Ingvaldsen Skrevet November 22, 2024 Skrevet November 22, 2024 og jeg som håpet på at tidenes styggeste dashbord skulle ut til fordel for f20 preface dash Mr. Erling reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet November 22, 2024 Forfatter Skrevet November 22, 2024 Akkurat nå, Ingvaldsen skrev: og jeg som håpet på at tidenes styggeste dashbord skulle ut til fordel for f20 preface dash Nå har du drukket avgiftsfri diesel oppe på Lesja der. fupsaker, ahj, Mr. Erling og 3 andre reagerte på dette 1 5
Ingvaldsen Skrevet November 22, 2024 Skrevet November 22, 2024 1 minutt siden, Saltkjelen skrev: Nå har du drukket avgiftsfri diesel oppe på Lesja der. det blir nok drukket verre ting i mer sentrale strøk men det skulle vell la seg gjøre ? kanskje ikke så lett å integrere på en elbil men en diesel/bensin bil bør det løse seg i og med at CSL kom med riktig dashbord ? men ix3 har vell kanskje samme speedometer ? Saltkjelen, Mr. Erling, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet November 22, 2024 Forfatter Skrevet November 22, 2024 M4 CSL kom med "riktig" dashbord fordi den er "gammel" og var laget før 03/2023 hvor nytt dashbord kom på eksisterende 4-serier (3-serier fikk nytt dashbord fra 07/2022 ifm. LCI). Jeg lever og ånder for at "alt er mulig", men denne konverteringen her er nok relativt komplisert/omfattende og ikke noe jeg ville begitt meg ut på. fupsaker, Ampera, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Thewiz Skrevet November 22, 2024 Skrevet November 22, 2024 23 timer siden, mr.pingu skrev: Det er fortsatt ganske lik, om du bruker lik ratt. Jeg tror ikke at man kan få brukt disse F1-gir på i3 så vil heller kjøpt en ratt fra F2x eller F3x uten disse. Det er vel flere som oppgrader til (m-sport) ratt med F1-gir enn (...) Takk for flott utfyllende svar! Det ble jo mange alternativer nå etter at dere avklarte hva som faktisk passet rett på i I3. Må nesten ta en vurdering hva som er mest ønskelig. 😀 14 timer siden, Saltkjelen skrev: Det fine med rattene til F-serie (M-rattet med den runde airbagen) er at disse er 100% modulære og kan bygges akkurat etter eget utstyrsnivå. Du kan fjerne hendlene og montere bakdeksel som er for biler uten rattgiring. Ratt til "4-serie og ned" er, som @mr.pingu allerede har nevnt, mindre i diameter enn F15. Det viktigste er å unngå airbag fra USA, da disse er dual stage. Tenkte du på de vanlige carbon speilkåpene eller "M-speilene"? Jeg har et sett med vanlige carbon-kåper liggende, da jeg ikke fikk lov til å montere disse på nåværende i3. Så da passer ratt fra F11 også da? Jeg er veldig fan av F11 LCI M-Sport. Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe noe brukt fra biler her i Norge, så USA blir ikke noe problem tenker jeg. Angående speil, nå ble jeg usikker på forskjellene hvis du har hatt flere utgaver montert, men send meg gjerne en PM hvis du vil selge noe du har. Mulig jeg må undersøke muligheten til å levere inn bilen min til "Saltkjelens Skredderi" for montering av alcantara taktrekk! 😅 fupsaker, mr.pingu og Marius2002 reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet November 22, 2024 Forfatter Skrevet November 22, 2024 @Thewiz Nei, 5-8-serie passer ikke. Kun 1-4-serie (inkludert X1/X2/X3/X4) og X5/X6. LCI M-rattet til F1x 5-serie er visuelt likt (men noe større enn) 1-4-serie. Sender deg en PM (de har lik fasong som original-speilene, bare i carbon). Alcantara taktrekk ordnes! Thewiz, mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 3
mslello Skrevet November 22, 2024 Skrevet November 22, 2024 Bir stum av beundring hva du gir deg ut på her Veldig morsomt at du dokumenterer så bra Saltkjelen reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet November 22, 2024 Skrevet November 22, 2024 1 hour ago, Saltkjelen said: Alcantara taktrekk ordnes! Hva er egentlig pris på material for noe sant? ☺️
Saltkjelen Skrevet November 30, 2024 Forfatter Skrevet November 30, 2024 På 22.11.2024 den 13.55, mslello skrev: Bir stum av beundring hva du gir deg ut på her Veldig morsomt at du dokumenterer så bra Kjekt å høre at det settes pris på. På 22.11.2024 den 14.23, mr.pingu skrev: Hva er egentlig pris på material for noe sant? ☺️ Hmm, med lim, sorte deler etc. kommer det fort opp mot 8-10 000,- i deler/materiell. -------------- i4en har adaptivt understell, og i kjent "3-serie"-stil kan disse oppleves som noe "stutt" i fjæringen. Funderte litt på koding av comfort plus og sannelig lot ikke det seg gjøre. Nå er riktignok bilen min senket, men jeg merker åpenbar forskjell i "stuttheten" i dumper. Demper- og styreinnstillinger kan også gjøres i ECO PRO. papertiger, Morten B, Marius2002 og 13 andre reagerte på dette 15 1
sveigis Skrevet Desember 1, 2024 Skrevet Desember 1, 2024 Hvordan går det med den gamle du kjøpte Lasse ?😊 Ser vi noe oppdateringer på den nå etterhvert ?
Saltkjelen Skrevet Desember 1, 2024 Forfatter Skrevet Desember 1, 2024 1 time siden, sveigis skrev: Hvordan går det med den gamle du kjøpte Lasse ?😊 Ser vi noe oppdateringer på den nå etterhvert ? Joda, det går fint og fremover med gamlefar. Hovedfokuset har i grunn vært å få den i en mekanisk bra stand, hvilket den er på god vei til nå. Det går for det meste i restaurering og overhaling i egenregi av bevegelige deler som bremsesylindre, forgasser, pedalhus etc. Det har blitt lite med bilder (som jeg åpenbart burde bli flinkere til), men her er i alle fall pedalhuset ferdig restaurert. Alt som opprinnelig skulle ha en eller annen form for bevegelse, men som av naturlige årsaker ikke lenger hadde bevegelse, er back on track nå. Hadde første start på den for et par uker siden og den låter virkelig bra (skal få tatt en liten film når radiatoren er tilbake fra reparasjon). Skal koble opp ny bensinpumpe og bytte ut slanger til tanken nå. Tanken har ikke vært brukt på mange år, så vi er litt usikre på om den holder tett, men det er det jo bare én måte å finne ut av på. CHNilsen, sveigis, gnilb og 19 andre reagerte på dette 20 2
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 21:50 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 21:50 Det er vanskelig å bli tatt seriøst når man skal passiv-aggressiv blinke på biler bak med tåkebaklys på én side, så da var det bare å skaffe seg en indre RHD-baklykt. Gud bedre så behagelig det er for OCDen. Ampera, mr.pingu, ahj og 18 andre reagerte på dette 20 1
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 22:24 Skrevet Torsdag kl. 22:24 32 minutes ago, Saltkjelen said: Det er vanskelig å bli tatt seriøst når man skal passiv-aggressiv blinke på biler bak med tåkebaklys på én side, så da var det bare å skaffe seg en indre RHD-baklykt. Gud bedre så behagelig det er for OCDen. Når har de slutta å ha 2 tåkelys på bilene? Mye bedre sånn og sånn skulle den rulla fra fabrikken. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 06:33 Forfatter Skrevet Fredag kl. 06:33 @mr.pingu Det aller meste av G-serie har ett tåkebaklys, men med unntak av de "tidligste" modellseriene. G30/G31 pre-LCI har på begge sider, mens LCI har på én side. Det samme gjelder så vidt jeg vet G11 pre-LCI samt G01 pre-LCI også. Det er jo toppen av ironi at BMWs forsøk på pengeinnsparing resulterer i at de må produsere seks forskjellige baklykter (10 forskjellige om vi regner med USA) fremfor å bare lage ett sett med baklykter hvor funksjonalitetene kodes etter marked. uglefossen, fupsaker, CHNilsen og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå