BMWE39turbo Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 artig lesning! Kan ikke annet enn å reise ned neste år når man ser slike reisebrev Må vere ekstra artig å reise ned med så mye gromme biler også. Den røde M5'n helt orginal? Drømmefarge, sjelden vare i imola.. Fredrik 90 reagerte på dette 1
andreaskarm Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 Flott tur Jeg liker meg også veldig godt på Lindner hotellet.. Var heftig det kræsjet til Audien, og da er jeg enig med dere. Er like greit å pakke sakene. Er ikke noe gøy å kjøre når det er slik. Fredrik 90, Turbo-HF og hermanoo90 reagerte på dette 3
Kristiansan'årn Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 Du og disse turene fredrik, misunner deg noe så inni granskauen! Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Fredrik 90 reagerte på dette 1
Turbo-HF Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 Herlig å se at bildet mitt kom med Flott reportasje med sterke bilder.. Fredrik journalist levererer! (Y) Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet September 28, 2015 Forfatter Skrevet September 28, 2015 Hei, håper turen var positiv og minnerik. hva med dekkene? Utslitt? Hehe, er nok spor igjen på dekkene men det er ingen tivl om at tunge biler som dette spiser bremser og dekk, iallfall på bane. Men neste år blir det Michelin Pilot Super Sport, men Bridgestone Potenza hjulene hadde ett veldig godt grep de også, merker klar forbedring ifra fjor og all understyring var borte. Jeg hadde samme rundetid som Ole i Golf 6 GTI, han kjenner banen bedre enn meg, har bedre hk og vekt forhold (Golfen er Chippet i tillegg) og har nye Pilot Sport dekk så å ha samme rundetid som GTIen skulle jo egentelig ikke være mulig. Mulig jeg har kanskje en fordel av bedre grep pga bakhjulstrekk og mer moment, men vi kjørte inn på 8:58 begge to Fader og du kjører Mr Hehe, ja jeg sparer ikke på kruttet Jeg forsøkte å henge meg på deg ett stykke men det kom etterhvert så mange biler i mellom oss så du forsvant, du hadde stikki av på slettene uansett Så ut som en veldig hyggelig tur Fredrik! F10 er virkelig laget for slike reiser som det, spesielt med 3.0 R6 motor F10 er laget for turen ned og opp, ikke for kjøring på bane Men ja, motoren her er helt fantastisk og er vel kanskje det jeg er mest for nøyd med på hele bilen artig lesning! Kan ikke annet enn å reise ned neste år når man ser slike reisebrev Må vere ekstra artig å reise ned med så mye gromme biler også. Den røde M5'n helt orginal? Drømmefarge, sjelden vare i imola.. Jeg anbefaler virkelig å ta deg en tur altså, helt rått Den imola røde M5en er en original 1999 modell, helt nydelig og strøken bil med rødt og sort fargekombinasjon på setene. Eneste gangene denne bilen ser regn tror jeg er hvis det skulle regne når vi er på disse turene BimmerFan! reagerte på dette 1
sveigis Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 (endret) Flott reisebrev Fredrik ,men det beste er at jeg fikk oppleve dette i real life:). Og jeg vil gjerne få dele dette med dere. Jeg er en voksen mann med familie og barn. Har vært på masse turer ,men,jeg gjenntar men,dette er det gøyeste jeg har vært med på. . Jeg kjenner jo Fredrik fra før og han som har Alpinaen. De andre tok i mot meg som jeg skulle kjent dem bestandig. En flott gjeng som var bare helt fantastisk. Til deg Fredrik: Å reise på tur med deg ,var bare helt perfekt. Jeg liker å reise på tur med en som er stabil og som også koser seg langs veien. Selv om vi hadde meget høye hastigheter,hadde vi og 70års fart gjennom små fine byer og veier. Og jeg må si du er en god sjåfør i den hektiske trafikken vi opplevde av og til.Selv da vi kjørte feil,var du like rolig.DET hadde ikke jeg vært i Hamburg. Det som imponerte meg stort ,var 530 din. Altså i 250+,satt vi og pratet som om vi lå i 80 km,Der kom svære Mercer,Audier langs Autobahn i stor hastighet,disse spiste dieseldråget opp som ingenting. . På banen ja,,,hva skal enn si her? Her gikk det unna,og andre runden,da merket jeg at jeg ble litt scary,men etterhvert som jeg ble vant til det,var det sykt gøy. Fikk tilbud om å sitte på med andre men takket nei,da jeg følte meg tryggest her i denne bilen til Fredrik. Med andre ord:TUSEN TAKK,for at jeg fikk lov til dette å bli med på dette. Men vi skal snart på tur igjen vi . Til neste år ,har jeg fått ordre fra de andre om å ta 535en ned.. Igjen ,takk! :). Endret September 28, 2015 av sveigis Fahad, Fredrik 90 og Turbo-HF reagerte på dette 3
Nytern Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 Koselig reisebrev! Vi var visst på Tysklandstur ca samtidig, tenk så gøy det hadde vært å plutselig møte på deg og gjengen i godeste .de. Alt over 250kmt er imponerende, jeg klokka rundt 200km/t på GPS som maks denne gangen. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Mr. Erling Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 Takk for ett fenomenalt reisebrev med fine bilder, Fredrik Fredrik 90 reagerte på dette 1
pautomagi Skrevet September 29, 2015 Skrevet September 29, 2015 Så ut som en artig tur og bra med bilder! Har ett mål om å komme meg nedover neste år eller året etter. Hvilken bil det blir er usikkert, men å piske 328 rundt på ringen hadde sikkert ikke gjort noe Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet September 29, 2015 Forfatter Skrevet September 29, 2015 Flott reisebrev Fredrik ,men det beste er at jeg fikk oppleve dette i real life:). Og jeg vil gjerne få dele dette med dere. Jeg er en voksen mann med familie og barn. Har vært på masse turer ,men,jeg gjenntar men,dette er det gøyeste jeg har vært med på. . Jeg kjenner jo Fredrik fra før og han som har Alpinaen. De andre tok i mot meg som jeg skulle kjent dem bestandig. En flott gjeng som var bare helt fantastisk. Til deg Fredrik: Å reise på tur med deg ,var bare helt perfekt. Jeg liker å reise på tur med en som er stabil og som også koser seg langs veien. Selv om vi hadde meget høye hastigheter,hadde vi og 70års fart gjennom små fine byer og veier. Og jeg må si du er en god sjåfør i den hektiske trafikken vi opplevde av og til.Selv da vi kjørte feil,var du like rolig.DET hadde ikke jeg vært i Hamburg. Det som imponerte meg stort ,var 530 din. Altså i 250+,satt vi og pratet som om vi lå i 80 km,Der kom svære Mercer,Audier langs Autobahn i stor hastighet,disse spiste dieseldråget opp som ingenting. . På banen ja,,,hva skal enn si her? Her gikk det unna,og andre runden,da merket jeg at jeg ble litt scary,men etterhvert som jeg ble vant til det,var det sykt gøy. Fikk tilbud om å sitte på med andre men takket nei,da jeg følte meg tryggest her i denne bilen til Fredrik. Med andre ord:TUSEN TAKK,for at jeg fikk lov til dette å bli med på dette. Men vi skal snart på tur igjen vi . Til neste år ,har jeg fått ordre fra de andre om å ta 535en ned.. Igjen ,takk! :). Veldig hyggelig å høre, var veldig hyggelig å ha deg med og jeg å de andre ser veldig frem til neste år når du skal kjøre 535I nedover...en slik tur fortjener den bilen Det gjelder å forholde seg rolig når man kjører seg bort, hvis ikke går det fort galt i en storby som Hamburg. Men så hjelper det med Navigasjon også da Jeg kan forstå at første møte med ringen kan virke litt scary, men som du sier så er det noe man blir vant til. Camilla var livredd første gangen ho satt på her, nå synes ho bare det er kjempe stas og har til og med kjørt selv Krefter er ikke noe jeg savner på denne bilen lengre, det går unna og man får jo ett enormt kick av å kjøre så fort samtidig som det er lov. Men bilen er udramatisk i disse hastigheter og det gjør slik kjøring avslappet og kanskje ikke så spennende over lengere tid. Men det var jo litt vittig da som du sa, mens du satt å leste i instruksjonsboka så merka du ikke en gang at vi passerte 260 km/t Koselig reisebrev! Vi var visst på Tysklandstur ca samtidig, tenk så gøy det hadde vært å plutselig møte på deg og gjengen i godeste .de. Alt over 250kmt er imponerende, jeg klokka rundt 200km/t på GPS som maks denne gangen. Takk for det Nytern Var vi der samtidig ja, jeg møtte egentlig overraskende mange biler ifra Norge..flere ifra forumet her også 200 km/t er mer en nok det, etter å ha mistet de andre litt så satt jeg cruiscontrollen på 130 km/t og det var egentlig like fint det. Det er fort nok og man følger trafikken uten å måtte verken bremse ned eller akselerere hele tiden, bare slappe av og snakke om løst og fast
Ellingsen B. Skrevet September 29, 2015 Skrevet September 29, 2015 (endret) Kult reisebrev - så ut som en bra tur Alltid en fornøyelse og kjøre i Tyskland. Er der flere ganger i året selv Endret September 29, 2015 av Ellingsen B. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2015 Jeg får ta en liten og kjapp oppdatering om hva som har skjedd den siste tiden, har skjedd litt... Etter en kraftig regnskyll oppdaget jeg vann på gulvet bak, det skulle jo ikke være mulig. Velourmatta var søkkvåt og måtte legges på varmekablene på badet for tørk, gikk og kjente under mattene på min 22 år gamle E34...knusktørt! Sveigis kom til min undsettning med en våtsuger slik at jeg fikk opp det meste av vann, så var det å få på plass en avfukter og la bilen stå i garasje å tørke. Lekkasjen kom inn bak dørtrekket og rant inn på gulvet bak, så da måtte jeg av med dørtrekket for å feilsøke. Det som overrasket meg positivt var at det var ikke verre å fjerne dørtrekket på F10 enn hva det var på E34 eller E39 Menbranen i døra hadde løsnet i limet så denne festet jeg igjen med sort våttoms silikon. Da ble det tett og tørt igjen, vippa av dørtrekket på andre siden også og det var jeg glad for, membranen i døra var på vei til å slippe der også. Sykt dårlig av BMW synes jeg... Så ble det en svipptur til Stavanger, Sveigis skulle handle E61 så da durte vi avgårde til Vestlandet. Veldig fin tur og det var moro å komme til Stavanger igjen, er kjempe lenge siden sist. De ble handel og vi returnerte glade og fornøyde Så har jeg fått lakket opp igjen skjørter og bakfanger, skjørtene begynte å flasse under og lakken hadde sluppet ett par plasser på bakfangeren. Skjørtene ville de ikke lakke opp igjen da de mente det var vanlig slitasje, så da tok jeg med de gamle skjørtene mine som sto på bilen i 4 år uten nevneverdig slitasje, så ta tok de skjørtene for meg også. I tillegg ba jeg om å få leiebil mens de hadde min bil, det fikk jeg uten å betale noen ting. God service av Stoa Karroseri som er Bavaria sitt lakkverksted her i Arendal. Men jeg bestemte meg for å sette på skvettlapper, delevis for å slippe slitasjen og for å ikke få møkkete bil etter 10 meters kjøring vinterstid. Kjøpte originale skvettlapper på Bavaria og de var egentelig veldig greie å montere Fredrik, hermanoo90, Kennethe34 og 1 annen reagerte på dette 4
BMWE39turbo Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 av ren nyskjerrighet, vil det ikke sette seg småstein og annet rusk mellom skvettlappene og lakken, for så å gnisse på de gjennom hele vinteren?
Marius2002 Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 av ren nyskjerrighet, vil det ikke sette seg småstein og annet rusk mellom skvettlappene og lakken, for så å gnisse på de gjennom hele vinteren? Det tror jeg ikke da "glippen" mot lakken er motsatt enn fartsretning, altså er det eventuelt skit fra regn som kommer inn tror jeg Fin F10 forresten Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Vi hadde skvettlapper på vår E46 Touring i 7-8 år. Etter 3-4 år demonterte jeg skvettlappene bak og lakken var like fin etter litt polering. Min erfaring med skvettlapper er at de ganske signifikant reduserer sprut opp på fordørene. Skvettlappene tar det værste og det vannet som kommer opp på dørene er finere fordelt. Bak er ikke effekten like god og derfor demonterte jeg disse. Marius2002 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå