Rune-K Skrevet Juli 21 Skrevet Juli 21 (endret) Jeg pleier og ta av den sila som er i beholderen når jeg bytter. Da har du mye mer kontroll på nivået. Du må ikke ta alt på YT for god fisk. Det er ikke så komplisert som noen skal ha det til. Så en video for en stund siden og han tok ut overtrykksventilen på pumpa når han skulle tappe olja. Da gjør du det unødvendig tungvint, blir som om man skulle ta av bunnpanna for oljeskift på motoren. Endret Juli 21 av Rune-K sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juli 28 Forfatter Skrevet Juli 28 Da er det jubileum her folkens 😊 Igår var det 13 årsiden jeg hentet en sliten 535 i borti Porsgrunn . Bilen jeg så på i 1999 og ikke fikk ut av hodet mitt . Husker så godt når jeg fikk hjem denne ,så var jeg så stolt samtidig veldig urolig på hvor galt det var med den . Det aller første bildet når den var hjemme : Denne her er vel den bilen jeg har kostet på mest av alle bilene jeg har hatt oppigjennom og ikke minst ,kan den være den beste og tro ? 125000 km har det blitt på disse årene og bortsett fra vanlig vedlikehold så har den gått uten tull ,hvertfall ikke noe alvorlig .😊 Men tiden med den har og vært lærerrik for takket være denne har jeg lært mye og takket være denne så har jeg blitt kjent med mange av dere her inne på Bimmers ,som og har blitt mine venner ❤️. Jeg kunne selvsagt lagt ut hundrevis av bilder oppigjennom om hva som er gjort ,men tenker at her ligger alt på tråden . Dette er og bilen jeg bokstavelig omtrent har løsnet på hver skrue 😊 En annen ting så er det takket være den at jentene mine forguder nettopp Bmw . Når man har en bil så lenge ,så betyr det jo at man er glad i de . Og nå som den er såpass bra er det ekstra gøy å ha et eksemplar som dette . Sier og at hadde det ikke vært for dere og hjelpen her ,så hadde jeg nok ikke hatt den så dere?Takk så langt 😊😊 Som sagt så er den ikke blitt noe verre på disse årene den har vært her : Dette: Så får vi prøve å ha den sånn fremover og .😊 Apropos venner og Bimmers . Fikk besøk av @Olaandref før idag . Og han hadde med seg radiator : Og selve rosinen i pølsa : Grenrør til m30 ❤️❤️. Tusen takk for levering rett på døren Ola-Andre ,meget snilt gjort 🙏😊. Så får man da ta elle melle deg fortelle hvilken bil dette skal på ,men siden jeg har trim på e28 bør det vel på der .😊. Men eksos blir ikke gjort i år altså grenrøret . Så ja etter tretten år er man fremdeles på forum og skriver og lager blogg. CHNilsen, Mortenej, eivi91 og 12 andre reagerte på dette 14 1
Olaandref Skrevet Juli 28 Skrevet Juli 28 Bare hyggelig Jan, ble ikke så mye tid denne gangen, men Mathias skal tilbake når han blir "voksen" for å bli med blåbilen 👌 Ellers ser jeg for meg følgende tekst i tråden om en mnd eller to. Men pokker heller, nå har jeg gått å sett på dette grenrøret i flere uker, og i dag skulle det på, stod opp 03:15 og rett ut og fikk bilen på bukker, her skal det skrus. Fikk ned det gamle, men selvfølgelig knakk det en bolt, fikk fatt i et par kompiser og etter mye greier var alt klar til montering, klokka var såvidt over 06 og jeg var sånn høvelig i rute. Klokka 07:13 kom naboen med en kaffi og nå var det klar til oppstart, ådduverden for et svev dere 👌👌 Mortenej, StigJ, Dusy og 15 andre reagerte på dette 1 17
Rune-K Skrevet Juli 28 Skrevet Juli 28 1 time siden, Olaandref skrev: Bare hyggelig Jan, ble ikke så mye tid denne gangen, men Mathias skal tilbake når han blir "voksen" for å bli med blåbilen 👌 Ellers ser jeg for meg følgende tekst i tråden om en mnd eller to. Men pokker heller, nå har jeg gått å sett på dette grenrøret i flere uker, og i dag skulle det på, stod opp 03:15 og rett ut og fikk bilen på bukker, her skal det skrus. Fikk ned det gamle, men selvfølgelig knakk det en bolt, fikk fatt i et par kompiser og etter mye greier var alt klar til montering, klokka var såvidt over 06 og jeg var sånn høvelig i rute. Klokka 07:13 kom naboen med en kaffi og nå var det klar til oppstart, ådduverden for et svev dere 👌👌 Du glemte regnvær.😆 Kvasi og sveigis reagerte på dette 1 1
Olaandref Skrevet Juli 28 Skrevet Juli 28 4 minutter siden, Rune-K skrev: Du glemte regnvær.😆 Det tok jeg som en selvfølge 😂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juli 29 Forfatter Skrevet Juli 29 11 timer siden, Olaandref skrev: Men pokker heller, nå har jeg gått å sett på dette grenrøret i flere uker, og i dag skulle det på, stod opp 03:15 og rett ut og fikk bilen på bukker, her skal det skrus. Fikk ned det gamle, men selvfølgelig knakk det en bolt, fikk fatt i et par kompiser og etter mye greier var alt klar til montering, klokka var såvidt over 06 og jeg var sånn høvelig i rute. Klokka 07:13 kom naboen med en kaffi og nå var det klar til oppstart, ådduverden for et svev dere 👌👌 Hahaha så vittig 😂😂😂😂🤣🤣 Godt det jeg skriver blir lagt merke til og tar det som et kompliment alt dette 😅😊 Ellers kjempekoslig at du tok turen bort her . Jeg liker besøk av folk her fra forumet ,desverre så er det ikke alltid det passer for meg men sånn er det . Men ja grenrøret ja ,har allerede begynt å tenke 😊 mr.pingu og Olaandref reagerte på dette 2
sveigis Skrevet August 4 Forfatter Skrevet August 4 Da ble det gjort noe særs etterlengtet her ,nemlig bytte av servoolje 😊 Og for kjennere så er det jo ikke bare styringen denne oljen tar seg av på denne . Denne sørger for bremsehydraulikken . Siden jeg var av det late slaget idag ,ble det ikke jekket opp bil og tappet fra slange til servopumpe . Idag ble det noen runder med denne : Og oljen er kull svart . Tappet: Før : Og etter ny olje : Sjekket for luft og etter pumping på pedal ,vri rattet hit og dit så var det en rask testtur . Og tenker at ny olje var på sin plass jeg . Nå har jeg rett mengde og ikke minst ny mesteparten av oljen som skal være der😊 Men jeg ville og få polert opp inni dørene idag . Så ikke så bra ut ,nærmest litt blass og matt ut : Dette: Så man fant frem diverse : Og igang : Etter tørk og straks blankt og rent : Innstegsparti: Stolpe : Og da foran: 39år gamle merker sprudler fortsatt og de blir på bilen . Dørstoppere var tørre og rustne nå : Ble vasket rene med bremserens så ble fett funnet frem: Og alle fire ble da sånn: Små elementer som gjør mye på en gammel bil . Nå kan jeg føre inn i boken til bilen at den har fått ny olje på styring samt smurte dører.😊 Men jeg må opp i luften med den bak imorgen da det er en slange med bensin som lekker der . Sikkert den samme som sist .😊 mslello, Ampera, CHNilsen og 1 annen reagerte på dette 3 1
*MrB* Skrevet August 4 Skrevet August 4 Var like før vi kjørte E18 hjem fra Sverige i år. I såfall skulle jeg kommet innom og sparket litt dekk, men sånn ble det ikke denne gangen. Men en dag… Du kan absolutt være stolt av de to veteranene dine. De ser flotte ut, begge to. Jeg har dessverre ikke fått med meg alt du har gjort med E34’en oppigjennom, men første og siste bildet ditt av den forteller en hel del. Og best av alt: Begge bilene er penger i banken. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 5 Forfatter Skrevet August 5 14 timer siden, Olaandref skrev: Styrer på du Jan 🙂👌 Ja alltids noe 😅 13 timer siden, *MrB* skrev: Var like før vi kjørte E18 hjem fra Sverige i år. I såfall skulle jeg kommet innom og sparket litt dekk, men sånn ble det ikke denne gangen. Men en dag… Du kan absolutt være stolt av de to veteranene dine. De ser flotte ut, begge to. Jeg har dessverre ikke fått med meg alt du har gjort med E34’en oppigjennom, men første og siste bildet ditt av den forteller en hel del. Og best av alt: Begge bilene er penger i banken. Det hadde vært hyggelig og velkommen er du 😊 Takk for det 🙏.Joda begge bilene er bra de men det viktigste er at jeg tør bruke de hele tiden ,er ikke garasjequeens. E34 var jo en bil som jeg egentlig ikke hadde noe forhåpninger med ,men etter mange timer de første ukene så jeg fort at denne kunne det bli bil av .Måtte bare ta litt og litt og nå etter 13 år så er den som den er . Det kan jeg være enig i og har allerede blitt bydd voldsomme summer for å være ærlig .Når jeg mener voldsomme summer ,så er det mye mer enn feks jeg selv mener de er verdt . Den ene gangen når der kom en på døren som hadde sporet opp bilen dvs ,han har hytte der jeg går / trener . Han ringte på og vi pratet og han sa han ville kjøpe e28 for 200000 . Kona satte kaffe i halsen når hun hørte jeg sa nei 😅😅. Dette er to årsiden og fikk melding senest i påsken om jeg kunne selge og sa fremdeles nei .
sveigis Skrevet August 5 Forfatter Skrevet August 5 Og vi fortsetter . Like sikkert som det er sommer ,så kommer bensinlukt snikende . I år intet unntak 😊 Opp med bil på bukker og starter opp . Helt tørt under : Her strammet jeg til alle nå at jeg vet det er tett ,men fant synderen : Slange hadde sprukket litt . Korte inn litt så på med ny klemme og tett: Og fødepumpen fra Kina jeg kjøpte på EBay i 2020 for 299 lever enda i beste velgående.😊 Nede igjen og iorden : Jeg vet ikke om det er innbilning dette ,men jeg synes jeg har fått en annen bremsepedal og finere respons på styring etter bytte av olje . Jeg mener at jeg manglet olje og i forhold til mengden som skal være der . Hvertfall er det jo nytt der nå .😊 Og ja har allerede pønsket ut eksos nå så hvem vet ,blir det en nattøkt i nærmeste fremtid ?😅 Ampera, mr.pingu og eivi91 reagerte på dette 3
sveigis Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 Da har man endelig fått gjort unna noe her på e28en. Rett og slett polering 😊 Ble som vanlig oppstart type knall tidlig og det gav resultater . Middelet idag ble dette : i og med denne fikk en solid tre stegs ifjor ,så så jeg ikke visten med noe voldsomme greier grovpute osv osv . Ble finputer etterfulgt av voks . Her står den i tørkemodus: Dette: Så var det igang her : Dette: Så var man ferdig og kunne legge på voks og tilslutt ferdigbilder: Sånn man liker : Skinner nå: Og disse: Siden: Bør være lett og holde ren nå: Dette: Nå er den klar for eventuelle treff her fremover .😊 skoglund, viggo E34, Ampera og 8 andre reagerte på dette 11
sveigis Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 15 timer siden, Olaandref skrev: Nydelig 🤩 Takk 😊 Ble greit dette .
sveigis Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 Som nevnt og vist ,så ble det polering igår men det var et område jeg ikke polerte igår nemlig dette: Så her ville jeg få tatt en fiks da rusten dør ikke står i stil til resten . Uansett det vanlige ble gjort : Etter puss var det litt maskering og her maskerte jeg ikke noe mer enn det jeg absolutt måtte: Så grunning: Mens dette tørket så la jeg på et lag og klarlakk i koffertrommet da det var slitt her og ser nå helt og fint ut: Dette var og for å bruke rester opp.😊 Så var det lakk og begynner i det små: Allerede her så ser jeg at jeg har et godt utgangspunkt og fortsetter med et par strøk til : Så var det klarlakk og igjen ikke maskering da jeg sprøyter det ut . Hvorfor ? Hele døren under list skal våtslipes og lettere å få det bra når man ikke maskerer for mye 😊 Tilslutt ferdig og det er da sånn: Skyggen / støv forsvinner jo etter slip og polering Dette : Som dere ser nå så er det helt igjen og traff egentlig bra her ,så skal ikke bli mye jobb å få shinet dette opp . Godt når det er helt igjen 😊😊 skoglund, eivi91, mslello og 4 andre reagerte på dette 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå