Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dæven så flott 8-serien er! Liker interiøret også, godt at skjermen er innebygget og at panelet et "slopestyle". Har ikke kjent et sånn "må ha"-følelse siden F11 kom ut. Spent på prisene på denne, både som GC og M8 GC, men sistnevnte vil vel fort snuse på to millioner ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at BMW har ruget så lenge på nye 8 serien nå at den må bli bra 👍 Håper bare de legger lista høyt slik at dette faktisk blir en 8-serie og ikke en «6-serie». Med det så mener jeg kun store motorer og forholdsvis stive priser. Det blir ikke feil med V12ern fra M760i, bare for å dra de historiske linjene tydelig 😉 Men med V8ern fra nye M5 så burde den jo kunne sette en og annen AMG i skammekroken 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW eier Rolls-Royce så den nye Rolls-Royce Cullinan, som bl.a bruker en variant av BMW's N74 V12 motor og drivverk er definitivt BMW-nyheter/rykter/snakk. Cullinan (som er navnet på verdens største diamant og finnes i de britiske kronregaliene) har en aluminium rørramme der råmaterialene produseres i Norge, formes/tilpasses i Danmark og håndsveises i Tyskland. Bilen veier allikevel hele 2,7 tonn (bl.a fordi den har en tung V12 motor, er en halv meter lengere enn F15 X5, er hele 23 cm bredere og ditto 6 cm høyere enn F15 X5. Cullinan er enorm - også i forhold til Bentley Bentayga.

Jeg tenker at det kan godt være at Rolls-Royce står for noe spesielt, men at det hadde vært litt artig å sitte i en Cadillac Escalade ved siden av en Cullinan og faktisk kikket ned på folkene i Rolls-Royce'n. Med en Hennesey HPE550 Escalade som har en V8 motor på 6,2 liter som yter 550 HK og 735 Nm ville man holdt godt følge med Rolls-Royce'n også... :)

https://www.youtube.com/watch?v=M2CGNyHdOxU

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det blir ikke feil med V12ern fra M760i, bare for å dra de historiske linjene tydelig 😉 Men med V8ern fra nye M5 så burde den jo kunne sette en og annen AMG i skammekroken 😎 😎

Min mening har lenge vært at BMW vil velge en utagve av V8 motoren fra dagens M5 da denne er lettere samt mindre, og vil derfor gi en bedre balansert bil totalt sett. Sammenlignet med en stor og tung V12 motor. Men for å understreke dette er min personlige mening og det kan være at jeg tar feil så det er sagt. Hva M8 vil ende opp med vil tiden vise. For de som ikke hat fått denne med seg linker til en testkjøring av BMW M850i xDrive. Som vil være et hakk lavere enn M8 modellen. http://www.bmwblog.com/2018/04/25/bmw-m850i-xdrive-doing-final-production-testing-in-wales/

Virker lovende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Lurer på om X7 blir mindre eller like stor

Jeg håper ikke at X7 blir så stor og uharmonisk som denne. Det er rart med det, men SUV blir penere når den er kortere og mer kompakt i mine øyne. Tenk så mye bedre denne bilen ville sett ut rundt en meter kortere, men like bred og litt lavere takhøyde? DER hadde vi snakket high-end SUV. En high-end SUV som dette skal ikke ha fokus på å være praktisk, der har man X5, Cayenne og tilsvarende. :)

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cullinan er kanskje ingen vakker bil, men BMW Group har nå en tilgjengelig SUV i high end markdet, hvor egentlig kun Bentley er eneste konkurrent. Jeg er sikker på at denne Rollsen kommer til å slå veldig bra an i Midtøsten og ikke minst i SUVens hjemland USA 😀

Maybach har jo også forsøkt seg med en SUV, riktig nok ett konsept. Pent var det i allfall ikke 

8F701CF9-BC53-42AB-A667-D530543BC6F3.thumb.jpeg.4239723d1fc1ea64551399f63ceaea9a.jpeg

Fra B stolpen og bakover er det jo åpenbart hvor de har hentet inspirasjon fra 😂

E9F2AC24-DC79-44ED-A17E-D3E232B69CE8.thumb.jpeg.3079e8ba14b9c766474219cc5ec04cd8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sann historie - utrolig artig i hvert fall for oss som var tilstede.

Mora til en klassekamerat kjørte en slik hvit Mazda 121, og skulle plukke opp han og kamerater. En kamerat åpnet passasjerdøra foran og forsøkte å trekke frem setet for å sette seg i baksetet. Bilen var så knøttliten at man ikke forsto at det var en 4-dørs, og at man automatisk tok den for en to-dørs. Alle guttene som gikk på samme årstrinn kalte bare den hvite 121en for "Egget".  

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja dette var uten tvil veldig pent, særlig interiøret likte jeg. Litt mye X3 rett forfra, men det er ikke noen dum bil å likne på. Klassens beste SUV er absolutt der den skal være, i forkant 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror X7 blir helrå, BMW har vært klare på at det ikke skal være «bare en lengere X5». Så dette er ett bra tegn. Jeg er bare bittelitt usikker på hekken, og plasseringen av dekalene. Følte kanskje at den er litt tam der kontra andre SUVer som Cayenne. Mulig dette bare er en vanesak

5A6CD2E0-DDED-4BC2-8512-D428C5B12D27.jpeg.dca88aa26aa0919e57addbef11d2e69e.jpeg

Ellers så ble jeg glad når jeg så at X5en får laserlysene. Det vitner om at BMW har vilje til å løfte X5 opp en klasse fra 5-serie segmentet ser jeg føler X5 alltid har ligget. 

CACD2FF4-4FC8-4E3D-9318-AEA5FBFD3B4D.jpeg.a57618b7c50c95a309da16564dc9a566.jpeg

En klasse opp synes jeg også interiøret er løftet. Jeg har ved gått at interiøret i de siste Mercedes modellene er mer elegant og classy, selv om føle og ta på kvaliteten ikke er på høyde med BMW. Men dette må jeg si var 10 av 10 poeng, særlig dersom den opplevde kvaliteten er med i X5 også. Som nevnt over så er jeg veldig glad for å se at skjermen blir mer integrert i dashbordet fremfor å stå oppå.

28567237-EE7D-4C01-9257-99FDCEDEA860.jpeg.6fa5f3579cf73971b2ad62cb3fbffca7.jpeg

Er det også mulig at X5 skal få litt mer offroad egenskaper? Det er iallfall tydelig at bilen skal få full luftfjæring. Har X5 hatt luftfjæring tidligere? Her får man også ett blikk på hvor forseg gjort detaljene er.

D00A436C-E34C-424A-887F-AEFB2661B844.jpeg.d174fe81418c4885b1585576b3320c63.jpeg

Ett solid hakk opp, godt jobba BMW 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...