Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke klar over at Osram leverte 6000k-pærer engang jeg. Jeg satte i 6000k-pærer av merket "Lumen" i min. (Ca 1400,-  for 2 pærer). Flott lys, men holdbarheten får vi komme tilbake til. Holdt i ca 12000km foreløpig.

Fantastisk forbedring på pærebytte da. På E60 tok jeg ut hele lykten :shock:

Flott bil. Og F1X-designet holder seg godt.

Skrevet
2 timer siden, Walkabout skrev:

Hehe, fair point :D Ikke umulig, men per nå så blir totalkosten for bremseoppgradering høyere enn nytten/gleden ;) 

Det forstår jeg. Sist jeg oppgraderte var det fordi skivene måtte byttes uansett.

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Det der kunne vært perfekt! :D Nå er skivene "kun" 348mm som er en 18mm økning fra original f10 520d, men calipperne er for min del viktigst :P Ser settet er fra G30, men det burde vel finnes en ell annen luring som lager adapter til F10 🤔 

Jeg var muligens litt kjapp i avtrekkeren på det settet der. G30 har vel 5x112? Fant en tråd der det stod at kalipperene ikke passet heller. 

Skrevet
4 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Det der kunne vært perfekt! :D Nå er skivene "kun" 348mm som er en 18mm økning fra original f10 520d, men calipperne er for min del viktigst :P Ser settet er fra G30, men det burde vel finnes en ell annen luring som lager adapter til F10 🤔 

Boltsirkelen på nye BMWer, bl.a G30 er endret fra 5x120 til 5x112, så da trengs det nye felger også. 😉

Skrevet (endret)
19 minutter siden, E.H.D skrev:

Boltsirkelen på nye BMWer, bl.a G30 er endret fra 5x120 til 5x112, så da trengs det nye felger også. 😉

Klar over det, tenkte bare på calipper + adapterplate. Så får man kjøpe skiver med riktig boltsirkel og riktig størrelse :)

Skulle kanskje presisert det.

Endret av ///M-ini95
Skrevet
På 4.12.2018 den 12.08, Walkabout skrev:

Har ikke større skiver enn vanlig, de er bare hullborrede/ventilerte :) 

Nei, jeg tenkte på når det var snakk om å sette på større skiver. Men etter å ha tenkt meg om litt regner jeg med at det er utseendet som er viktigste grunn. Uansett trimming eller ikke, så bremser vel de skivene du har plenty bra nok.

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Noen som vet om det er TPMS-sensorer jeg har fått med på de nye hjulene? Lignet iallfall veldig på originale TPMS fra BMW basert på et bildesøk på Google :) 

Og i så fall er neste spørsmål om det er mulig å kode inn TPMS på en bil med CIC som ikke har TPMS originalt?

61D9FE62-8D15-4920-9965-EE73F8F743DF.jpeg

Endret av Walkabout
Skrevet

Ut ifra hva jeg kan se, så må du itilegg ha RDC modul som sitter under bilen, RDC "antenne" + 4 stk transmittere som alle må kobles opp med ledninger. Med andre ord, drit langt oppi det :P

3lnHtgcv.png.b50d47cb62d1d1d1d0e5146350c48be6.png

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Hjula ble ikke akkurat mindre pene med et lag Swissvax Autobahn nå ;) Fikk også kjøpt meg et sett med originale låsebolter, så slipper jeg å engste meg for at Competition-hjula blir stjålet til våren. Men er det normalt å få med to muttere siden det er plass til dette i pakken, eller bare én?

685665A9-D9B3-47CC-952C-0592FD6FDCC6.jpeg

19EC0984-F005-483D-8406-B6178626B855.jpeg

Endret av Walkabout
Skrevet
1 time siden, E.H.D skrev:

Gjør seg alltid med Autobahn på felgene. :grin:

Men har du ikke de orginale låseboltene som fulgte med bilen?

Jeg fikk aldri med noen låsebolter da jeg hentet bilen i Tyskland🤔

Skrevet

Kanskje det ikke standard med låsebolter i Tyskland slik det er i Norge? 

Vil tro det er vanlig med en slik mutter, fulgte iallfall bare en med i bilen da den bar ny. 

Skrevet
14 timer siden, E.H.D skrev:

Kanskje det ikke standard med låsebolter i Tyskland slik det er i Norge? 

Vil tro det er vanlig med en slik mutter, fulgte iallfall bare en med i bilen da den bar ny. 

Fulgte heller ikke med låsbolter på fattern sin F10 når han bestilte den ny i 2010-2011. 

Skrevet
40 minutter siden, ahj skrev:

Fulgte heller ikke med låsbolter på fattern sin F10 når han bestilte den ny i 2010-2011. 

Rimelig sikker på at alle norsksolgte BMWer har blitt levert med låsebolter på originalhjulene i mange år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...