM og Ford Powerstroke) og min egen bil at de er helt håpløse uten gløding. Bare man får opp varmen i forkammeret på min egen motor tilstrekkelig så skal det være meget kaldt før den ikke fyrer.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja IKKJE holder JA [emoji12] kom ikkje med den.

Det eg gjer er å trykke kroken på døren ned, og spraye godt inni systemet, og dra opp kroken igjen (med dørhåndtaket selvfølgelig) og vippe den opp og ned så smøringen sitter i mellom alt.

Gå også fiiint Ann å spraye på fingrene og smøre på dørpakninga.

Hvilken spray bruker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt man klarer og hvorvidt man ønsker er to helt forskjellige ting. Man ønsker lavere kom på diesel, og det går ikke så godt sammen med ikke å ha gløding.

For morro skyld, hvilken motor er det du har?

5,9 Cummins turbodiesel. (Cummins-B serie)

Dette har noe med kompresjon å gjøre rett og slett, har man høy nok kompresjon så blir temperaturen høy nok til at det antenner på egenhånd(selv ved lav temperatur), ellers er det et problem. Hadde noen store dieselmaskiner i båten, de hadde ikke glødeplugger og startet fint når det var streng kulde. Ble det ordentlig kaldt kunne man dog koble inn innsugsvarme.

Ellers ser man jo på feks amerikanske biler(typ GM og Ford Powerstroke) og min egen bil at de er helt håpløse uten gløding. Bare man får opp varmen i forkammeret på min egen motor tilstrekkelig så skal det være meget kaldt før den ikke fyrer.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Min har en varmer i innsug mener jeg (heat grid) funker utmerket. Å man slipper gløding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder dere anbefaler for reparasjon av kantkjørte felger da? Flaut med fortauskanterker; mine originalfelger skal repareres før neste sesong. Vil være avhengig av rask behandling...

Bra dere deler erfaringer rundt dette om en bedrift jeg trodde var ener på området.

Noen steder dere anbefaler for reparasjon av kantkjørte felger da? Flaut med fortauskanterker; mine originalfelger skal repareres før neste sesong. Vil være avhengig av rask behandling...

Bra dere deler erfaringer rundt dette om en bedrift jeg trodde var ener på området.

Hør med Oslo felgteknikk. Leverte inn en kant som var rimelig kantkjørt og jævlig. Fikk beskjed om at det tok en uke. Var ferdig på 4 timer. Kan absolutt anbefales.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra sin egen låsspray

Åja

Det er ikke en god ide å bruke sprayboks til å smøre dørlåser osv med, drivgassen er full av crap som fryser så man gjør ofte vondt værre da.

Kan godt være. Jeg har bare brukt noe sånn PTFE spray.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...