Werther Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Folk som spør etter bensinpenger skal man passe seg for ja. Fikk noen slike på nakken i fjor sommer utenfor Gøteborg (bombe...). Kom en etnisk norsk kvinne og la ut en lang historie, og den hørtes ok ut og jeg var på nippet før jeg så at samboeren hennes var sigøyner og at de kjørte en E36 med rumenske skilter. Da takket jeg pent nei Gikk tom for bensin på E6 en natt (kjørecomputeren viste 70 km rekkevidde...), og mens jeg sto der og klødde meg i hue bråstopper det en skrue i en sliten Mercedes 190E og kommer løpende med slepetau som han nærmest hekter på uten å spørre. Han ville virkelig hjelpe! Så på rekordtid ble jeg tauet til nærmeste bensinstasjon, og han nektet plent å ta betalt. Hyggelig med slike hverdagshelter. Angående Mercedes så digger jeg designet på W221 S-klasse 2005+, W204 C-klasse 2007+ og synes preface W212 er ganske kul. Men det nye Sterilan såpestykke-looken de kjører nå synes jeg ikke er særlig attraktivt, selv om interiørene har fått et løft. Thundercoil reagerte på dette 1
Hawkon88 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 Selv er jeg opprinnelig fra lille sotra, og på den lille lokalbutikken husker de jo meg igjen og vet hvem jeg er sønn og bror til osv. Men det er fordi de som jobber der har via egne barn blitt kjent med "oss" lokale. Blant naboene hos min mor og far er det også god stemning, men igjen de har bodd og hatt unger/barnebarn inn og ut hos hverandre i 40år. På sartor senter så har jeg aldri opplevd å bli på hils med de jeg ikke har truffet i privat setting først, hvis ikke de er av samme ulla og er litt sær som meg. Omtrent ingen hilser hvis de ikke er full, eller jeg hilser først. på bygda her, blir det bortimot sosialt selvmord om man ikke er imødekommende og trivelig.. Alle vet hvem alle er. I eneboligen vi hadde på Kolltveit, bodde vi i 2år. Jeg tror ikke jeg snakket med naboene mer enn kanskje 10ganger. Når vi flyttet inn hvor vi bor nå, kom de med blomster og presang på døren. Uansett, de som bor i Bergen får være lykkelig der. Jeg flytter hvertfall aldri tilbake.
Fredrik 90 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 2 timer siden, DanielStance skrev: Klarer virkelig ikke å bli enig med meg selv om utseendet til nye E-Klassen. Da liker jeg W212 bedre faktisk. Hvordan ser den ut inni, @Fredrik 90? Nå har jeg ikke så lang tid bak rattet at jeg kan uttale meg så mye om hvilken bil som er bedre enn den andre, men jeg syns både F1x og S212 er gode å kjøre Sitter godt i setene og syns bilen ligger godt på veien og er komfortabel. Men er nok lettere for deg å sammenligne da du kjører F10 daglig Er virkelig uheldig med de dobbelpostene du, @Fredrik Jeg synes interiøret er veldig bra, knappene er behagelige og gir inntrykk av god kvalitet. Men jeg er ikke helt overbevist over materialvalget på øvre og nedre deler av dasjbordet. Men videre så synes jeg skjermene er helt fantastiske, rattet er godt og holde i og sportstolene gir god støtte. Idrive er fortsatt desidert det beste systemet dog, Command eller hva dette heter er bra men ikke på høyde med Idrive. Men valgmulighetene på displayene er utrolig mange, det er litt kult og gir variasjon. Midkonsollen er dog noe spinkel mellom setene, her er konsollen i F10 brei og god med god plass til at to bruker den. W213 er jo det mest moderene og høyteknologiske man kan kjøre akkruat nå, kanskje med unntak av nye 7-serien. Jeg må si jeg er litt imponert over at den nå 6 år gamle F10 henger så bra med, den føles ikke spesielt gammel i design eller kjøreopplevelse. Selvfølgelig merker man at den henger langt etter på det tekniske, men bortsett ifra det så er jeg litt imponert. Denne bilen har den nye 9G-tronic kassa med 9 trinn, synes denne er litt masete og har tendenser til å være småtreig. Sportautomaten i BMWen er mye raskere og mer smidig synes jeg. Men igjen, for å summere så synes jeg det er mer eller mindre dødt løp mellom W213 og F10.
Fredrik 90 Skrevet Mai 12, 2016 Skrevet Mai 12, 2016 1 time siden, Werther skrev: Angående Mercedes så digger jeg designet på W221 S-klasse 2005+, W204 C-klasse 2007+ og synes preface W212 er ganske kul. Men det nye Sterilan såpestykke-looken de kjører nå synes jeg ikke er særlig attraktivt, selv om interiørene har fått et løft. Jeg er heller ikke noen tilhenger av det nye MB designet, er som ett såpestykke som du seier. Men akkruat nye E klassen synes jeg ser bra ut, proporsjonene stemmer bra. C klasse er litt sånn stutt og rar, S-klasse er bare oppblåst og ser ut som en strandet hval. Men jeg synes ikke noe om hekken på E klassen heller, det er nesten det største problemet jeg har med bilen. Designet på hekken og det nesten totale fraværet av sportslige kjøreegenskaper er det som trekker ned mest. Ellers så er det dette en bil jeg fint kunne eiet, hadde det bare ikke vært for disse to punktene igjen. Også er det jo litt gøyere å eie BMW også da, tenker da på ting som dette forumet, deltilgangen, forhandler apparatet og ikke minst en aktiv klubb. På disse punktene faller MB litt igjennom synest jeg, eieropplevelse er det vel dem kaller det
Kjennern Skrevet Mai 13, 2016 Skrevet Mai 13, 2016 Er på jakt etter ventilhetter til bilen, noen som har noen tips på hvor dette er å få tak i ? Skal ha standard aluminimum/chrome type. Er lei svart plastikk hetter.. Så litt på ebay men var så mye rart å velge i der.
Marius2002 Skrevet Mai 13, 2016 Skrevet Mai 13, 2016 (endret) 51 minutter siden, Kjennern skrev: Er på jakt etter ventilhetter til bilen, noen som har noen tips på hvor dette er å få tak i ? Skal ha standard aluminimum/chrome type. Er lei svart plastikk hetter.. Så litt på ebay men var så mye rart å velge i der. Jeg har brukt ebay, synes de har alt. Mye rart å velge mellom, men søk spesifikk på hva du vil ha. http://m.ebay.com/itm/162013602096?_mwBanner=1 edit: Biltema har enkle: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Ventilhette-4-stk-2000028553/ bla i bildene for å se de forskjellige Endret Mai 13, 2016 av Marius2002 Kjennern reagerte på dette 1
Kjennern Skrevet Mai 13, 2016 Skrevet Mai 13, 2016 Fant på eBay, gikk bedre å søke litt mer spesifikt ja. billig var det også. Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 Nettopp vært på BMW CCN treff i Telemark Litt sykt at den bil som vant dragrace konkurransen var en E61 530d....fremfor diverse E92 M3, E46 M3 CSL, trimma 2002TII osv. Men sånn er det når dragrace banen kun er 100 meter lang og 530en er den eneste på hele treffet med xDrive Tapte selv mot han, skulle gjerne vært rullende start eller en en kvart mil så tenker jeg resultatene hadde vært helt annerledes
Shattered Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 Vurderer å bygge om til fjærer bak sveigis reagerte på dette 1
TRF Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Nettopp vært på BMW CCN treff i Telemark Litt sykt at den bil som vant dragrace konkurransen var en E61 530d....fremfor diverse E92 M3, E46 M3 CSL, trimma 2002TII osv. Men sånn er det når dragrace banen kun er 100 meter lang og 530en er den eneste på hele treffet med xDrive Tapte selv mot han, skulle gjerne vært rullende start eller en en kvart mil så tenker jeg resultatene hadde vært helt annerledes Du skulle nok slitt ganske greit selv på 1/4mil mot den der -Erik- reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 41 minutter siden, TRF-Racing skrev: Du skulle nok slitt ganske greit selv på 1/4mil mot den der Nå føler jeg du må fortelle litt mer om denne bilen
TRF Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 Ikke noe veldig spesielt, men ble ringt tidligere i dag fra samarbeidsparnter som har montert TRF Steg 2 på den
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 1 minutt siden, TRF-Racing skrev: Ikke noe veldig spesielt, men ble ringt tidligere i dag fra samarbeidsparnter som har montert TRF Steg 2 på den Og TRF steg 2 vil si? Var bøs lyd i den så jeg regnet med at den ikke var "original"..
TRF Skrevet Mai 14, 2016 Skrevet Mai 14, 2016 Ja tror han har fjernet lyddempere i tillegg. TRF Steg 2 er ny downpipe uten DPF og tilpasset programmering. Vi selger det som 285/630 men det er konservative tall.
Anbefalte innlegg