Marius2002 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 21 minutter siden, sveigis skrev: Ja,ja,totalt motorhavari midt i e18 rushet mellom Drammen og Holmestrand,var en noe stressende opplevelse gitt. Blir litt ekstra stressa når det er ca 20 mil hjemmefra :). Takk gud for Falck og leiebil,så nå sitter jeg her med brus og potetgull i godstolen igjen Vi håper på det blir rask ordning! E34 eller E61 som streika? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 32 minutter siden, sveigis skrev: Ja,ja,totalt motorhavari midt i e18 rushet mellom Drammen og Holmestrand,var en noe stressende opplevelse gitt. Blir litt ekstra stressa når det er ca 20 mil hjemmefra :). Takk gud for Falck og leiebil,så nå sitter jeg her med brus og potetgull i godstolen igjen Dere får kjøre en av dine biler neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 (endret) 20 minutter siden, Marius2002 skrev: Vi håper på det blir rask ordning! E34 eller E61 som streika? Var vel en Saab som ikke orka mer så vidt jeg kunne se på Facebook... "Kjøp Saab begynn å labb" som de sa før i tiden edit: Får ikke multisitert lengere... Endret Mars 18, 2016 av Fredrik 90 Marius2002 og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 6 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Var vel en Saab som ikke orka mer så vidt jeg kunne se på Facebook... "Kjøp Saab begynn å labb" som de sa før i tiden edit: Får ikke multisitert lengere... Det var jo noe godt oppi alt(at det verken var e61 eller e34en) neida, motorstopp er ikke gøy uansett bil og merke! liffi, Fredrik 90 og Shattered reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 10 timer siden, Werther skrev: Samme situasjon her. Jeg får ikke fylt bensin med det nye skiltet, så må kjøre med et tilpasset falsk skilt som kan tiltes frem og tilbake uten problemer. Jeg har siste året sett med argusøyne på alt av kjøretøy langs veien med firkantede skilt, og den nye regelen er universal og gjelder alle uansett kjøretøy - skiltstørrelsen er lik uansett. Sosialdemokrati i praksis Ja det er idiotisk. Jeg kom med flere eksempler til vegvesenet på biler som har små skilt. La også frem bildedokumentasjon på at dette nye skiltet ikke passet på bilen og gjore det umulig å fylle diesel. Det dret da de i. Bare å flytte skiltet og legge opp nye skiltlys det. Fikk i retur het helt skriv om hvor skiltet kunne plasseres og hvor jeg ikke kunne plassere det. Jeg bygger da for faen ikke om en bil som har trilla rundt med norske skilter i 20 år fordi et par idioter har bestemt at vi skal ha idiotregler. Her ser man skiltet tar i bilen før jeg får åpnet det nok til å fylle. Er mye trangsynte brødhuer ute blandt folk også. Leste en diskusjon om nye regler for maks bredde på kjøretøy i Norge. Det er på gang og innføre maks bredde på 2,60 istede for 2,50. Da kom det en smarting å sa dette ville bli livsfarlig. Tenk når en slik bred bil kom over i feil felt og kræsjet. Ja for smale biler kjører jo aldri over? Ikke viste han at det finnes flere 1000 biler på 2,60 allerede. Alle lastebiler med kjølerom hat lov å være 2,60 brede pga de skal ha standard bredde innvendig og tykkere vegger for å isolere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Sovnet visst fra hele Bimmers igår kveld men her er svaret, Det var ingen av mine biler men som sagt,det kan like fort være en av mine. Alle biler har sine svakheter og Bmw er overhode intet unntak. Uansett,offeret denne gang var en jævla pen 07 modell 9-5 med kun 124000 km på telleren. Servicehefte osv . Det som skjedde var at bil begynte å banke,så oljelampe i noen sekunder,bang bbbbang,død!! Hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Var vel en Saab som ikke orka mer så vidt jeg kunne se på Facebook... "Kjøp Saab begynn å labb" som de sa før i tiden edit: Får ikke multisitert lengere... 9 timer siden, Fredrik 90 skrev: Dere får kjøre en av dine biler neste gang Enkel sak det da. Bare å klikke der som vist på bildet Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Kjørte en opp ved siden av meg i ferge kø, pekte på bilen og gidde meg tommelopp! Gøy følelse liffi, Margrethe og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Jeg skal polere felgene mine, men usikker på om jeg skal gå for menzerna 2500 eller 4000, noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 ja, 3/8" luftslange er et must. Jeg skal også sandblåse og lakke litt så luften må frem! Verktøybudsjettet mitt deles med alle andre ting jeg ønsker meg og som arbeidsledig og sykemeldt blir det dessverre ingen luksus som IR-trekker og bacho jekk.. Jeg ville jo helst hatt en reimdrevet kompressor også, men støyen burde bli overkommelig med kompressoren i isolert kasse inni boden. Bedre enn hjulkryss blir det nok uansett. For ikke å snakke om å slippe saksejekken på x5en. Jeg har fått med meg kritikken på hvor brått jekken senker, men jeg er avhengig av både lav høyde pga peugeoten og e30en som skal oppå, samtidig som den skal klare å løfte x5en både i vekt og høyde. Den gamle jekken klarte ingen av delene hvor den ble bøyd som følge av uforsiktig bruk på x5en. Budsjett er jo også et element å huske på, jeg finner hvertfall ikke alternativ som ikke koster godt over det doble.. Det blir nok å ettertrekke boltene med hjulkryss, så en momentstav bør være grei nok inn til videre, selvom man ikke er garantert rett moment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Jeg har sluttet helt å bruke muttertrekker når jeg bytter hjul. Jeg synes jeg har mye bedre kontroll med en lang arm for å løsne og momentnøkkel for å stramme til. Ikke tar det noe særlig lengre tid heller. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Jeg har noen billige momentstaver fra Torshov og en like billig muttertrekker fra Clas Ohlson som jeg år brukt i endel år nå uten problemer. Har sjekket med en momentnøkkel noen ganger etter og ha brukt momentstaver og de er forbausende nøyaktige. Blir kanskje en 3-4 Nm feil og det synes jeg er helt akseptabelt. Hadde jeg brukt muttertrekkeren vær dag hadde jeg antagelig kostet på meg et kjent merke men til hobbybruk så ser jeg ikke helt poenget. En stor fordel med dyrere merker er ergonomi, de er som regel lettere og er bedre balansert en de billige merkene. Skrur du mye så er slike ting viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Jeg skrur relativt lite, så ergonomi er ikke så viktig. Det jeg egentlig ser frem til er å kunne bytte hjul på 2-3biler uten å irritere meg over utstyret. Spesielt å slippe saksejekken gleder jeg meg til å slipøe. En latmannsarm og momentnøkkel gjør nok susen også, men for meg blir dette godt nok. Hvertfall inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Iskald beregning Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 (endret) 40 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Iskald beregning *bilde* Har hatt et par sånne jeg også Endret Mars 20, 2016 av DanielStance Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg