sveigis Skrevet Mai 9 Forfatter Skrevet Mai 9 1 time siden, Dusy skrev: Kjekt å få ut god bilen igjen, Jan! Ja veldig gøy dette Dusy .😊😊 Dusy reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 9 Forfatter Skrevet Mai 9 Upd . Idag har jeg gjort en innsats rundt fjørbeinstårnet. Jeg så litt brunt her ifjor / antydning og dette skulle bort .😊 Det var såpass lite at jeg kunne bruke skrujern ,likevel så måtte det gjøres . Ferdig behandlet med Ferro bet : Så var det å få maskert litt: Frem med Zink : Tre tynne lag : Lot dette tørke og frem med lakk: Så var dette å få det så likt som mulig da : To lag : Så tredje og ting begynner å ligne noe : Så klarlakk: Og utrolig nok så vil jeg si jeg traff blink faktisk : Fikk fadet det ut sånn at det ble rimelig likt uten noe kanter osv : Så var det av med maskering og nå skal dette tørke : Og etter en polering her så tenker jeg at forskjellen ikke blir stor : I forbindelse med bremser, så skal bilen vaskes ren i hjulhus og konserveres igjen i alle krinkler og kroker . Godt å få gjort dagens innsats .😊😊 tennbrikket, CHNilsen, Dusy og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Mai 12 Forfatter Skrevet Mai 12 Mandagen . Siden Combo er borte ,e34 er borte ,kan jeg jeg nå fokusere på det som er viktig . Jeg må igang med noe som skulle blitt gjort ifjor . Vask og div maling på hus. Fikk idag vasket hus både oppe og nede ,noe som jeg hater men er godt og ha gjort 😊 Nå skal det tørkes ,så skal topprekken på terasse males samt småflikk her og der . Så skal selve gulvet beises og da er det klart oppe 😊 Nede skal vinduer males og platting beises . Ferdig og klart : Og naboene reagerer på bilparken nå og lurer fælt på hvor alt er 😅 Opel er solgt ,den grønne er lånt bort på ubestemt tid forteller jeg . Og apropos denne : Skjønt det sånn at den blir flittig brukt og er visst stor stas . Det som ikke er stas ,er forbruket .Det er enormt på den synes jeg og da visst henne 😅😅. Ellers idag mellom vasking ,fikk jeg omsider polert opp alt her nå ved innerskjerm og nå er det minimalt med forskjell: Dette ble sånn fort gjort polering ,så bedre jobb skal gjøres når hele motorrom skal vakes og shines en gang i sommer. Det som står for tur nå er denne : Fått endel sånne førstehjelp tips her for å få fikset bremser foran høyre side .Skal se på dette og nå . Sånn står den pr dd : Men nå er det litt hus først og igjen ,godt å få bort litt biler .😊 Olaandref, mslello, Ingen og 5 andre reagerte på dette 8
RF91 Skrevet Onsdag kl. 09:31 Skrevet Onsdag kl. 09:31 Angåande brunt på dempartårnet, e ikkje E28 kjent for å rusta dar? Og at da då kjem innanifrå og går ut? Då bør du jo alliera deg med ein kompetent sveisar asap for å ta problemet no før da blir eit skikkeleg problem seinare 😅 Ein eller anna Morten ha vel sveist opp ørten slike tårn. Eg hugsa ikkje navnet no i farten, men du veit kanskje kem eg meina 😄 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Onsdag kl. 10:33 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 10:33 56 minutter siden, RF91 skrev: Angåande brunt på dempartårnet, e ikkje E28 kjent for å rusta dar? Og at da då kjem innanifrå og går ut? Då bør du jo alliera deg med ein kompetent sveisar asap for å ta problemet no før da blir eit skikkeleg problem seinare 😅 Ein eller anna Morten ha vel sveist opp ørten slike tårn. Eg hugsa ikkje navnet no i farten, men du veit kanskje kem eg meina 😄 Det er helt korrekt at de ruster der ,men her kan jeg ta det helt med ro 😊 Grunnen er det at når jeg tar av plastinnerskjermer så er det rent stål som er der overalt heldigvis . For vær du sikker Rune ,at er det noe som blir fulgt nøye med på ,så er det dette . Og mye av grunnen er nettopp det som skjer her ,de begynner under fugen ,sammenføyning og da er det igang . Med mitt bruk osv og når den blir kjørt så tenker jeg dette holder lenge 😊 Stemmer godt det ,er Morten Kjerran Halvorsen som har satt sammen en mengde og sveist opp . Som nevnt tidligere ,skal skjermer av innvendig for vask og ny runde med tyntflytende som trekker inn her og der 😊
sveigis Skrevet Lørdag kl. 18:02 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 18:02 17 mai upd . Først gratulerer med dagen folkens😊 Vært i Sverige idag på tur med kona og et vennepar som var hyggelig . Et bilde på vei bort og thats it: Ellers har jeg planlagt bittelitt med e28en igår . Er nå fire årsiden jeg hadde av toppdekslet på den og tenkte jeg burde ta en titt hvordan det ser ut nå straks . Utifra når jeg skrur av lokket ,så ser det jo rent ut oppi der: Likevel vil jeg sjekke banjobolter der og ventilene . Noe inni sier jeg bør sjekke åpning igjen der 😊 Olje skal byttes i år igjen da det er to år siden siden sist . Dette vil si 10000 km . Blir 20w-50 mineral nå og som jeg har kjørt de siste 5 årene . Fra litt sjekk: Ellers måtte batteriet få seg en top up nå da det er lenge siden sist . To ting nå : -Av med toppdeksel for inspeksjon / justering -Fikse høyre brems . Om jeg orker så begynner jeg så smått imorgen eller mandag . Nå er det og nyte kvelden hjemme etter en koslig dag både i e61 ,til havs og i nabolandet .😊 KMT, Ampera og Orjan reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Lørdag kl. 18:07 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 18:07 Meen ikke minst ,det var igår 13 årsiden igår jeg så e34 for første gang og kjøpte den : Dette bildet er jo selvsagt ikke fra ,den var i mye verre forfatning da ,men det vet dere jo 😊 Nå har den det godt . Tenk tretten år og glemmer ikke når jeg så den igjen da . 1999 var sist jeg så den og jeg husker at denne skal hjem til meg og siden har den blitt😊 KMT, Shattered, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Dagens innsats med noe møkk! Idag har jeg brukt det meste av tiden på å dalle med Horst 😊 Og av og til slår følelser inn at man har rett … Det er som nevnt fire årsiden jeg sist hadde av deksler for inspeksjon og justering av ventiler . Å ta noen bilder hvordan man tar av et toppdeksel på m30 ,er like gøy som å se noen dele et kakestykke .. Hvertfall her var det av etter litt skruing : Ikke noe forskjell fra forrige gang ,olje her og der og det er sånn det skal være : Ser og at det blir renere og renere der for hver gang oppi her og 😊 Vi må huske på hvordan det så ut oppi der i 2019 (Bla tilbake og se). Vel ventiler ble sjekket og der var ikke noe og justere ,de var på stramme 0.30. Sjekket og merket: Men så begynner trøbbelet skjønner dere .. Jeg ville sjekke banjobolter her og den ene satt fast men denne : Helt løs og ikke nok med det ,fikk ikke skrudd den fast 😩😩😩 Ergo gjenger er borte .. Hvordan dette har skjedd må gudene vite for en ting er sikkert ,jeg sverger med mine foreldres grav at den ble ikke skrudd for hardt fast når jeg byttet oljerør ! Det som kan ha skjedd er at jeg kan ha skrudd den såpass at ved neste runde så røyk de ..(F..n) Nå var gode råd dyre for meg ,dette var faktisk det siste jeg trengte nå her og kjente en sorg uten sidestykke . Da er det godt man kjenner folk med ideer og kunnskaper om ting . Ringte en kamerat som kan tingene sine og han sa at dette er easy peasy å fikse Jan .😊 Jeg fortsatte og han sa ,ikke spør og bekymre deg nå er lett og fikse og gjort det på maskiner som krever mer enn den gamle møkka di 😂😂. Så da skal det bli orden visstnok her likevel . En nabo sa og kjør den inn med LOCTite til du kjenner den låser noe ,lukk igjen panser og det holder men det er litt skummelt ,kjipt om den popper opp liksom . Denne her trenger å sitte på plass: Et dårlig bilde og mutteren har ingenting med det og gjøre . Uansett et teppe er lagt over nå til det blir fikset: Sjeleglad jeg oppdaget dette nå og får fikset det forhåpentligvis . Ingen og KKME30 reagerte på dette 2
Rune-K Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Som jeg pleier og si hvis noen spør. Alltid nye originale banjobolter og nye skiver. Det har jeg alltid fulgt og har aldri opplevd at de har løsnet. Husk momentnøkkel Det finnes så mange kjerringråd på nettet angående disse boltene men bare man gjør som det står i verkstedhåndboken så er det sjelden noe problem. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 1 minutt siden, Rune-K skrev: Som jeg pleier og si hvis noen spør. Alltid nye originale banjobolter og nye skiver. Det har jeg alltid fulgt og har aldri opplevd at de har løsnet. Husk momentnøkkel Det finnes så mange kjerringråd på nettet angående disse boltene men bare man gjør som det står i verkstedhåndboken så er det sjelden noe problem. Det er helt korrekt Rune . Jeg har byttet skivene bestandig til nye dvs to ganger da det er det jeg har løsnet de . Jeg gjør som regel og det som anbefalles her unntatt og bytte boltene i sin tid ,men her var det jo gjengene i lagerbukk som har gitt seg .😩 Men nå ser det ut som at dette skal fikses veldig snart. laffe reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå