Gå til innhold

Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, E61 545i prosjekt & i3S 120Ah - Nytt prosjekt!

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Nå har du drukket avgiftsfri diesel oppe på Lesja der. :P 

det blir nok drukket verre ting i mer sentrale strøk :P

men det skulle vell la seg gjøre ? kanskje ikke så lett å integrere på en elbil men en diesel/bensin bil bør det løse seg i og med at CSL kom med riktig dashbord ?  men ix3 har vell kanskje samme speedometer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M4 CSL kom med "riktig" dashbord fordi den er "gammel" og var laget før 03/2023 hvor nytt dashbord kom på eksisterende 4-serier (3-serier fikk nytt dashbord fra 07/2022 ifm. LCI). Jeg lever og ånder for at "alt er mulig", men denne konverteringen her er nok relativt komplisert/omfattende og ikke noe jeg ville begitt meg ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mr.pingu skrev:

Det er fortsatt ganske lik, om du bruker lik ratt. Jeg tror ikke at man kan få brukt disse F1-gir på i3 så vil heller kjøpt en ratt fra F2x eller F3x uten disse. Det er vel flere som oppgrader til (m-sport) ratt med F1-gir enn (...)

Takk for flott utfyllende svar! Det ble jo mange alternativer nå etter at dere avklarte hva som faktisk passet rett på i I3. Må nesten ta en vurdering hva som er mest ønskelig. 😀

14 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det fine med rattene til F-serie (M-rattet med den runde airbagen) er at disse er 100% modulære og kan bygges akkurat etter eget utstyrsnivå. Du kan fjerne hendlene og montere bakdeksel som er for biler uten rattgiring. Ratt til "4-serie og ned" er, som @mr.pingu allerede har nevnt, mindre i diameter enn F15. Det viktigste er å unngå airbag fra USA, da disse er dual stage. Tenkte du på de vanlige carbon speilkåpene eller "M-speilene"? Jeg har et sett med vanlige carbon-kåper liggende, da jeg ikke fikk lov til å montere disse på nåværende i3. :rolleyes:

Så da passer ratt fra F11 også da? Jeg er veldig fan av F11 LCI M-Sport. Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe noe brukt fra biler her i Norge, så USA blir ikke noe problem tenker jeg. 

Angående speil, nå ble jeg usikker på forskjellene hvis du har hatt flere utgaver montert, men send meg gjerne en PM hvis du vil selge noe du har. 

Mulig jeg må undersøke muligheten til å levere inn bilen min til "Saltkjelens Skredderi" for montering av alcantara taktrekk! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Thewiz Nei, 5-8-serie passer ikke. Kun 1-4-serie (inkludert X1/X2/X3/X4) og X5/X6. LCI M-rattet til F1x 5-serie er visuelt likt (men noe større enn) 1-4-serie. :) 

Sender deg en PM (de har lik fasong som original-speilene, bare i carbon). 

Alcantara taktrekk ordnes! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...