Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har et spørsmål, du har de adaptive LED lyktene som kom på 4-serien, M3 og M4 som har 5 reflektorer i hver lykt og ikke 4 i hver lykt som F30 sine LED lys har. Hvor den helt innerste i lykta apparently skrur seg på når man svinger og virker som "cornering light", men så har du jo også tåkelys. Er det sånn med din at hver gang du svinger en vei, så skrur begge disse lyktene seg på og er "cornering light"? Er bare litt forvirra over hvorfor de LCI1 LED lyktene har den ekstra reflektoren i lykta når LCI2 lyktene (de ikon lysene som kom litt senere på 4-serien, M3 og M4) og ingen andre BMW LED lykter av hva jeg vet om har den ekstra reflektoren haha.

87aa15a3eca76062f2f65d37aa0671e1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Det har jeg ikke peiling på, ei heller studert noe nøye. Eneste jeg vet at jeg aldri har hatt bil med bedre lys, de er ekstremt gode på mørke veier mtp lysmengde og den adaptive delen. Eneste litt treige å slå seg på inn i tuneller fra dagslys kanskje. En del av lykta fungerer som cornering light når det svinges ja - den lyser veldig opp til venstre om du svinger til venstre i et kryss f.eks. Men LED-tåkelysene har jeg ikke aktivert som cornering light (tror dette kan gjøres i Bimmercode appen), syns det ser litt rart ut når tåkelysene går på og av i svinger sånn generelt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, awt said:

Får vi se hva du har kjøpt, eller må vi vente til påske? 😛

Jeg er ganske så spent selv faktisk! 
For å stagge eventuell sitring; verdien på felgene står i stil med verdien på bilen de skal på. I tillegg er de et av de mest brukte felgdesignene fra BMW; på tvers av 3 modeller, i 4 varianter. Så kan du begynne å gruble. :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve oss på litt detektivarbeid / eliminering. :D

Litt usikker på hva en "variant" er i denne sammenhengen, da det kan bety så mangt.

- Style 313. En personlig favoritt og leveres i tre varianter (ihvertfall i tre "par"), men utgår grunnet pris og at den kun leveres til tre modeller.
- Style 269. Enda et bra design, men fem varianter til fem modeller eliminerer denne.

Nei, min stemme går nok til Style 12. Eller kanskje 228.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D 

Style 313: med E87 specs kunne absolutt disse gått, men da med spacere, som jeg helst vil unngå.

Style 269: ser disse kom til E87, E46 og E85 også, så alle disse kunne egentlig passet, men mesteparten av de jeg har sett ute til en "ok" pris har irringer ut av en annen verden pga maskinert overflate.

Style 228: absolutt en fin felg, men innpressmessig passer de ikke :( 

Style 12: eeh...

 

Nei, ble faktisk disse: Style 135 fra E60 xdrive, da med innpress 43, 8x18 rund baut. Det blir mye mer moderat enn jeg hadde i Style 401-felgene, men disse skal etter sigende veie 11,23kg/felgen i motsetning til 14,5kg/felg i Style 401 - noe jeg faktisk følte hemmet bilen.

5FA6F541-64EE-4325-9E4B-F529DE06A4A6.thumb.jpeg.6e1c79e0fb65644ef2fad510706b4ee2.jpeg

Disse kom også til E46 og E85 med litt annet innpress (8x18 ET47 + 8,5x18 ET50), samt E60 sDrive i ET20 og xDrive ET43. En rimelig grei felgmodell som passet overraskende bra designmessig mot F20-designet. Sikkert noe kjedelig for mange, men jeg likte den :) 

Her er et sett fra en E46/E85 montert på en F21:

img_20170205_185045-jpg.54455

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk kjøpt et sett Style 216 fra en E90 320si, men så trakk selger seg. Disse har et veldig aggressivt innpress for F20 116i, såpass mye at jeg tror de hadde poket akkurat utenfor skjerm, så selv om jeg har sett flere bilder med disse tror jeg det hadde vært ulovlig i Norge. Men på @ahj's M140 (som har mer negativ camber foran) kan det gå såvidt jeg har skjønt, men bak er også heeelt på grensa, mulig senk med noe mer negativ camber bak og foran hadde gjort det mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...