Bimmer fan Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 Hva bruker du for å feste skiltene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 (endret) Ok, litt synd selv om det aldri er noe jeg hadde brukt uansett. Se tekst på bildet. Der hvor det står whats new Endret Juni 1, 2015 av SweetBMW awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Hva bruker du for å feste skiltene? Jeg bruker dobbeltsidig tape fra Biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Jeg bruker dobbeltsidig tape fra Biltema. Og det holder/funker bra? Detter ikke av etter første bilvask på høytrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Ja, det fungerer meget bra. Nå har jeg utelukkende kun kjørt med dobbeltsidig tape på denne bilen, og den har jeg hatt i snart fire år. Tapen sitter så godt at jeg er på det sjette paret med skilter til denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Ja, det fungerer meget bra. Nå har jeg utelukkende kun kjørt med dobbeltsidig tape på denne bilen, og den har jeg hatt i snart fire år. Tapen sitter så godt at jeg er på det sjette paret med skilter til denne. Åjda! Da sitter det fast ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 masse artig lesestoff her og en veldig fin 5'er du har Lasse.. hilsen Paul Robert... SweetBMW og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Next thing. Step 1.. ...og avtagbart tilhengerfeste er på plass. Ron Jeremy, Marius2002, HenrikSolberg og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Next thing som i next big thing? Edit: Regner med det har noe med setene å gjøre tror jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Du har rett. Med full knapperekke på plass, er det bare aktive seter som mangler. NBT utgår på grunn av den manglende kompitabiliteten med klimaanlegget. awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Utrolig pen bil dette kjøpte du nytt hengerfeste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 (endret) Innholdsrik tråd og ikke minst nydelig bil.. Skulle ønske jeg hadde halvparten av det du har ihh til oppkopling av musikk og lignende:).. Endret Oktober 15, 2015 av sveigis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Du har rett. Med full knapperekke på plass, er det bare aktive seter som mangler. NBT utgår på grunn av den manglende kompitabiliteten med klimaanlegget. Aktive seter er ikke melk og brød Lasse. Hadde det i en E39 en gang, festlig men ikke noe man "brukte". De er sikkert mer utviklet til E60, eller er det F10 seter som du har lyst til å teste? Disse hadde en heftig pris husker jeg. Hvordan har bilholdet med en aldrende E60 vært, har det blitt mye påkost gjennom årene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Utrolig pen bil dette kjøpte du nytt hengerfeste? Takk for det. Ja, det er et nytt hengerfeste med komplett ledningsnett. Aktive seter er ikke melk og brød Lasse. Hadde det i en E39 en gang, festlig men ikke noe man "brukte". De er sikkert mer utviklet til E60, eller er det F10 seter som du har lyst til å teste? Disse hadde en heftig pris husker jeg. Hvordan har bilholdet med en aldrende E60 vært, har det blitt mye påkost gjennom årene? Vi har aktive seter i F01´en, og disse fungerer på samme måte som E39/E6x ved at sitteputen heves og senkes vekselvis for å stimulere bekkenet/korsryggen. Ikke noe man nødvendigvis bruker til og fra butikken, men jeg synes det er svært behagelig på langtur. Når det kommer til bilholdet, så har dette vært meget upåklagelig i de fire årene denne bilen har vært i mitt eierskap. Ved kjøp av bilen ble webastoen, instrumentpanelet og eksosmanifold byttet på garanti. Bilen er jevnlig servet med servicer (en til to ganger i året, maks 10-15.000km), og jeg er overbevist om at dette er en medvirkende årsak til at bilen har vært så problemfri som den har vært. De senere årene har den fått følgende nøvendig påkost, og det kan jo diskuteres om dette er en svakhet/feil eller forventet slitasje: Støttestag h/v side foran Indre/ytre endeledd h/v side Foringer til fremre og bakre stabstag Sirkulasjonspumpe til webastoen Bilbatteri Glødeplugger og glødestyreenhet (m. blending av swirl flaps) EGR termostat Skiver, klosser og slitasjesensorer foran/bak Håndbrekksko med strammere Dieselfilter Alt av reimhjul, strammere og reimer (dårlig fabrikat) Normale servicer (pollenfilter, luftfilter, oljefilter, vevhusfilter, bremsevæske, olje og så videre) Det kan også nevnes at følgende deler står for tur, ikke nødvendigvis for at det er spesielt nødvendig, men heller for min samvittighet og perfeksjon: Casterstag h/v side Bærearmer h/v side Bakre nedre bærearmer h/v side Bakre øvre bærearmer h/v side Bakre støttestag h/v side Motorfester h/v side Alt av reimhjul, strammere og reimer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 (endret) Dette virker jo veldig fornuftig med tanke på at bilen er 11-12 år gammel. Hvor langt har den kjørt nå?... Endret Oktober 15, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå