Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er helt sikker på at "Concept i4" kommer til å se lav, bred og sexy ut, men så fort den dukker opp i produksjon har den plutselig blitt 10 centimeter smalere og 10 centimeter høyere - noe som helt klart ser ut til å stemme når det gjelder spionbilder av bilen. 

Her tror jeg nok du har rett, dette er en historie som har gjentatt seg med BMW de senere åra. Før så var jo BMW kjent for at produksjonsmodellene ble ganske like konseptene. Men nå lanserer de flotte konsepter også blir produksjons modellene kraftig nedskalert. I noen tilfeller så skinner "cost savings" kraftig igjennom.

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

G3x/F90 LCI blir stadig mer lettkledd.
 

Det ser ut som BMW følger tradisjonen her og holder forandringene på ett minimalt nivå når det kommer til 5-serien. Det er forsåvidt forståelig da 5-serien er en viktig modell som utgjør mye av ryggraden til BMW. Videre så selger 5-serien jevnt godt, særlig tatt i betraktning det stadig større fokuset på SUVer. Dette bør ikke BMW klusse for mye med, det ser også ut som om de sparer 5-serien for trenden med gigantiske griller. 

Videre så synes jeg G30 er en av de mer vellykkede bilene i BMW sitt sortiment. Jeg liker designet veldig godt, ikke noe revolusjonerende men det man forventer av en bil i denne klassen 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KireS skrev:

Testing av iNetxt pågår for fullt, blir spennende for oss nordmenn om vi kan skaffe oss denne uten mva. At den faktiskt er større enn dagens X5 hadde jeg ikke fått med meg.

 

https://www.tv2.no/broom/11248220/

Her ser faktisk iNext bedre ut på spionbildene enn konsept-bilen :) Men klart, mye kan skjule seg under vinyl.

images?imageId=11248425&width=2048&heigh
BMW-iNext_P90321896_highRes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del år med mye rart fra BMW, ser det nå ut som de er oppe og nikker igjen med G05, G2X, i4 og iNEXT. Spesielt de to sistnevnte blir spennende. iX3 frykter jeg dessverre kommer til å fremstå tilnærmet utdatert allerede når den lanseres, både estetisk og teknologisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se mer av iNEXT, og ikke minst hva slags prisnivå den vil ligge i. En X5 45e har snaue 100 000kr i engangsavgift og mva på kjøpesummen. Om iNEXT blir lansert i en tid der det ikke vil være mva på bilen, vil den åpenbart kannibalisere X5-, X6- og X7-markedet. Noen som vet når man kan forvente at bilen avdukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen ila. 2021 slik jeg har skjønt det.

BMW Vision iNEXT.

The BMW iNEXT is an important milestone in our Strategy NUMBER ONE > NEXT in 2021. This visionary vehicle will combine all the key technologies for the individual premium mobility of the future: Together, intelligent lightweight design, electric drive train, autonomous driving and digital connectivity open up a new dimension of individual mobility. The BMW Vision iNext shown above gives an outlook on the upcoming BMW iNext.

https://www.bmwgroup.com/en/company/strategie.html

6164D148-7300-4439-A07E-B24BE6BB89A1.thumb.jpeg.747f0ad0fa64308f20df25f780416bdd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonen er vel sagt skal startes tidlig i 2021, men da bør vel bilen fort offentliggjøres et halvt års tid i forveien. Hadde vært interessant å se om den er bekreftet til noen messe eller bilutstilling slik i4 Concept er bekreftet på Geneva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Produksjonen er vel sagt skal startes tidlig i 2021, men da bør vel bilen fort offentliggjøres et halvt års tid i forveien. Hadde vært interessant å se om den er bekreftet til noen messe eller bilutstilling slik i4 Concept er bekreftet på Geneva.

Vel, BMW skriver litt diffust hvilke modeller som skal være med på Geneva, foruten at det skal være noen plug-in-modeller, men om i4 skal, så regner jeg med iNext også blir vist. Det hadde vært rart hvis ikke. Her er en pressemelding fra BMW datert 17. februar 2020 om akkurat Geneva.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0305390EN/bmw-at-the-90th-geneva-international-motor-show-2020?language=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vel, BMW skriver litt diffust hvilke modeller som skal være med på Geneva, foruten at det skal være noen plug-in-modeller, men om i4 skal, så regner jeg med iNext også blir vist. Det hadde vært rart hvis ikke. Her er en pressemelding fra BMW datert 17. februar 2020 om akkurat Geneva.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0305390EN/bmw-at-the-90th-geneva-international-motor-show-2020?language=en

i4 Concept ble bekreftet i en pressemelding ifb. teaseren som ble sluppet. Hadde vært spennende å se en produksjonsutgaven (eller noe mer i nærheten enn tidligere iNEXT) samtidig med i4.

Sitat

Munich. The BMW Group will unveil its first pure-electric Gran Coupe on 3 March 2020 at the Geneva Motor Show. The BMW Concept i4 heralds a new era in Sheer Driving Pleasure; it provides a whole new take on the dynamic excellence for which BMW is renowned and blends a modern, elegantly sporty design with the spaciousness and practicality of a four-door Gran Coupe – all while generating zero local emissions.

“The BMW Concept i4 brings electrification to the core of the BMW brand,” says Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. “The design is dynamic, clean and elegant. In short: a perfect BMW that happens to be zero emission.”

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, macrorain skrev:

Må si det blir spennende å se hvor mye BMW DNA som er igjen i iNext-plattformen. Er den fortsatt rear-biased (blir vel sikkert x-drive)? Er det fortsatt dynamikk og kjøreglede? 

xDrive ja, og basert på denne filmen fra testkjøringen i Arjeplog tenker jeg at kjøregleden høyst er tilstede :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, macrorain skrev:

Må si det blir spennende å se hvor mye BMW DNA som er igjen i iNext-plattformen. Er den fortsatt rear-biased (blir vel sikkert x-drive)? Er det fortsatt dynamikk og kjøreglede? 

Har nettopp fått en e-tron. Den har 60\40  bak\foran låst med mulighet til å skru av antispinn, så den er riktig så morro på vinterføre:) Da regner jeg ikke med at BMW blir noe dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Saltkjelen skrev:

Produksjonen er vel sagt skal startes tidlig i 2021, men da bør vel bilen fort offentliggjøres et halvt års tid i forveien. Hadde vært interessant å se om den er bekreftet til noen messe eller bilutstilling slik i4 Concept er bekreftet på Geneva.

Usikkert når i4 vil vises nå, ettersom bilmessen i Geneve er utsatt som følge av coronaviruset (aka coronahysteriet). 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...