sveigis Skrevet i går, 10:48 Skrevet i går, 10:48 (endret) Ja tiden går veldig fort og enda kjappere når man blir eldre. Og noen minner sitter godt fra min ungdomstid og dagen idag for 28 årsiden glemmer jeg aldri. I 1997 så var jeg ute med ei jente borti Larvik en liten stund . Jeg var da 23 og hun 19 år . Vi skulle en gjeng bort på fest der og var tre biler . Min e28 528 i ,Volvo 740 og en Audi . Og det er er sistnevnte kommer inn altså Audien . Den ble kjøpt av en bekjent av meg ,en skikkelig selvgod drittstøvel. Alt han hadde var best ,finest og gikk best . Han hadde finest jobb osv en j…a kødd ! Og selvsagt hadde han kjøpt en identisk bil på bilde : Dette var da en 1992 modell Audi 100 2.3. Bilen var da 5 år og visst var den fin ,men selvsagt var jo ikke noe som var sprekere og bedre enn den . Han var god til å satse for han skulle jo kappkjøre med alt og alle og tapte han var der unnskyldninger . Jeg kunne ikke fordra at han skulle være med ,men han var endel av andre gjengen . Lang historie kort men denne her : Satte standarden for storkjeften hans 😎😎. Nå er vi her at det gamle e18 og ytterst få to felts veier . Jeg visste når vi kom til to felten opp fra Skien og Porsgrunn mot den gamle bomstasjonen så dro han på . Jeg lå bak og dro forbi han opp bakken . Puttet på penger ved bom og han ble liggende etter . 16 mai feiringen min da ble komplett da han innså nederlaget mot min 6 år eldre Bmw 😊 Er sånne små ting man aldri glemmer og jeg husker til og med hvilken sang som ble spilt i bilen 😊 Kompisen satt på siden og drakk øl og skrek gnu på ,gnu på for faen Jan . Audi eieren trakk seg mer og mer tilbake etterhvert som årene gikk og sett lite til han . Spurte søsteren min da hun kjenner broren og har visst flyttet og stiftet familie en annen vei her i landet . Gøyeste helg jeg har hatt noensinne den 17 mai feiringen der . Rundt forbi i Vestfold med fest og baluba ,fine biler damer og stas. Alt har en ende og ble ikke noe mer der og det triste var jo da hun jeg var ute med klarte å kjøre seg ihjel et par måneder etterpå. Minner med bil og venner husker man men bursdagen til kona er det verre med 😩😅 Endret i går, 10:54 av sveigis Ampera og Fredrik reagerte på dette 2
Shattered Skrevet i går, 12:08 Skrevet i går, 12:08 1 time siden, sveigis skrev: Ja tiden går veldig fort og enda kjappere når man blir eldre. Og noen minner sitter godt fra min ungdomstid og dagen idag for 28 årsiden glemmer jeg aldri. I 1997 så var jeg ute med ei jente borti Larvik en liten stund . Jeg var da 23 og hun 19 år . Vi skulle en gjeng bort på fest der og var tre biler . Min e28 528 i ,Volvo 740 og en Audi . Og det er er sistnevnte kommer inn altså Audien . Den ble kjøpt av en bekjent av meg ,en skikkelig selvgod drittstøvel. Alt han hadde var best ,finest og gikk best . Han hadde finest jobb osv en j…a kødd ! Og selvsagt hadde han kjøpt en identisk bil på bilde : Dette var da en 1992 modell Audi 100 2.3. Bilen var da 5 år og visst var den fin ,men selvsagt var jo ikke noe som var sprekere og bedre enn den . Han var god til å satse for han skulle jo kappkjøre med alt og alle og tapte han var der unnskyldninger . Jeg kunne ikke fordra at han skulle være med ,men han var endel av andre gjengen . Lang historie kort men denne her : Satte standarden for storkjeften hans 😎😎. Nå er vi her at det gamle e18 og ytterst få to felts veier . Jeg visste når vi kom til to felten opp fra Skien og Porsgrunn mot den gamle bomstasjonen så dro han på . Jeg lå bak og dro forbi han opp bakken . Puttet på penger ved bom og han ble liggende etter . 16 mai feiringen min da ble komplett da han innså nederlaget mot min 6 år eldre Bmw 😊 Er sånne små ting man aldri glemmer og jeg husker til og med hvilken sang som ble spilt i bilen 😊 Kompisen satt på siden og drakk øl og skrek gnu på ,gnu på for faen Jan . Audi eieren trakk seg mer og mer tilbake etterhvert som årene gikk og sett lite til han . Spurte søsteren min da hun kjenner broren og har visst flyttet og stiftet familie en annen vei her i landet . Gøyeste helg jeg har hatt noensinne den 17 mai feiringen der . Rundt forbi i Vestfold med fest og baluba ,fine biler damer og stas. Alt har en ende og ble ikke noe mer der og det triste var jo da hun jeg var ute med klarte å kjøre seg ihjel et par måneder etterpå. Minner med bil og venner husker man men bursdagen til kona er det verre med 😩😅 Kul historie, Jan! Var kanskje også litt mindre sjanse for å bli stoppa av purken den gangen? I dag hadde vel det racet aldri gått an uten at en snut hadde visst noe
Fredrik Skrevet i går, 16:39 Forfatter Skrevet i går, 16:39 @sveigis Et fint innlegg som vekker ettertanker på flere nivåer. Ungdomstiden (eller snarere ung voksentiden) blir definitivt viktigere og mer nostalgisk etterhvert som man blir eldre. Plutselig er det virkelig lang tid siden at den nyvunnede frihetsfølelsen åpnet opp verden og ga alle muligheter. Det var en fantastisk tid og ikke noe man så lett glemmer. For mange er det kun minnene og kanskje noen bilder tilbake. Hvis man er heldig har man stadig noen gamle venner fra den tiden som man kan dele minnene med. Jeg føler meg ekstra heldig fordi kjæresten stadig er den samme som da jeg var 18 år gammel. Det ga selvfølgelig en litt spesiell ungdomstid for oss begge iom at venners kjærester hele tiden kom og gikk, mens vi stadig var sammen. En av mine beste venner opplevde dessverre aldri dette. Han druknet kun 18 år gammel i 1985 under en seilas mellom Kristiansand og Skagen i Danmark. Det var helt forferdelig trist. Jeg skulle ha vært med i seilebåten, men ulike omstendigheter gjorde at jeg måtte melde avbud. Det du opplevde kan nesten ikke beskrives med ord. En annen ting som er litt artig med at kjæresten stadig er den samme er at hun har vært med i alle bilene jeg (vi) har hatt og det er etterhvert ganske mange. Hun husker flere av bilene bedre enn jeg gjør og det er litt foruroligende (forstyrrende heter det visst på norsk) synes jeg. Jeg mener at jeg har tett på 100% kontroll på bilene, men det har jeg åpenbart ikke. Tiden går veldig hurtig og plutselig er det nesten 40 år siden man hadde den feteste bilen penger kunne kjøpe (synes jeg) med en Porsche 928 S. 40 år visker imidlertid også bort detaljer i minnet og tilfører nye som ikke var der og da føles det fint å være to som husker bilen. Vedr. din E28 528i så hadde vel den M30 "storsekseren" på 2788 cm3 og 184 HK. Audi 100 2.3 (C4) hadde den ganske artige rekkefemmeren på 2309 cm3 som ytet 133 HK. Definitivt mye godlyd i Audi'en, men ytelsene var moderate med 0-100 Km/t på 10,2 sekunder der BMW'en skulle klare distansen på den gangen ganske respektable 8,4 sekunder. Audi'en hadde imidlertid den høyeste topphastigheten på 218 Km/t mot 215 Km/t for BMW'en. Audi'en var en nesten 10 år nyere konstruksjon og det så man ikke minst på korosseriet som var langt mer strømlinjeformet derav høyere topphastighet tiltross for vesentlig færre hestekrefter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå