Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes et er interessant å se hva Mercedes gjør med sin E-klasse og hva som eventuelt skal til for at BMW skal hamle opp med dette. Personlig liker jeg Mercedes´ løsning om instrumentpanel og skjerm, og det skal bli spennende om BMW følger opp med noe tilsvarende. Synes også det er en penere integrering av "iPad-skjerm" enn det BMW driver med for tiden. De gode tidene med E6x/E9x/E7x-  og F0x/F1x dashbordene er dessverre over, så vi får endelig håpe at neste generasjon G-serie vil få dashbord i retningen Vision Future Luxury Concept (VLC).

 

Her er en løsning av hvordan BMW ser for seg deres passasjer- og hovedskjerm. Sikkert funksjonibelt, men ikke spesielt elegant i mine øyne. Dessuten er de utvendige speilene erstattet av kameraer som er like store som de tradisjonelle speilene og en innvendig TV-skjerm istedet for bakspeil. Jeg ser ikke helt poenget med dette, spesielt ettersom det ikke gir sjåføren noen ekstra opplysninger.

 

P90206936_highRes-2.jpg

 

P90206925_highRes-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Selv har jeg aldri vært helt komfortabel med E6/9* løsningen.

CES viser veien for BMW fremover, imponerende tenker jeg.

Men samtidig et konsept.

Interresant å se dashbordet bli lavere for deretter få et nivå med MM skjerm.

Mtp kamera bakover, så gir dette større visuell overflate enn det tradisjonelle "sladrespeilet" og man unngår blindsone.

Neppe det mest elegant, men dette blir nok en mulig fremtid, om enn noe mer tilpasset virkeligheten.

Blir uansett en mer sømløs integrering, som blir spennende å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferske spionbilder av G30 5-serie. Ser ut til at BMW tviholder på halogen blinklys selv i 2016/2017. Imponerende...

 

Ja, de skal nok ha kundene til å betale ekstra for LED lyktene. Men ellers ser det greit ut synes jeg.

Ser ut som felgene er 20" individual felgene fra G11, men dekkene så pinglete ut, ser nesten ut som 225/255 som 3/4 serien bruker på 20". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda bare vært snakk om at dette var halogenlykter, så kunne jeg tildels forstått at de hadde halogen blinklys. Basert utifra bildene, så minner disse lyktene meg mistenkelig mye om LED-lyktene i 1- og 2-serien, så jeg vil tro at det her er snakk om LED-lys i dette tilfellet også. I så fall er det hårreisende at de implementerer halogen i LED-lyktene på en "premiumbil" anno 2016/2017 og at LED-blinklys ikke blir tilgjengelg før man eventuelt oppgraderer til laserlys. Jeg passerte en Mercedes Vito varebil med bøttevis av LED i for- og baklys tidligere i dag. Det er nesten litt pinlig at en slik bilmodell har nymotens lys, mens nymotens BMW tviholder på eldgammel teknologi.

 

Man kan gjerne argumentere mot at dette er bagatellmessige forhold, men i mine øyne er lysene en del av bilens identitet og framtoning. Det er lett å se om en bil er gammel eller ikke bare ved å se på lysbildet. Om man ser hekken på en F25 X3 LCI eller F26 X4, så så denne utdatert ut allerede på lanseringsdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg antar at dette er basis frontlyktene, og hvis det er slutt på xenon så er det kanskje grunn til å tro at dette er LED lykter uten adaptiv funksjon.

 

Jeg vil anta at LED adaptive lyktene vil ha kun LED slik som på G11 med mulighet for laserlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bildene av G30 avslører litt mer enn hva vi har sett tidligere ser det ut som. Er vel riktig å anta at designet blir forholdsvis likt G11, bare litt mer avrundet og mykere i linjene. Jeg ser også en kraftig hoftelinje langs bilen og ett litt høyere design på bakenden. Det ser riktig så bra og velproposjonert ut :) Om det er LED eller halogen bryr jeg meg ikke så mye om. Snakket med en i dag som har den nye C-klassen, han var ikke fornøyd med LED nå i snøværet. Is og snø blir liggende på lykta da det ikke er noe varme, hvilket halverer sikten i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den ganske markante hoftelinjen så kan det se ut som om den er temmelig annerledes enn hva som var tilfellet på E90 og F30. På de modellene handler det om en enkel knekk/fold i karosseriet, men på G30 ser det ut som om (i alle fall på det første bildet) at det handler om en mye bredere utbygging i en slags pilform som skapes av to/tre mindre folder på langs. Det er mulig bildet lyver pga. maskeringen, men uansett er dette veldig spennende og annerledes... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av ett forholdsvis godt kamuflert G30 5-serie interiør :)

post-47692-0-68410700-1452203304_thumb.j

Det er helt klart at designet følger etter G11 7-serien, hvilket jeg personlig ikke er så alt for happy med. I drive skjermen har en latterlig utforming og jeg liker ikke helt selve utformingen. Tomrommet foran girspaken ser heller ikke bra ut, men nå er ikke dette noe ferdig produkt da.

Men dette er nok noe jeg vil vende meg til, blir den opplevde kvaliteten like bra som G11 så blir dette meget bra :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G30 som her er avbildet er "ferdig".

Det er altfor sent i prosessen til å redigere/endre vesentlige ting, det være seg vedrørende interiøret eller eksteriøret.

Idrive skjermen i G1* er ikke vesentlig ulik dagens F1*, så ser ikke helt problemet med dette?

Det er mye spennende som dukker opp fra BMW fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg blir positivt overrasket men greier ikke helt å virkelig like den nye interiør trenden med skjermen stikkende opp slik den gjør. Likte det på min F31 i starten, sikkert fordi det var noe nytt men ble lei det. F10\01 har helt nydelig interiører, i min mening burde disse vært videreutviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...