Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Leste litt om nye e klasse nå. Ser man kan gå utav bilen og den lukeparkerer selv via app på tlf. Tenkte at dette kan man jo selv med 7 serie og nøkkel, men ser nå at der må man jo kjøre rett frem... Har ikke bmw lukeparkeringsteknologien så man kunne ført dette over på nøkkelen? Isåfall ligger jo mercedes e klasse langt forran en av bmws store nyheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 7 serien kan også parkere seg selv, dette inkluderer ratting.

Dette gjør man via nøkkelen som du sier.

Mer logisk enn ifra en app tenker jeg... men gjenstår å se hvordan dette fungerer i virkeligheten.

Kan sjuern lukeparkere på langs også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være veldig tungvint å stå å fomle med en app i stede for nøkkelen som man gjerne allerede har i hånden når man går ut av bilen. Jeg tenker også hvis man snakker i telefonen, har gammel telefon eller er tom for strøm så er jo plutselig denne funksjonen ubrukelig. Da synes jeg det er bedre og faktisk kulere å ha det i selve bilnøkkelen, artig at BMW har teknologien og kunnskapen til å få dette til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du innlegget mitt Fredrik? KAN 7 serie lukeparkere med nøkkelen? Greia med appen til MB er jo at man velger en luke hvor bilen skal parkere. Så lukeparkerer den selv. Enig i at det er bedre og ha det i nøkkelen, men ikke om man ikke kan lukeparkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du innlegget mitt Fredrik? KAN 7 serie lukeparkere med nøkkelen? Greia med appen til MB er jo at man velger en luke hvor bilen skal parkere. Så lukeparkerer den selv. Enig i at det er bedre og ha det i nøkkelen, men ikke om man ikke kan lukeparkere.

Ja jeg gjorde gjorde det og jeg vet ikke om den kan det. Min kommentar var mer rettet til hvor lite praktisk Mercedes sin ordning var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 serien kan ikke lukeparkere med nøkkelen, men poenget med automatisk parkering er jo at det er trangt.

Sjelden jeg har opplevd at det er veldig trangt for å komme ut av bilen når man lukeparkerer. (da parkerer man i så fall på feil side av veien, som vel ikke er lov i blant annet Sverige)

 

7-serien kan lukeparkere automatisk med føreren i bilen.

 

7-serien kan svinge 10 grader (mener det var det som ble sagt) med nøkkelen, men kan kun rygge rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være 550e blir ett alternativ, men jeg tror ennå det er litt for tidlig at toppmodellen (bortsett ifra M) skal erstattes av en alternativ drivlinje. Mulig vi ender opp med M550I, M550d og 550e :)

Hvis G30 kommer med en hybrid som baserer seg på en rekkesekser så er iallfall jeg interessert :)

 

Vi ender opp med 550i (V8), M550d (R6) og 550e (R6 + el). Det er fortsatt uvisst om neste generasjon kommer med V8 eller V10, eller om vi vil se to varianter i form av "M5" (V8) og "M5 S" (V10) - en slags Competition Package utgave. Det som foreløpig er sagt om 550e er at denne vil føles og oppleves som en "M5 light" og at den trolig vil yte noe i området 500hk slik som BMW CSL 3.0 Hommage R concept.

 

Leste du innlegget mitt Fredrik? KAN 7 serie lukeparkere med nøkkelen? Greia med appen til MB er jo at man velger en luke hvor bilen skal parkere. Så lukeparkerer den selv. Enig i at det er bedre og ha det i nøkkelen, men ikke om man ikke kan lukeparkere.

 

Jeg vet ikke om man kan lukeparkere via nøkkelen, men jeg synes det er mer logisk at man lukeparkerer når man sitter i bilen (man har ingen problemer med å gå ut/inn av bilen ved lukeparkering. Den nye 7-serien kan både lukeparkere og foreta en vanlig parkering automatisk fra innsiden av bilen i det minste. Ellers er det jo særs lite praktisk å måtte lukeparkere bilen via en app når dagens smarttelefoner har en batterilevetid på størrelse med en nøtt. Må være kjedelig å være midt i en lukeparkering via telefon hvor den plutselig lader seg ut som følge av kulde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nok lukeparkere innenfra bilen også på e klasse ? og sitter man med 2 prosent batteritid igjen så dropper man vel gjerne og bruke appen. :) Men er enig i at de ikke er noe poeng i og ha, men om jeg hadde valget mellom å kunne lukeparkere fjernstyrt eller kun kjøre rett frem fjernstyrt ville jeg nok valgt og fjernstyrt lukeparkering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkering med app på telefonen ja... Noe som høres kult ut, men som aldri vil bli brukt.

På nøkkelen, kanskje.

Jeg har mange funksjoner via app. Men jeg har ikke brukt noen av de, bortsett fra GPS sporing (posisjon på kart) når jeg er utenlands, etter ett år med eierskap.

Jeg kunne tenkt meg parkering på trange steder med nøkkel. Parkerer mellom en vegg og naboens bil. Av og til blir det jævlig trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått angst av å kjøre 7'ern min inn ved siden av en bil hvor det er så trangt at man må kjøre den inn via nøkkelen.

Hva stor er ikke faren for bulk å striper når personen ved siden av henter bilen sin! Men har man en trang garasje derimot..

Budsjettet mitt strekker ikke til 7'er uansett da, men ser ikke for meg at det å parkere bilen med nøkkelen står veldig høyt på lista som gjør 7'er til en bil man vil kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått angst av å kjøre 7'ern min inn ved siden av en bil hvor det er så trangt at man må kjøre den inn via nøkkelen.

Hva stor er ikke faren for bulk å striper når personen ved siden av henter bilen sin! Men har man en trang garasje derimot..

Budsjettet mitt strekker ikke til 7'er uansett da, men ser ikke for meg at det å parkere bilen med nøkkelen står veldig høyt på lista som gjør 7'er til en bil man vil kjøpe.

Vel, jeg har hatt endel samtaler med BMW om nettopp den nye 7'ern.

Og noe av det som trigger kjøpere til et slikt produkt er det teknisk høye nivået.

Dette er flaggskipet, som skal konkurrere mot andres flaggskip.

Det tekniske nivået - valgmulighetene er avgjørende for disse kresene kundene og i særdeleshet "nye" features er viktige.

Laserlys og "remote parking" er utmerket markedsføring i så måte, fordi dette tilbys ikke av konkurrentene.

:-)

Jeg sier ikke at det er et godt valg å krysse av for, men det er unektelig kult og "show off" faktoren er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig der :) Slikt utstyr er helt klart med å å dra oppmerksomhet og selge bilen, folk i denne prisklassen vil ha slike gadget. Hvis jeg en gang i fremtiden skal ha G30 5-serie, så er det klart jeg vil ha laserlys og Gesture Control. Ikke fordi jeg trenger det men fordi jeg synes det er kjempekult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...