Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte ta tak i naboen her i stad, er rett og slett lei av å se han kjøre inn veien i boligfeltet her i en vill grisefart. Jeg er ingen engel bak rattet selv men i tettbygget strøk og boligområder tar jeg det mer ro nå om vinteren. Det er så mange barn som aker rundt forbi og som unger flest tenker de ikke alltid på risiko. Særlig her i veien hos oss er det mange bakker og barn ute å aker nå på snøen, det er kun ett spørsmål før det går galt slik enkelte kjører her. Er snakk om ett voksent oppegående menneske med små barn selv, derfor skjønner jeg ikke hvorfor de ikke evner bruke hode. Jeg har ingen barn selv ei heller pleier jeg å blande meg i hva andre gjør, men nå følte jeg virkelig for å si ifra.

Nå synes han sikkert jeg er en brysom kødd, men jeg har kanskje spart ham for den tragedien det ville være å kjøre over sitt eget barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Så er det andre siden av skalaen.

Dei ser en bmw (+10km/t)

Spoiler (+15km/t)

Senket (+15 km/t)

Store fine felger (+5 km/t)

Også kommer dei å sei du kjører alt for fort når du egentlig var laaangt under.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta tak i naboen her i stad, er rett og slett lei av å se han kjøre inn veien i boligfeltet her i en vill grisefart. Jeg er ingen engel bak rattet selv men i tettbygget strøk og boligområder tar jeg det mer ro nå om vinteren. Det er så mange barn som aker rundt forbi og som unger flest tenker de ikke alltid på risiko. Særlig her i veien hos oss er det mange bakker og barn ute å aker nå på snøen, det er kun ett spørsmål før det går galt slik enkelte kjører her. Er snakk om ett voksent oppegående menneske med små barn selv, derfor skjønner jeg ikke hvorfor de ikke evner bruke hode. Jeg har ingen barn selv ei heller pleier jeg å blande meg i hva andre gjør, men nå følte jeg virkelig for å si ifra.

Nå synes han sikkert jeg er en brysom kødd, men jeg har kanskje spart ham for den tragedien det ville være å kjøre over sitt eget barn!

Må snart tak tak i ei jente som bor ved siden av her også, kjører i en "vill" fart oppover innkjøringa her, og rett forbi garasjen min. Problemet er at det går en vei til høyre rundt garasjen, og hun skal rett frem oppover, så hu peiser på uten å se hva som kommer rundt hjørnet. Det samme jævla nautet av ei kjerring parkerte rett foran utkjøringa mens hu var på skole der jeg bodde før, så jeg kom faen ikke ut med bilen fra parkeringsplassen til blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det for ikke mange sider tilbake har blitt diskutert hvordan alle har ligget bredt både her og der nå som snøen har kommet, så er kanskje noen av fordommene selvfortjent? :)

Regner med at de fleste her som bedriver slikt tenker på om det er rett tid og sted for lek :) Å kjøre fort i byggefelt er en uting, jeg tror nok det på et tidspunkt smeller når man rygger ut gårdsplassen og rundt tujahekken her, naboen kommer tidvis svært raskt forbi, og det ryggende fra sin egen oppkjørsel(deler en liten veibit sammen).

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må snart tak tak i ei jente som bor ved siden av her også, kjører i en "vill" fart oppover innkjøringa her, og rett forbi garasjen min. Problemet er at det går en vei til høyre rundt garasjen, og hun skal rett frem oppover, så hu peiser på uten å se hva som kommer rundt hjørnet. Det samme jævla nautet av ei kjerring parkerte rett foran utkjøringa mens hu var på skole der jeg bodde før, så jeg kom faen ikke ut med bilen fra parkeringsplassen til blokka.

Ja folk bruker ikke hodet. Jeg klarer ikke å la være å bli provosert av slike folk.. Hender ofte at jeg må hive bilen nesten ned i grøfta for å ikke ta speilene pga tullinger som kommer i en kulefart rundt en sving og midt i veien, veldig ofte er dette kvinnfolk. Greit nok at det ikke er veimerking inni ett tettbygget strøk eller boligområde, men det betyr ikke at man er fritatt ifra å holde siden sin og ta det litt piano.

En gang når jeg selv får barn så kommer jeg ikke til å være nådig når det kommer til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå nogenlunde ut på andreas sin med m3 fanger da :)

Ja, den var nogenlunde den. Men den hadde bredere skjermer enn vanlig og da passer det bedre til M3-fanger. :) Selv om jeg ville hatt M-Tech II der også. Jeg mente separat M-fanger uten bredding. Da det ofte er dårlig passform og de ettermarked som passer kler ikke resten av bilen. Derfor mener jeg M-tech II er det som passer standard E46. Subjektiv mening! :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en liknende historie om en kar som hadde kjørt for fort, kanskje det var her inne, husker ikke. Han hadde kommet i samme pokkers farta hver dag, rundt en sving og det bodde småbarnsforeldre rundt omkring. En dag hadde ei mor satt en barnevogn midt i veien som han var dømt til å kjøre rett ned. Det hadde sagt BANG, han hadde gått sjokkert ut av bilen og han hadde gått rett på, heldigvis, for han hadde lært av det. Tenk hvis det faktisk lå en unge inni der, da hadde han aldri hatt samvittighet til å kjøre bil igjen. :P

Så... Oppblåsbar (eller liknende) midt i veien, kanskje? Eller ei barnevogn med dukke i feks? Går an å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt uting å kjøre for fort i et boligfelt, men jeg har nå flere ganger opplevd at de som har småunger selv ikke kjører særlig pent. Når det gjelder å skjelle ut andre er det derimot ofte en helt annen liga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt uting å kjøre for fort i et boligfelt, men jeg har nå flere ganger opplevd at de som har småunger selv ikke kjører særlig pent. Når det gjelder å skjelle ut andre er det derimot ofte en helt annen liga.

Hørte om en, var her oppe i gokk, som hadde kjørt som et svin, mellom andre biler også videre, med baksetet fullt av unger. Jepp, dobbeltmoral er fint... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var nogenlunde den. Men den hadde bredere skjermer enn vanlig og da passer det bedre til M3-fanger. :) Selv om jeg ville hatt M-Tech II der også. Jeg mente separat M-fanger uten bredding. Da det ofte er dårlig passform og de ettermarked som passer kler ikke resten av bilen. Derfor mener jeg M-tech II er det som passer standard E46. Subjektiv mening! :)

Men den har da ikke brede skjermer på disse bildene jeg linker til, kun valset ut 1 cm.

Er vel ikke original M3 fanger der, den ble vel breddet i etterkant sammen med skjermene?

http://bimmers.no/topic/761113-min-orientblau-2004-bmw-e46-320d-touring-bredding/?p=2659534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den har da ikke brede skjermer på disse bildene jeg linker til, kun valset ut 1 cm.

Er vel ikke original M3 fanger der, den ble vel breddet i etterkant sammen med skjermene?

http://bimmers.no/topic/761113-min-orientblau-2004-bmw-e46-320d-touring-bredding/?p=2659534

I know, leste tråden :) Jeg sier ikke den er stygg, den du linket til var gjennomført i motsetning til mange andre på veiene. Det kan ha noe med at jeg hver dag møter en halvsliten E46 med m3-fanger med shitty tilpasning. Likevel står jeg på mitt, som sagt er ikke jeg fasit, heldigvis, blitt kjedeli om alle med E46 skulle dure rundt i M-tech II. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om en, var her oppe i gokk, som hadde kjørt som et svin, mellom andre biler også videre, med baksetet fullt av unger. Jepp, dobbeltmoral er fint... :rolleyes:

Er bare å se ved skolestart det, hvem blir tatt med for høy fart foran skolen? Stort sett gruppen som snart skal slippe av barna sine.

edit: Ellers så ble jeg overrasket i går. Kom inn i en rundkjøring som har to felter og to felter ut der jeg skulle. Jeg lå i venstrefeltet inn i rundkjøringen og fikk en mondeo på høyresiden. Viste seg at begge skulle rett frem. Når jeg da kom ut av rundkjøringen og la meg inn i venstrefeltet merket jeg at mondeoen fortsatt lå på siden av meg. Siden han har en del lenger å kjøre pga yttersving skjønte jeg at han måtte ha trått på litt. Når vi kommer ut så tenker jeg at jeg skal holde meg ved siden av han. Gikk forsåvidt greit, men tilslutt der hadde jeg bånngass og mondeoen lå fortsatt på siden. Når vi passerte 80km/t (70sone) gadd jeg ikke mer å lot han kjøre forbi. Dobble potter bak der gitt, sammen med ett st220 merke. Ikke ofte man møter på slike. 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...