Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i


Anbefalte innlegg

3 timer siden, Larsen4 skrev:

Den alpinaen din er virkelig pen🤩Rart å tenke disse er rundt 25 år nå, må si de har virkelig tålt tidens tann. Blir det alpina til nurburgring eller?😀

Mange takk for det 😀 Jeg må innrømme at jeg synes den er fin til å ha gått hele sitt liv her oppe i Skandinavia. E39 begynner å bli gammel ja, men den kjører uforskammet bra fortsatt 👍

Jeg kommer til å kjøre 130i til Nürburgring, føler den hører mer hjemme der enn Alpina. Skal bli skøy å kjøre en liten, bakhjulsdreven bil med manuell og fantastisk styring på Ringen. Har ett par Tysklandsturer klar på tapetet for Alpinaen, bla vil jeg ned til Buchloe og ta ett bilde av den foran døra hos Alpina. Føler den må få smake litt Autobahn og komme hjem en tur etter ett langt liv i Nord Sverige. Må bare begynne å spare til bensin nå, for denne er tørst og den skal ha 98. Det er dyrt i Tyskland med dagens kronekurs 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mange takk for det 😀 Jeg må innrømme at jeg synes den er fin til å ha gått hele sitt liv her oppe i Skandinavia. E39 begynner å bli gammel ja, men den kjører uforskammet bra fortsatt 👍

Jeg kommer til å kjøre 130i til Nürburgring, føler den hører mer hjemme der enn Alpina. Skal bli skøy å kjøre en liten, bakhjulsdreven bil med manuell og fantastisk styring på Ringen. Har ett par Tysklandsturer klar på tapetet for Alpinaen, bla vil jeg ned til Buchloe og ta ett bilde av den foran døra hos Alpina. Føler den må få smake litt Autobahn og komme hjem en tur etter ett langt liv i Nord Sverige. Må bare begynne å spare til bensin nå, for denne er tørst og den skal ha 98. Det er dyrt i Tyskland med dagens kronekurs 🤣

130 er nok det beste valget for nurburgring👍. Om jeg husker rett var det 2.3 euro for 98 på autobahn, da var det bare å se bort mens man fyller😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2023 den 23.07, Fredrik 90 skrev:

Nå er jeg litt overgitt her…

130i’en har varslet for service, siste service var en storservice i 2021 ved 120 000 km. Når har bilen gått 128 000 km så det er på tid den varsler. Olje og filterbytte er planen.

Men iallfall, ned på verkstedet og opp på bukken. Setter pipa på bunnpluggen og merker umiddelbart at her er noe galt… Gjengene på tappepluggen er faen meg dradd over, og pluggen bare spinner. De som hadde service på bilen sist er Bilia på Høvik, jeg vet med største sikkerhet at ingen har vært bortpå den bunnpluggen siden. Denne bilen har kun blitt skudd på av BMW merkeverksted siden ny.

Man kan se ut ifra bilder at det har svettet rundt pluggen, fordi gjengene er dradd over ved forrige service.

IMG_9690.thumb.jpeg.e57ac73ef4c75ab3b439f150dfc04bda.jpeg

Så spørsmålet er hva faen gjør jeg nå? Kontakter jeg Bilia og ber dem ordne opp, må jeg legge ut 10k selv i ny bunnpanne. De kan jo bare si at dette har jeg gjort selv. Kan dette fikses på noe vis?

Ja kontakt Høvik vedr. bunnpluggen! For rett  mann  for meg er teknikker Lars Olav Gjestrud.
E-post: lars.olav.gjestrud@bilia.no Mobil: 958 83 131
eller alternativt;
Tekniker coach Knut Hermod Melgaard. E-post: knut.melgaard@bili.no

Gjestrud er en godt voksen BMW mekanikker. De 2 gangene jeg jeg var der med 6'ern, ba jeg om å få Gjestrud. (video link her er Gjestrud fra en EU &  service jobb. Opplevd kun i Hamburg at de vasket de bilen din. Ingen i Norge, før Gjestrud).
Melgaard er i kundeservice. Ryddig.

Dette var svært skuffende å lese om Høviks jobb på bunn pluggen, for på de mellommenneskelige plan er de for meg utmerket. Jeg er svært kresen.😉
Hadde VAG og S6 da jeg bodde i Ålesund og Møller Ålesund var som Gjestrud. Men da jeg flyttet til Drammen, skiftet jeg til BMW pga. pga. elendig folkeskikk. Bilia Drammen blir heller ikke benyttet av samme årsak.
- hva er det med drammenserne?🤐

Lykke til!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg kommer til å kjøre 130i til Nürburgring, føler den hører mer hjemme der enn Alpina. Skal bli skøy å kjøre en liten, bakhjulsdreven bil med manuell og fantastisk styring på Ringen. Har ett par Tysklandsturer klar på tapetet for Alpinaen, bla vil jeg ned til Buchloe og ta ett bilde av den foran døra hos Alpina. Føler den må få smake litt Autobahn og komme hjem en tur etter ett langt liv i Nord Sverige. Må bare begynne å spare til bensin nå, for denne er tørst og den skal ha 98. Det er dyrt i Tyskland med dagens kronekurs 🤣

Jeg betalte 2,479 Euro/liter på Autobahn for V-Power Racing sist uke. Med Støre-tillegg på valutakursen så svir det godt!

Kjørte X5 45e til Spania igjen: 3458 km, 1,16 l/mil og 113,5 km/h i gjennomsnitt. Noe lavere gjennomsnittsfart enn da vi kjørte samme tur i januar grunnet mer trafikk. Med sommerdekk kunne jeg denne gang gi gass på de få strekninger på Autobahn uten stau eller baustelle. Min 750D og tidligere 130i kjører på skinner i 250 km/h mens for X5'en merker man veldig godt at det er en tung SUV. Så 230 på speedometeret men det fristet ikke å kjøre raskere og det tror jeg strengt tatt heller ikke den kunne. Alt over 200 var egentlig litt ubehagelig. Det er en fantastisk praktisk familiebil men noen entusiastbil eller Autobahncruiser blir det aldri.

Klimaanlegget i bilen er veldig bra og det var ikke noe problem å holde fin temperatur. Det er også helt genialt at den kan kjøle selv når den står parkert. Vi kjørte med to hunder og det var ikke noe problem å ha de i bilen mens vi holdt pause for å spise.

Jeg kan derfor fortsatt anbefale 45e som en praktisk familiebil, men jeg tror aldri du kommer til å velge denne for en tur sørover uten familie. Til det har du allerede bedre verktøy i garasjen.

IMG_3454.thumb.jpeg.d44ac8baa9bbaca0097271163004accb.jpeg

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Larsen4 skrev:

130 er nok det beste valget for nurburgring👍. Om jeg husker rett var det 2.3 euro for 98 på autobahn, da var det bare å se bort mens man fyller😅

Ja det er en stiv pris, med kursen som er nå så er vi på rundt 25 kr literen. Mens 98 på pumpa her hjemme kosta 19,49,- her om dagen. Er vel ikke så populært å fylle på kanner å ta med seg heller 😂

Når det er sagt så fyller jeg sjeldent langs Autobahn, tar det alltid i byer og tettsteder, sparer fort litt på det. Koster diesel 1,8,- EUR i byen så koster den som regel 2,1,- EUR langs Autobahn. Aberet er om jeg rekker fra by til by med litt tempo på B10en 😂 Kjører jeg pent så kan jeg få 800 km ut av en tank, men på Autobahn så må nok det halveres 😅

7 timer siden, paukri skrev:

Ja det var ett artig lite treff, vi må prøve å få det til oftere! Den røde 1'eren er en kamerat av meg sin og det er en 118d, 143hk.

Absolutt 👍 Men i løpet av sommeren før vi reiser til Tyskland i September så må vi samle oss å ta en Drive out opp til Rjukan og ned igjen 😀

7 timer siden, Mr. Erling skrev:

Ja kontakt Høvik vedr. bunnpluggen! For rett  mann  for meg er teknikker Lars Olav Gjestrud.
E-post: lars.olav.gjestrud@bilia.no Mobil: 958 83 131
eller alternativt;
Tekniker coach Knut Hermod Melgaard. E-post: knut.melgaard@bili.no

Gjestrud er en godt voksen BMW mekanikker. De 2 gangene jeg jeg var der med 6'ern, ba jeg om å få Gjestrud. (video link her er Gjestrud fra en EU &  service jobb. Opplevd kun i Hamburg at de vasket de bilen din. Ingen i Norge, før Gjestrud).
Melgaard er i kundeservice. Ryddig.

Dette var svært skuffende å lese om Høviks jobb på bunn pluggen, for på de mellommenneskelige plan er de for meg utmerket. Jeg er svært kresen.😉
Hadde VAG og S6 da jeg bodde i Ålesund og Møller Ålesund var som Gjestrud. Men da jeg flyttet til Drammen, skiftet jeg til BMW pga. pga. elendig folkeskikk. Bilia Drammen blir heller ikke benyttet av samme årsak.
- hva er det med drammenserne?🤐

Lykke til!
 

Takk for nyttig tips 😀 Jeg får se litt hva jeg gjør, er jo ikke så lett å bevise nå i ettertid at det er deres feil. Det blir enkelt for dem å si at dette er noe man har gjort selv og at det er for lenge siden. Jeg har lurt på om jeg skal høre med Bavaria om de kan ta en service på bilen, de vil oppdage feilen og se hvor den var på service sist. Mulig merkeforhandlere kan snakke sammen. Men så er det det igjen at jeg har kjøpt olje og oljefilter selv, så det lyser jo lang vei at dette er noe jeg har kødda til selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2023 den 19.11, Fredrik 90 skrev:

Ja det er en stiv pris, med kursen som er nå så er vi på rundt 25 kr literen. Mens 98 på pumpa her hjemme kosta 19,49,- her om dagen. Er vel ikke så populært å fylle på kanner å ta med seg heller 😂

Når det er sagt så fyller jeg sjeldent langs Autobahn, tar det alltid i byer og tettsteder, sparer fort litt på det. Koster diesel 1,8,- EUR i byen så koster den som regel 2,1,- EUR langs Autobahn. Aberet er om jeg rekker fra by til by med litt tempo på B10en 😂 Kjører jeg pent så kan jeg få 800 km ut av en tank, men på Autobahn så må nok det halveres 😅

 

Jeg leker litt med tall og bruker min Porsche 928 S fra midten av 80-tallet som et eksempel. Den hadde en bensintank på 110 liter. Det å fylle tanken i dag langs Autobahn ville med en gjennomsnitlig pris på 2 Euro pr. liter koste ca. 2500 NOK. Såvidt jeg husker hadde Porschen et forbruk på mellom 1,8 og 2,3 liter pr. mil i hastigheter over ca. 180 Km/t. Ergo klarte den teoretisk ca. 450 Km mellom tankingene (mer trolig ca. 400 Km).

Det er ca. 970 Km fra Flensburg til Basel i Sveits (grenseby mellom Sveits og Tyskland). Ergo bruker bilen ca. 2,5 tanker med bensin på hele turen inkl. strekningen fra Hirtshals i Danmark til Flensburg i Tyskland. Ergo koster det ca. 6250 NOK i bensin å kjøre hele strekningen fra Hirtshals til Basel.

Hvis jeg derimot bruker 1985 pris på bensinen som var ca. 1 DM (Deutsche Mark) pr. liter som igjen tilsvarte ca. 4 NOK og inflasjonsjusterer dette til 2023 pris svarer dette til ca. 11 NOK. Ergo kostet det ca. 1200 kroner (i dagens pengeverdi) å fylle opp tanken på 928 S'en. Dette igjen betyr at jeg i 1985 betalte ca. 3000 NOK (i dagens pengeverdi) i bensin for den samme turen.

Jeg synes egentlig ikke at det er så ille at turen i dag koster litt over det dobbelte (igjen inflasjonsjustert) når det gjelder bensin enn det gjorde for nesten 40 år siden. Min Porsche hadde en V8 på 4,7 liter som ytet 300 HK jmf. Porsche (reelt 330-340 HK). Topphastigheten var 255-260 Km/t. Med andre ord ikke helt ulik din Alpina selv om din bil helt sikkert kan nå denne hastigheten + litt ekstra mye hurtigere enn min gamle Porsche kunne.

På den annen side skulle jeg jo hjem igjen også og med dagens bensinpris samt litt frisk kjøring på Autobahn snakker vi om minimum 12500 NOK i bensin for hele turen + all annen kjøring man måtte finne på underveis.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, RNJ skrev:

Jeg betalte 2,479 Euro/liter på Autobahn for V-Power Racing sist uke. Med Støre-tillegg på valutakursen så svir det godt!

Kjørte X5 45e til Spania igjen: 3458 km, 1,16 l/mil og 113,5 km/h i gjennomsnitt. Noe lavere gjennomsnittsfart enn da vi kjørte samme tur i januar grunnet mer trafikk. Med sommerdekk kunne jeg denne gang gi gass på de få strekninger på Autobahn uten stau eller baustelle. Min 750D og tidligere 130i kjører på skinner i 250 km/h mens for X5'en merker man veldig godt at det er en tung SUV. Så 230 på speedometeret men det fristet ikke å kjøre raskere og det tror jeg strengt tatt heller ikke den kunne. Alt over 200 var egentlig litt ubehagelig. Det er en fantastisk praktisk familiebil men noen entusiastbil eller Autobahncruiser blir det aldri.

Klimaanlegget i bilen er veldig bra og det var ikke noe problem å holde fin temperatur. Det er også helt genialt at den kan kjøle selv når den står parkert. Vi kjørte med to hunder og det var ikke noe problem å ha de i bilen mens vi holdt pause for å spise.

Jeg kan derfor fortsatt anbefale 45e som en praktisk familiebil, men jeg tror aldri du kommer til å velge denne for en tur sørover uten familie. Til det har du allerede bedre verktøy i garasjen.

Veldig interessant å høre dine erfaringer her 👍 Det er ikke noen tvil om at X5 45e er tørst på Autobahn, og det er nettopp dette som er litt dealbreakeren for min del. Når familien er med så er det en selvpålagt toppfart på 160 km/t, men alene så legger jeg opp både tidspunkt og rute etter hvor jeg kan kjøre mest mulig fort. Å kjøre skikkelig fort på Aurobahn er ett rush jeg er avhengig av, så dette er litt viktig. Jeg har kun kjørt X5 45e opp til 200 km/r, opplevde den som relativt stabil der. Litt synd at den ikke har mer enn 235 km/t (på papiret). Jeg har forsøkt Ford Explorer PHEV, med sin 3,0 V6 på 457 hk og 825 nm så går den som ett uvær. Exploreren drar uanstrengt rett opp til 250 km/t, ytelsesmessig er den helt rå. Men den var ikke stabil over 200 km/t, og litt hard nedbremsing fra disse hastigheter fikk hele bilen til å svaie…rett og slett ubehagelig. 

Jeg er i tvil hva jeg skal gjøre, jeg har G30en ute for salg men jeg stresser på ingen måte salget. Blir den solgt i morgen så vet jeg ikke hva jeg skal ha. Den ene dagen er det X5 45e, mens den andre dagen ser jeg ikke noe annet alternativ å gå for diesel sekser igjen. Utfordringen med sistnevnte er jo at det ikke finnes biler, finnes ikke G31 530/540d LCI med den spekken jeg ønsker meg…helt umulig å oppdrive. Jeg har gått fra å søke i Sverige og Tyskland til å lete i hele Europa. Ett annet faktum er at med dagens kronekurs så blir den dyr, mye dyrere å ta inn enn å kjøpe norsk X5 45e. M340i/M340d har jeg vurdert og avskrevet…og tatt tilbake i vurdering igjen. Jeg har ett budsjett opp til 900K men med dagens usikkerhet rundt økonomi og kostnader så hadde det ikke gjort noe å finne en bil til 750 000K. Og da dukker X5 45e igjen opp som ett alternativ, den er også billigere i daglig bruk. 

Men som du sier så har jeg biler stående som er bedre egnet til å dra på langtur alene med 😅 En bekjent av meg har X5 45e og han er ifra Sicilia, hvert år drar de ned dit på ferie med bil. Han kjørte ned i fjor med X5en, og synes bilen var vanvittig tørst. Før årets tur ned så har han kjøpt en 6-7 år gammel Ford Mondeo med 1,6 liters dieselmotor på 120 hester. X5en blir hjemme da Mondeoen kan ligge i 140 km/t igjennom hele Europa med ett snittforbruk på 0,6 l per mil 😂

@Fredrik

Artig regnestykke du viser til her. Men å kjøre 928 igjennom Europa med den lille trafikken og fri fart over alt…det er verd hver krone spør du meg. Må være flotte minner å ha med videre 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da våre barn var små så ga jeg opp å kombinere praktiske hensyn med bilinteressen. Vi kjøpte da en VW Sharan 2.0TDI som familiecontainer. Den gjorde absolutt jobben og på en måte var det en befrielse å ha en bil som det ikke var så nøye med. På det tidspunkt var baksetet i 130i'en pakket inn i setetrekk og det var absolutt spise- og drikkeforbud i bilen. I Sharanen var det fritt frem :-)

Du kunne sånn sett ha funnet en pen brukt S-MAX eller Galaxy og levd med den inntil barnevognsalderen er forbi.

Alternativt kan du være kreativ som da jeg ved en spesiell anledning trengte mer plass i min A2 :-)IMG_2378.thumb.jpeg.e2b81b3a5e99261af625bcd637dbb14d.jpegIMG_2373.thumb.jpeg.23259508318181d9250fa06389474ec9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Før årets tur ned så har han kjøpt en 6-7 år gammel Ford Mondeo med 1,6 liters dieselmotor på 120 hester. X5en blir hjemme da Mondeoen kan ligge i 140 km/t igjennom hele Europa med ett snittforbruk på 0,6 l per mil

 

Vi gjorde jo mer eller mindre tilsvarende i 2003 da vi kjøpte en lett brukt E46 318d Touring med 16000 Km på telleren. Vi beholdt bilen i 10 år og ca. 330000 Km. Barna vokste opp med bilen og vi hadde mange fine turer til den franske rivieraen.

E46'en var jo ikke akkurat en romslig familiebil, men med litt god vilje fungerte den faktisk helt fint til en familie på 4. Det var også en annen tid for 15-20 år siden og bilene var generelt mindre.

Bortsett fra glimrende kjøreegenskaper var vår 318d Touring også temmelig økonomisk med et gjennomsnitlig dieselforbruk på ca. 0,55 liter/mil (ca. 0,45 liter/mil ved konstant kjøring rundt 100 Km/t). Motoren var en M47D20 som ytet 116 HK ved 4000 rpm og 265 Nm mellom 1750 og 2500 rpm. 0-100 Km/t gikk løs på ca. 10,6 sekunder og topphastigheten var iht. BMW 203 Km/t (208 Km/t iht. min gps sommeren 2013).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står selv foran salg av to biler nå og vi skal over til en bil som begge kan bruke. Har vurdert en E Tron men ser stadig etter en G11 og gjerne en 750d. Da er turen en og annen gang til Spania berget. Ser klare fordeler med suv men kan ikke måle seg med en skikkelig sedan.

Kanskje en 550d er din nye bil ?
Blir regnestykket så galt når man tar inn en på alternativ beregning selv med håpløs kronekurs ? Kanskje mere å spare på en 7er vs 5er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2023 den 10.37, RNJ skrev:

Da våre barn var små så ga jeg opp å kombinere praktiske hensyn med bilinteressen. Vi kjøpte da en VW Sharan 2.0TDI som familiecontainer. Den gjorde absolutt jobben og på en måte var det en befrielse å ha en bil som det ikke var så nøye med. På det tidspunkt var baksetet i 130i'en pakket inn i setetrekk og det var absolutt spise- og drikkeforbud i bilen. I Sharanen var det fritt frem :-)

Du kunne sånn sett ha funnet en pen brukt S-MAX eller Galaxy og levd med den inntil barnevognsalderen er forbi.

Alternativt kan du være kreativ som da jeg ved en spesiell anledning trengte mer plass i min A2 :-)

Slik jeg kjenner meg selv så kunne jeg nok aldri brukt mine egne penger på en biltype jeg ikke har lyst på. Jeg sliter med å kjøpe en kjedelig bil, med mindre det er en vanvittig god deal. 

Men det sagt så finnes alternativer der ute som jeg synes er kule som også er praktiske familiebiler. Jeg har som sagt tatt Ford Explorer tilbake i vurderingen, jeg synes bare de er grisetøffe og de går som ett uvær. For å ytterligere tilfredstille min indre yankee trang så har jeg kikket litt på USA import av Cadillac Escalade, en fascinerende doning. Men til syvende og sist så håper jeg å ende opp med en G31 diesel facelift 😀 

På 5.7.2023 den 14.09, Tony Soprano skrev:

Står selv foran salg av to biler nå og vi skal over til en bil som begge kan bruke. Har vurdert en E Tron men ser stadig etter en G11 og gjerne en 750d. Da er turen en og annen gang til Spania berget. Ser klare fordeler med suv men kan ikke måle seg med en skikkelig sedan.

Kanskje en 550d er din nye bil ?
Blir regnestykket så galt når man tar inn en på alternativ beregning selv med håpløs kronekurs ? Kanskje mere å spare på en 7er vs 5er ?

Jeg kan si at Audi e-tron er en fantastisk bil for pengene, jeg var nær ved å kjøpe en for ett par måneder siden. Men jeg slo det fra meg. G11 750d er en utrolig bil i mine øyne, verdens beste GT cruiser selv om den har to dører for mye til å kunne være en rendyrket GT. Komfortabel, rask og går 1000 km på en fylling…perfekt for å rase igjennom natten på vei sydover. 

G31 M550d har jeg til vurdering, men jeg tenker at da kan jeg like godt finne meg en Alpina D5S. Jeg ønsker LCI men hvis jeg ikke skal ha en LCI så får det være en litt spesiell bil. Har ett søk ute på D5S, både med og uten LCI. Problemet er å finne en som ikke har gått over 50 000 km, alle kjører jo disse bilene langt før de bytter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vurderer du aldri Porsche?

Cayenne diesel/hybrid, Macan diesel/hybrid eller Panamera stasjonsvogn hybrid for eksempel.  Jeg har veldig sansen for Cayenne, spesielt faceliften fra årsmodell 2015. Fantastisk interiør og eksteriør i disse, og mye mer elegante og tøffe enn en 5 år nyere X5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Werther skrev:

Hvorfor vurderer du aldri Porsche?

Cayenne diesel/hybrid, Macan diesel/hybrid eller Panamera stasjonsvogn hybrid for eksempel.  Jeg har veldig sansen for Cayenne, spesielt faceliften fra årsmodell 2015. Fantastisk interiør og eksteriør i disse, og mye mer elegante og tøffe enn en 5 år nyere X5. 

Jeg har vurdert Porsche, jeg har vurdert bla Panamera e-hybrid. Men jeg avskriver Porsche rett og slett pga priser på deler og service. Jeg er ikke interessert i å betale 30-40 000 for å bytte basic slitedeler som bremser. Også er det den garantien man MÅ ha som koster en hel formue, og da er man låst til å kun bruke Porsche Center. For all del, Porsche er noe av det ypperste man får…men så mye bedre enn BMW er det ikke. 

Cayenne er tøft hvis det er helt nytt, dette er biler som virkelig ikke tåler tidens tann. Har nok en del med image å gjøre og folka som jeg ser kjører rundt i sånne brukt. Cayenne når ikke X5 til knærne en gang hvis vi sammenlikner eldre Cayenne med G05 X5. Macan bli for liten for oss, igjen så ville en X3 M40i gjort jobben vel så bra. 

Porsche er for pengefolk og ikke oss vanlige folk som må låne penger til bil. BMW gir mye bil for pengene synes jeg. Har også kikket litt på MB E400d All Terrain og nyeste Audi S6. Begge meget potente familiebiler med sekssylindrede dieselmotorer på 350 hester. Men når jeg ser på pris opp mot utstyrt og egenskaper så kommer jeg alltid tilbake til 5-serie. Den tikker ganske enkelt alle bokser 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2023 den 12.34, Fredrik 90 skrev:

G31 M550d har jeg til vurdering, men jeg tenker at da kan jeg like godt finne meg en Alpina D5S. Jeg ønsker LCI men hvis jeg ikke skal ha en LCI så får det være en litt spesiell bil. Har ett søk ute på D5S, både med og uten LCI. Problemet er å finne en som ikke har gått over 50 000 km, alle kjører jo disse bilene langt før de bytter 😅

Det er de gode bilene som går langt!

 

når jeg ser skikkelige kjøremaskiner til salgs som er nesten ubrukte men er noen år gamle så er det nesten grunn til å være skeptisk, klarer jo ikke å la vær å kjøre på kilometer på en god bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...