Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

ei heller C126 560 SEC som jeg har sykt lyst på.

Man finner vel ikke noe mer "kæxete" enn det fra den tiden, i tillegg er faktisk ikke prisen å betale helt voldsomt såfremt man holder seg til en 500/560 og unngår en AMG modell. Keskin KT1 eller originale AMG monoblock hjul og AMG spec på høyden så er man ferdig.

Synes liksom at 929-Nautikblau som er på denne C126n og som også er på min S124 er midt i blinken, AMG Penta-hjul er heller ikke feil.

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med Fredrikstad ? 

Ser ut for at jeg havner der i sommer, og tre år fremover.. skal gå ingeniør-maskin :razz:
Hvor er det fint og bo, hvor er det mindre bra osv. Ligger vel på rundt 3 mill i budgett. 
Ingen barn, er 26 år og har samboer :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt litt tid i helgen på å oppdatere tidslinjen over BMW modeller på Wikipedia! Om noen ser noe feil eller mangler er det bare å legge det til selv eller si ifra, så skal jeg få ordnet det :) Tror ikke jeg rotet til noen gamle modeller, men legger ved bilde av før og etter redigeringen :) Ellers finner man den blant annet her: https://no.wikipedia.org/wiki/BMW

Mange av dere her som sitter med langt mer kunnskap enn meg, så regner med at det er noe å rette på her og der :-P

BMW%20foslashr%20redigering.png

BMW%20etter%20redigering.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"02-Serie" heter egentlig E10 og "Neue Klasse" heter "Type 115, 116, 118, 120, 121". Man kan diskutere hvorvidt 8-serien bør plasseres på den samme tidslinjen som 6-serien. Jeg er usikker på om oppdelingen i bl.a nedre mellomklasse, mellomklasse etc. gir mening og er intuitivt mhp. oversikten når det gjelder norske forhold. Våre bilavgifter ødelegger ofte litt av det tyske hierarkiet når det gjelder de ulike modellene satt inn i en sosialøkonomisk kontekst. Ellers ser dette umiddelbart bra ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er helt på sin plass å gratulere BMW med 100 års dagen for grunnleggelsen av Bayerische Motoren Werke i 1916. Det skulle imidlertid gå 7 år før BMW’s aller første egenutviklede og egenproduserte kjøretøy var en realitet med motorsykkelen R32 i 1923. Etter en rekke mellomspill med bl.a. en lisensbygget britisk Austin 7 (kalt «Dixi» i BMW sammenheng) ble BMW’s første delvis egenutviklede og egenproduserte bil lansert i 1932 (karosseriet ble bygget av Mercedes-Benz). Denne modellen ble kalt for 3/20 AM-1, der 20 sto for antall hestekrefter og «AM-1» sto for Ausführung München 1 eller München Versjon 1. Motoren var en rekkefirer på 785 cm3 og bilen hadde bakhjulstrekk... :)

Les evt. mer i denne artikkelen om deler av BMW's historie...

BMW Vision Next 100 Concept i anledning av 100 års jubileumet... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en godværsbil skal ha skjarm. Om man kjører amerikansk, japansk eller tysk får være opp til preferansene til den som eier bilen, men for meg må bilen skille seg ut. Enten utseendemessig eller kjøremessig. For meg blir dessverre e34 for langt i fra denne sjarmen til at den ville gitt meg glede nok. Jeg har eid en e34 og kjørt flere. Min svoger har blant annet hatt 3stk så jeg er godt kjent med modellen.. E34 syns jeg er en imponerende god bil (spesielt etter 91) men den vil aldri vekke det samme smilet hos meg som en e30 eller e28. Hverken om jeg skulle eid en eller sett en på veien.

De begynner riktignok å bli skjeldnere og se enn bare for 5år siden (jeg kan ikke huske sist) og de må taes vare på de og, men de er for min del- rett og slett for komfortabel.

200 000 for en e30 er mye penger, og etter min mening ville jeg heller kjøpt en som ikke er like strøken (som min egen) eller valgt en annen bil- gjerne i tillegg til en e30 som tåler isbanekjøring noen ganger i året. Hadde jeg hatt pajero til vanlig (eller en annen kurrant milsluker med firhjulstrekk) ville nok godbilen vært e36m3 om budsjettet er 200. Bedre underholdning kombinert med lett eierskap tror jeg er vanskelig å finne. Alternativt mx5, men jeg foretrekker bil med baksete og tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en Z3 Coupe er verdt? Tenker på den med M52 2,8. Vet at prisen er avhengig av km-stand, tilstand osv. Ligger nesten ingen til salgs.... så det blir vanskelig å få et bilde av hva de er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på døra med Bring i første omgang. Er du ikke hjemme 2 ganger havner det på ditt lokale postkontor (post i butikk evt).

Jeg skulle ønske at ting kunne komme til post i butikk med en gang, men de som jobber på post i butikk er ofte veldig lite gira på å mellomlagre store pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, får prøve ringe i morgen tidlig om de heller kan levere på jobb :P 

men de leverer kanskje på kveldstid så.

Enig i hadde vært greit å fått det rett på post i butikk med en gang. Er aldri hjemme når ting skal bli levert på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo er vell bare å kjøpe ny intercooler:mad:

Edit: hvorfor kommer feil smily etter jeg har postet innlegget? Elendige forumoppdatering...

image.thumb.jpeg.8159f64510b38e98b4f91d3

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...