Shattered Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 7 timer siden, mkj skrev: For å unngå e-post på hvert innlegg, prøv å endre på disse innstillingene her: http://bimmers.no/notifications/options/ bilde Der ja, kvitt problemet! Plutselig var epostinnboksen full etter oppdateringa mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 Kjipt å sitte uten strøm i gudene veit hvor lenge. Om noen som mangler uværet har lyst på en "orkansimulator" så er det bare å gå til sikringsskapet og flippe alle sikringene feil vei Marius2002 og Hawkon88 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 6 timer siden, DanielStance skrev: Ble kort dag på skolen i dag Vi ble sendt hjem pga orkanen som skal komme. Hehe, ja leste på nettavisene at skolene skulle stenge. Har vært ute med jekke stropper i ettermiddag og tjoret fast alt som kan flyge. Hører det blåser, men har ikke truffet skikkelig enda, er visst verre nede ved havet... Skal nedover å hente madammen på jobb klokken 20:00, og jeg har ikke akkurat særlig lyst. Jeg fleipet med at hun måtte gå i stormen hjem, jeg vil ikke risikere noe skader på bil(flygende objekter)... Vel, det falt ikke i god jord Men noe jeg ikke skjønner: de stenger skoler, anbefaler folk å oppholde seg hjemme og innendørs, rydd opp rundt hjemmene så ikke noe flyger, det skal visst bli så ille at man ikke klarer å stå imot vinden, anbefaler folk å ikke kjøre... Likevel holder kjøpesentrene åpne, pratet med noen som er på jobb der nå og det har ikke vært en kunde innom siden klokken 17 da det begynte å blåse mer opp. Kjøpesentrene burde stengt klokken 18 når det er slik, ingen tjener på at de er åpne uten kunder, når stormen har skremt vekk alle(med media som sin beste hjelper)... Men men, jeg kjenner ikke systemene eller noe, så det er vel ikke "bare bare". 316: Takk for bilder! Det vekket litt minner fra når jeg var i Riva del Garda i 2013, og jeg postet innlegg i Fredriks tråd (ligger noen bilder av ala samme type biler der): Fredrik og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 Prøver å finne rett skrue til å feste plastikkdekselet på framsetet. Er 52107007466 rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 3 minutter siden, Marius2002 skrev: Hehe, ja leste på nettavisene at skolene skulle stenge. Har vært ute med jekke stropper i ettermiddag og tjoret fast alt som kan flyge. Hører det blåser, men har ikke truffet skikkelig enda, er visst verre nede ved havet... Skal nedover å hente madammen på jobb klokken 20:00, og jeg har ikke akkurat særlig lyst. Jeg fleipet med at hun måtte gå i stormen hjem, jeg vil ikke risikere noe skader på bil(flygende objekter)... Vel, det falt ikke i god jord Men noe jeg ikke skjønner: de stenger skoler, anbefaler folk å oppholde seg hjemme og innendørs, rydd opp rundt hjemmene så ikke noe flyger, det skal visst bli så ille at man ikke klarer å stå imot vinden, anbefaler folk å ikke kjøre... Likevel holder kjøpesentrene åpne, pratet med noen som er på jobb der nå og det har ikke vært en kunde innom siden klokken 17 da det begynte å blåse mer opp. Kjøpesentrene burde stengt klokken 18 når det er slik, ingen tjener på at de er åpne uten kunder, når stormen har skremt vekk alle(med media som sin beste hjelper)... Men men, jeg kjenner ikke systemene eller noe, så det er vel ikke "bare bare". Nei, det er i grunn ikke så mye vits i å holde kjøpesentre osv åpen nå. Hadde sikkert holdt med vanlige matvare butikker. Jeg håper bare bilen min ikke får noe skader hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 Noen som har greie på Pajero her? Er ute etter en pajero 1 gen. delebil med diffbrems bak, og har lest di fleste lange typer har dette? Har kort type nå og hadde gjort seg med brems bak Finnes det evt. noen offroad forum som er aktive for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 offroad.no er det forumet jeg synes har vært best respons på når jeg har spurt om pajero'n min, men tar gjerne et par dager da (bimmers er best sånn responsmessig, men stort sett om bmw da ) har knapp for sperre bak på min korte gen2, men har satt inn "feil" girkasse så 4wd panelet funker ikke og må stå i 4wd for at man skal kunne sette på sperra, så må få "lurt" den til å tru den står i 4wd (er bare kortsluitte pluggen som knappen skulle vært på) merka jeg skulle hatt den i funksjon istad. skulle "bare" rygge hengeren litt inn på tomta, men har kjørt endel bil på gresset der i det siste så er blitt gjørmehøl, og drev å spant på et hjul foran og et bak, så slet litt, endte opp med å stå å spinne på alle 4 på flatmark uten at noe skjedde i revers, framover klatra den greit framover da, får handle meg no mud dekk Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 (endret) Hadde en trivelig start på dagen, en eldre herremann parkere ved siden av meg i parkeringshuset. Jeg drev å kostet snø av PDC-sensorene foran og vedkommende starter samtalen med "jasså, piper hos deg også?" Derfra ble vi stående i 10-15 minutt å prate bil. Han kjørte nye MB E-klasse med AMG optikk. Vi tenkte likt, parkerte i andre enden og lengst unna alle andre! Vi kiket på hverandres biler med positive ord, han vurderte også nye A6 Allroad for den var nydelig, men var ikke helt tilfreds med tanken på AWD, han var av den gamle skolen og skulle ha RWD. Jeg forklarte min situasjon med AWD og det forstod han utmerket, men RWD var likevel hans preferanser, all respekt fra meg. Han avsluttet med å si at jeg aldri måtte kjøpe MB før jeg ble gammel, de var reservert for slike som han, så lo han godt! Ellers mye kloke ord fra han Jeg takket så meget for den hyggelige praten. Dagen er komplett Endret Januar 30, 2016 av Marius2002 E.C., sandersander, Fredrik og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 Moro med slike hendelser. Jeg hadde akkurat vasket 02n og var på Esso for å fylle 98... Plutselig kom det en fyr bort for å si hvor fin bilen var, og i det han sa det var tanken åpenbart full for det rant 98 nedover hele bakskjermen... Den følelsen Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 @Fredrik Hund er hund @Marius2002 Har opplevd lignende et par ganger med 728`n jeg hadde. En fyr i en 750iL fulgte etter meg helt hjem en natt for å se nærmere på bilen min. Vi stod ute å prata fra ca 24:00 til 01:00 å prata og så på bilene til hverandre. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 @Sjøbuse så moro! Første gang i E91en noen har kommet bort å slått av en prat. Det hendte riktignok veldig ofte i Hyundai Veloster jeg hadde, folk hadde aldri sett en slik før. Og noen ganger når jeg hadde E36. Alltid kjekt å møte på likesinnede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 (endret) I likhet med Velosteren er vår Cactus også en temmelig spesiell bil, men ganske mange er nyskjerrig på hva slags bil den egentlig er og jeg får mange positive kommentarer når jeg parkerer i Århus. Jeg liker at folk slår av en prat og selvfølgelig er det litt morsomt å fortelle om bilen. Nå runder den snart 42000 Km... totalt uten problemer av noe slag... Endret Januar 30, 2016 av Fredrik Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 Er så drit at butikker i Norge har så dårlig utvalg på bildeler. Koed og Gs har dårlig utvalg. Schmiedmann har ting som di andre butikkene ikke har, men der igjen så er service dårlig samt lang ventetid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 Er det Cactus som har gummimatter på dørene? Er det "fritt fram" for å åpne døra si inn i en Cactus uten at det blir skade på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 30, 2016 Share Skrevet Januar 30, 2016 Ja. Cactus har en gammel sofa på dørene. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg