Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Godt det er fler som har katter :) 

Jeg og samboern har 2 kattepuser.  Min mor har også katt, men han er gammal, over 10 år :) Han liker ikke å være ute når det er 0 grader eller kaldere, da springer han ut og tisser også springer han inn igjen mens vi ser på. haha :)

Kattepusene våres elsker å være ute, snødde som bare det i går og jeg må si at det er ikke noe morsomt å slippe de ut når det er mørkt og snør så ille, men de maser jo om å komme ut ....  

Ganske ålright når de kommer tilbake et par timer senere , helt bløte ... Da blir det tørking med håndkle også la de seg forran peisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nå få slutt på kattedebatten,kan jeg meddele at etter å ha spredd sitrussafter og diverse appelsin og sitronskall rundt bilen,er den borte.:).

Holdt et øye igår og da skygget den vekk.

MSport fronten lukter nå faktisk nydelig fruktavdeling :).

Så igjen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen E39 folk her? Gjelder en 2003 525d. Oppdaget en flekk med diesel under bilen idag, førerside cirka under pedaler/førersetet. Filter? Pumpe? Bilen har også vært tungstarter ved lite diesel på tanken. Ikke hatt anledning til å sjekke det ut noe grundigere enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW525ix skrev:

Noen E39 folk her? Gjelder en 2003 525d. Oppdaget en flekk med diesel under bilen idag, førerside cirka under pedaler/førersetet. Filter? Pumpe? Bilen har også vært tungstarter ved lite diesel på tanken. Ikke hatt anledning til å sjekke det ut noe grundigere enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gabz skrev:

Spør sikkert dumt nå, men.. Hvis man skatter all lønnen min uten å ha bestilt noe frikort, men likevel tjener under 50k, får man tilbake det man har skattet da?

Ja, det vil jeg tro. Skatteberegningen som kjøres neste vår tar utgangspunkt i det du faktisk tjente, og beregner skatten du skal betale basert på dette tallet. Dersom du har betalt for mye i skatt, får du det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har i mange år gått en en E60 520d som taxi her i byen, som nå er blitt erstattet med en F10 520d. Da den ble solgt for ett år siden så hadde den gått 410 000 km mener jeg. Så det var med stor overraskelse jeg sjekket opp bilens kilometerhistorikk i dag....

image.thumb.jpg.b30a19e188579f4c27a5de59

Det er er jaggu ikke dårlig å ha blitt skrudd tilbake over 300 000 km. Så dette barn, dette er et godt eksempel på hvorfor det er så få BMWer der ute med høy kilometerstand ;)

image.thumb.jpg.ba236347d592f4ee0b43a729 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ringe en bjelle hvis km-stand ikke stemmer med servicebok eller at serviceboken plutselig mangler.

Skru tilbake km-stand er faktisk svindel og burder straffes deretter, spesielt når det er snakk om så mye som i eksempelet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tastefeil fra mekanikeren og det der. At det skal stå 460 og ikke 60. 

En bil som har gått over 400k har nok endel slitasje som er lett å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også dette er en tastefeil, det er jo ikke firesifret på en BMW og jeg nekter å tro at den er skrudd så mye tilbake. På eldre firesifrede biler ser du ofte at noen har ment de har gått eksempelvis 155.000 mens andre skriver 55.000 fra gang til gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig ikke utelukke tastefeil. Men jeg tenker litt slik...er ikke dagligdags at ett verksted får inn enn såpass ny bil som har  gått så langt. Det legger man ekstra godt merke til, da blir man ekstra godt oppmerksom på kilometerstanden som igjen minsker sannsynligheten for å skrive denne feil. 

Jeg tror han som eier bilen driver som biloppkjøper av noe slag, men har denne som privatbil. Mulig bilen kommer for salg med tiden, da skal jeg følge ekstra godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...