Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Rart dette hvordan design oppfattes så ulikt jeg elsker derimot nyskapende og nytenkning når det gjelder design. 

C Bangle var ett tap for BMW i mine øyne mens andre var superhappy att han dro.

Audi er nevnt og bygger bra biler men etter min mening for traust design iht nyere BMW og Benz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet på 8 serien var kanskje ikke helt det jeg hadde håpet på. Veldig lekker, men ikke så lekker som den burde være i denne klassen. Synes grillen er aaalt for stor, og for langt nede. Hekken blir jeg heller ikke vant med, det er noe rart der. Da synes jeg faktisk at S klasse Coupe er finere, selv on den ikke eier linjer slik denne gjør. 

Men, nå er dette ett konsept som skal gi en forsmak på hvordan 8 serien blir. Jeg vil tro at ting som lykter, nyrer og hekken blir skalert noe på produksjonsmodellen. Jeg tror at det er alt som skal til for å få ting på plass og gjøre bilen kjempelekker. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor BMW skal ha nyrene så forbaska store, de har en utforming som gjør at det ikke kler å være store. Audi grillen kler å være stor, det gjør også Mercedes grillen men nyrene til BMW må ikke bli for store. På G30 er det absolutt passe synes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bedre ut i filmen enn på bildet synes jeg og. Men fronten ble likevel for mye for meg. Fikk litt følelsen av at noen har tatt fronten til en MX-5/Lexus LC lignende sak og trykket ett sett BMW nyrer inn der. Slik jeg ser det har bilen en front som ikke kler BMW nyrer, men likevel puttet de nyrene der.

Men som kjent med design, mye kan vokse på en. Tok meg 12 år før oppdaget penheten i 1-generasjon 1-serie, så mulig jeg er blir en fan av nye 8-serie i 2030:)

Hva synes folket om heldigitale instrumentpanel da? Virker som alle produsenter må ha det i dag. Selv ville jeg helst ha klassike instrumenter eller i hvertfall en blandning litt som i 7-serien kanskje.

Feks som er jeg en veldig fan av nye MB E-klasse W213, men har ikke skjønt greia med widescreen cockpiten der, ser jo ut som de har pakket en strekt iPad rett inn i dashbordet. Bilen er full av flott linjer, men likevel har de puttet en helt rektaunglær skjerm inn i halve dashboard som forøvrig ikke har en rett linje ellers.

 

Endret av laffe
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det overordnet er ganske mange elementer fra E31 i designet på den nye 8-serien. BMW har definitivt fått frem et "hai" uttrykk i designet der spesielt den lave fronten med de prominente nyrene, store luftinntakene og smale lysene virker ekstremt aggressiv og farlig. Resten av karosseriet har organiske og nesten muskuløse linjer. Hekken er etter min mening kanskje den mest vellykkede delen av designet og trekker klare veksler på i8. Designet er overdrevet med overlegg for å vekke oppsikt samt imponere. Jeg tenker at et litt mindre voldsomt design hadde vært mer sobert og stilsikkert, men da ville vel tankene om at bilen minner om en Aston Martin helt sikkert ha meldt seg. Litt mer i8 når det gjelder spesielt fronten og dette blir bra... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg synes at det overordnet er ganske mange elementer fra E31 i designet på den nye 8-serien. BMW har definitivt fått frem et "hai" uttrykk i designet der spesielt den lave fronten med de prominente nyrene, store luftinntakene og smale lysene virker ekstremt aggressiv og farlig. Resten av karosseriet har organiske og nesten en muskuløse linjer. Hekken er etter min mening kanskje den mest vellykkede delen av designet og trekker klare veksler på i8. Designet er overdrevet med overlegg for å vekke oppsikt samt imponere. Jeg tenker at et litt mindre voldsomt design hadde vært mer sobert og stilsikkert, men da ville vel tankene om at bilen minner om en Aston Martin helt sikkert ha meldt seg. Litt mer i8 når det gjelder spesielt fronten og dette blir bra... :) 

Akkurat det samme som jeg tenkte, jeg fikk også litt at E31 og E24 hadde fått et moderne avkom sammen. Jeg har troa etter å ha sett videoen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp når jeg så videoen, jeg synes også de har løst ordningen med Idrive skjermen veldig bra. Denne er senket ned i dashbordet og står ikke oppå, hvorfor har de ikke gjort dette på G11 og G30? 

Men, jeg venter til den ferdige produksjonsmodellen før jeg tar ett standpunkt om designet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at den ser bedre ut etter at jeg fikk se filmen, men - grillen er dobbelt så stor som den burde være. Hadde den hatt "normal" størrelse ville bilen sett mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De overordnede linjene er definitivt E31 ved at BMW har fokusert på et langt panser med en temmelig bratt vinkel som avsluttes på en skarp måte der linjen fra de smale lysene inn mot grillen understreker det aggressive uttrykket. Selve grillen står litt ut i forhold til resten av fronten, som den også gjorde på E31. Grillen er i tillegg lett vinklet som den var på E24 og det er faktisk veldig fint å se igjen spør du meg.

Glasshuset er lavt som på E31 og fortsetter bakover via markante skuldre ved C-søylen. Hjulbuene foran og bak er også plassert nogenlunde tilsvarende i forhold til glasshuset på E31. Begge bilene har også, relativt til glasshuset, et ganske langt, bredt og markant koffertlokk som bakfra skal understreke bredden på bilen. Tilsvarende også ved at baklysene spiller en stor rolle for å understreke dette designelementet. 

Bilene er selvfølgelig langt fra like, men enkelte designelementer eller evolusjoner på designelementer ser man ganske tydelig har blitt overført fra E31 til den nye 8-serien slik den er idag. En annen ting som er litt artig er at E31 hadde en tydelig fold som gikk på begge sider av grillen opp over panseret. Den nye 8-serien har det samme, men foldene er mer organiske så disse minner også om foldene/stripene en hai har langs siden av kroppen fra tuppen av hodet. Dette sammen med den øvre delen av grillen, som har et dobbelt sett med riller for å minne om haitenner, er interessant og temmelig gjennomført av BMW.

Da E31 var ny på markedet virket den temmelig massiv og voldsomt aggressiv. Jeg sitter igjen med det samme inntrykket etter å ha sett disse filmene og jeg tror også at dette er BMW's hensikt. De vil at vi skal se en brutal bil som vekker oppsikt og imponerer i bestemte kretser (akkurat som med E31).... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...