Thundercoil Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Kul dame! Hawkon88 og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Jepp! Flink til å prute er hun og. Blir ikke siste gang hun handler bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 56 minutter siden, Fredrik skrev: Jeg liker F30 330e som konsept, men jeg er usikker på hvor holdbar den er i lengden. Først og fremst tror jeg at drivstofforbruket i realiteten er en god del høyere enn BMW oppgir hvis man fokuserer på alminnelig kjøring og ikke kun korte strekninger i primært bykjøring. Dernest viser det seg at politikerne (i Oslo) uten videre forbyr hybridbiler (med diselemotorer) fordi de ikke stoler på at disse bilene kun kjører på elektrisitet i byene. Argumentet er isolert sett rimelig håpløst, men det viser hvor vanskelig balansegangen er med hybridbilene. På den ene siden er de miljøvennlige, men på den andre siden kan de ha avgassutslipp som alminnelige biler. F30 330e har en bensinmotor og rammes ikke av de nye reglene i Oslo, men poenget er der allikevel og det gjør at jeg er usikker på hvor lenge BMW kommer til å tilby modellen. Jeg oppfatter derfor F30 330e som en overgangsmodell frem til BMW kan tilby bedre og mer moderne løsninger. Jeg ser imidlertid at F30 330e i relasjon til effekt er svært prisgunstig i Norge og det gjør selvfølgelig at den er attraktiv. Ja den som håper å kunne kjøre på oppgitt forbruk er naiv, blir vel i realiteten samme forbruk som en 320I. For vår (hennes) del er det kun snakk om at det er ett godt kjøp, samt at man har muligheten til å kjøre på kun strøm til og fra butikken og faktisk til jobb. Utfordringen med E-Upen er rekkevidden, særlig på vinterstid. Hun er selvstendig næringsdrivende og har noen ganger behov for å kjøre lengere enn de 12 milene E-Upen kan tilby (8-9 mil i kuldegrader). Ved slike behov så bruker hun min E34 520I (530en vil hun ikke kjøre), helt greit for meg men hun synes det er litt styrete. E34en er jo ikke akkurat drivstoff gjerrig heller sett med dagens øyne, dyr å parkere med i storby og ikke alltid like praktisk for en frøken som driver med interiør Sånnsett er en 330e en litt bedre allrounder og en fin kryssing mellom vanlig bil og elbil, selv om den er mer fossilbil enn elbil Får se hva det blir til, sitter litt på gjerdet og ser på hva som skjer med elbil fordeler forover og slikt. Samt hva som skjer med avgifter på hybrid fremover. UPen er jo ellers genial, snerten og lett kjørt bil som er ypperlig til småkjøring lokalt. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 7 timer siden, Fredrik skrev: 1,6 literen har en feilkonstruert bunnpanne som samler oljeslam (kommer ikke ut når man skifter olje og filter). Såvidt jeg vet skal motoren ha en spesiell olje for å motvirke dette, men mange motorer har allikevel havarert. Dette blir litt som å si at dieselfirerne til BMW havarerer. DV6-motoren til PSA er brukt av en rekke produsenter og regnes som temmelig skuddsikker. Dersom jeg var i markedet etter en 1,6 liters dieselmotor, hadde denne kommet meget høyt opp på listen. Derimot krever motoren at korrekt prosedyre følges ved oljeskift - merkeverkstedene gjør dette og motorhavari er ikke noe man behøver å bekymre seg for. Prøver man derimot å spare penger ved å bruke et uavhengig verksted som ikke har tatt seg bryet med å lese produsentenes retningslinjer, risikerer man som du sier tildels store skader på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 (endret) On 5. februar 2016 at 21.16, Marius2002 skrev: Jeg er vel sær, men den nye reklamen for matprat er faktisk veldig bra. Altså den for reinsdyr. Bildene ilag med den herlige sangen! Det er så langt fra den wu-tangstilen som jeg hører på daglig som det går! (--youtube-link--) Sang: Sofia Jannok - Irene Lov å si jeg har dårlig smak Mens vi er inne på reklamer. Så vil jeg nevne at Renault Kadjar har en bra reklame som går på TV for tiden: Og mens jeg så på youtube og spotify gikk nesten samtidig (!!!), så kom denne opp, en jeg ikke har sett på noen år, nesten så man får lyst på en 190e Når det er sagt er jeg glad det ikke er en BMW, det er jo passe kleint... Endret Februar 7, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Den har jo fått en oppfølger også.. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 1 time siden, Der Barockengel skrev: Dette blir litt som å si at dieselfirerne til BMW havarerer. DV6-motoren til PSA er brukt av en rekke produsenter og regnes som temmelig skuddsikker. Dersom jeg var i markedet etter en 1,6 liters dieselmotor, hadde denne kommet meget høyt opp på listen. Derimot krever motoren at korrekt prosedyre følges ved oljeskift - merkeverkstedene gjør dette og motorhavari er ikke noe man behøver å bekymre seg for. Prøver man derimot å spare penger ved å bruke et uavhengig verksted som ikke har tatt seg bryet med å lese produsentenes retningslinjer, risikerer man som du sier tildels store skader på motoren. Problemet med den aktuelle PSA dieselmotoren er dessverre mer alvorlig enn som så. Dette har vært en ganske stor sak her i DK fordi denne motoren finnes i svært mange firma og leasingbiler. Problemet er utformingen av bunnpannen som er formet på en måte slik at bunnpluggen på innsiden av bunnpannen har en liten forhøyning og dette medfører at ikke alt bunnslammet renner ut når man skifter olje. Dermed blir selv ny olje relativt hurtig uren og dette medfører i sin tur at turboen hurtig blir slitt og kan bli ødelagt. Det hjelper selvfølgelig å skifte olje ofte, men firma og leasingbiler går typisk hele lengden mellom serviceintervallene og dette har ført til unormalt mange turbohavarier. Det finnes uoriginale bunnpanner man kan kjøpe som løser problemet. http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse/fakta-om-16-dieselmotor http://ing.dk/artikel/tusindvis-af-turboer-braender-af-i-franske-dieselmotorer-135763 FDM er Danmarks pendant til norske NAF Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 (endret) 1 time siden, DanielStance skrev: Den har jo fått en oppfølger også.. -youtube-link- Hah, ja så den! Er litt i det musikalse hjørnet idag.. Men jeg hører også mye på hiphop/rap... Liker det sært, og liker det wu tang og mye mye annet innenfor kategorien... Men noe som ingen kan nekte for er bra er: om man likevel nekter for å like den, så får man uansett litt nikk med hodet, skål. Endret Februar 7, 2016 av Marius2002 sandersander reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Motorhavari på PSA-dieselen kan neppe være sååå vanlig, da jeg har vært borti en god del biler med denne motoren (V70/V60/Mondeo) både privat og jobb og har aldri hørt om noen som har rast. Arbeidsgiveren min har pr dags dato 10-12 Mondeo, og har sikkert hatt 40 stykk mk4 uten motortrøbbel. De har noen irritasjonsmomenter og småfeil, men motor/gir funker bra. Av 665 mk4 på finn finner jeg 2 biler som har byttet motor - den ene 1.8td og den andre 2.0tdci - ingen 1.6tdci. Oljeskift-intervallene er forresten 20 000 km eller en gang pr år. bricks og Haukefer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Jeg vet ikke hvor mange av PSA's 1,6 liter dieselmotoren som har havarert her i Danmark, men det er dessverre en god del. Hvorvidt dette skyldes f.eks dårligere vedlikehold eller kjøremønsteret vet jeg ikke, men danske biler kjøres trolig litt hardere pga. høyere hastigheter på motorveiene og nærheten til Autobahn. http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4742221.ece http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=11293 https://autofix.nu/produkter/1166-bundkar/6878-bundkar---specielt-nyt-designet---psa-16hdi-citroen-ford-peugeot/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 (endret) 21 timer siden, Fredrik 90 skrev: Greia er den at det er ikke alle som har råd til å kjøpe ny elbil. Hvis en Leaf eller E-Golf blir for liten så er det svært få som har mulighet til å kjøpe en Tesla til 700 000,-. Når da fossilbiler skal koste mye mer slik AP vil så beholder heller folk sine gamle og forurensende biler. Bilparken blir da eldre og folk kjører rundt i biler som er lite trafikksikkre, på våre ikke akkurat godt utbygde veier. Dette argumentet holder ikke. Tror du ikke at det har kommet flere alternativer på banen innen 2025 eller 2030? Endret Februar 7, 2016 av Ess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 5 minutter siden, Ess skrev: Dette argumentet holder ikke. Tror du ikke at det har kommet flere alternativer på banen innen 2025 eller 2030? Det har det helt sikkert, men Norge har ikke påvirkning på bilindustrien og deres utvikling av nullutslippsbiler. Andelen av elbiler i Norge er nå på 17 prosent av det totale bilsalget, i Europa er andelen elbiler kun 0,6 prosent av det to totale bilsalget. Vi lever i en boble her i Norge når det gjelder akkurat dette og det er litt fort å glemme realiteten ellers i verden. Tilbudet av nullutslipp biler vil ikke være stort nok til at en regjering kan ilegge totalforbud mot fossilbiler om kun 15 år. Det vil også stride mot enkelte EU regler. http://www.tu.no/industri/2016/02/06/sa-raskt-vil-elbilen-konkurrere-ut-forbrenningsmotoren bricks reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 http://www.ba.no/trafikk/nyheter/politi/her-vinker-politiet-inn-rakjoreren-og-tar-forerkortet-han-ble-ikke-den-eneste/s/5-8-273200 DanielStance? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 4 timer siden, Shattered skrev: http://www.ba.no/trafikk/nyheter/politi/her-vinker-politiet-inn-rakjoreren-og-tar-forerkortet-han-ble-ikke-den-eneste/s/5-8-273200 DanielStance? Hmm? Er nok ikke meg hahaha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Sitér La seg høyt Bøtene som blir skrevet ut varierer fra 2900 kroner til 6500 kroner. 4.200 er det vanligste. Den høyeste boten er for dem som kjører mellom 81 og 85 km/t. Førerkortbeslag foretas ved 86 km/t. – Vi la oss i tillegg litt høyt i dag, slik at vi stanset ikke de minste fartsovertredelsene, sier Reme. Han vil ikke si hvor høyt patruljen la listen for å bli stanset. For det er helt umulig å sjekke opp bøtesatsene i 60-sonen for oss dødelige. 2900 kr tilsvarer 71-75 km/t. Vanligvis bøtelegger de vel folk som kjører 66-70 km/t også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg