Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Enda mer aktuelt om man snakker om f80

Helt sinnsykt hvor disse bilene bytter eier.. ( jeg er forsåvidt med i statistikken, men hadde den vertfall 1.5 år🙈 )

Mesteparten er folk som bare skal ha bil i noen mnd.er før boligkjøp osv. 

Og det som da gjelder er selvsagt at alt av venner skal prøvekjøre, og sitte på og makse bilen.. Så det er nok harde km 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2022 den 22.54, Snagg30 skrev:

er vakker denne! Liker godt at det er skinn i det lille rommet ved siden av rattet. Du har jo litt peiling på «eldre» biler. Hva synes du om prisen? Selger virker svært oppegående, han sendte en liste hvor han har ført inn absolutt alt han har gjort, pluss reparasjoner og lignende. Dette var ikke små summer kan man si
 

Det er en annen kjøper som har tenkt å bygge om til M5 utseende. Både jeg og selger håper jeg stikker av med bilen så den får bli original. 

Hadde uten tvil bestilt (original) komplett pakke for ombygging til msport hadde jeg funnet en slik bil med rett motor å utstyr! E60 uten msport er dessverre tristere en sorgens kapittell uansett hva originalpolitiet skulle mene

 

msport retrofit pakka er faktisk ikke så kostbar til e60, og du får med alt som trengst for å bygge om til msport på riktig måte. Så det er ingen grunn til å kjøpe kopideler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Eierhistorikken på en M3/M4 i dag er vel stort sett som følgende;

1. eier: Kjøper bilen ny i 2010, har bilen frem til 2015
2. eier: Forhandler tatt bil i innbytte fra eier nr. 1
3. eier: Ung voksen med god økonomi, realiserer drømmen om en M-bil, har bilen frem til 2017
4. eier: 20-åring med fullfinansiering fra Santander, burner bilen fra mai 2018 til august 2018, leverer bilen i innbytte
5. eier: Bilbutikk tatt bil i innbytte fra eier nr. 4
6. eier: 18-åring med fullfinansiering fra Santander. Eier fra august 2018 og frem til vinterlagring i 2018. 
7. eier: 23-åring som ser sitt snitt til drømmebil. Løper på ekstreme vedlikeholdsutgifter i løpet av vintermånedene 2017/2018. Selger bilen våren 2018
8. eier: 18-åring med fullfinansiering fra Santander. Herjer med bilen i tre uker fra 1. mai til 21. mai 2018
9. eier: Bruktbilforhandler tar bil i innbytte, selger til ansatt (seg selv)
10. eier: Ansatt som kjører gratis M3 gjennom sommeren 2018
11. eier: Bruktbilfirmaet står igjen som eier, selger september 2018
12. eier: Kjøper bilen i januar 2019 etter fem måneder på finn, også her fullfinansiering fra Santander og et par kredittkort. EU i august 2019, selger som følge av dyre keramiske bremser
13. eier: 65-åring som leter etter et samleobjekt. Rydder opp i gammel moro hos tidligere eiere

Det er nok mye sannhet i dette dessverre. Kompis av meg solgte sin E92 M3 til en 18 åring i fjor vår/sommer, gutten var mer opptatt av å knipse bilder av bilen enn av å høre selger fortelle om bilen. 3 dager senere var gutten uten lappen og "godbilen" måtte selges. Selvfølgelig "aldri vinterkjørt", noe den av og til hadde blitt av kompisen min. 

Heller ærlige annonser enn annonser med slike standard strofer som godbil, aldri vinterkjørt, entusiast eid og lignende. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Olaandref skrev:

Det er nok mye sannhet i dette dessverre. Kompis av meg solgte sin E92 M3 til en 18 åring i fjor vår/sommer, gutten var mer opptatt av å knipse bilder av bilen enn av å høre selger fortelle om bilen. 

Halve vitsen med å eie slike biler er vel å flexe på Instagram og Snapchat for mange av disse folkene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2022 den 22.13, Fredrik 90 skrev:

Å ødelegge en vakker og unik originalbil med M5 look er helt seriøst noe av det værste jeg vet. Man ødelegger en flott originalbil og man gjør den til noe den ikke er fordi en eller annen torsk ikke har penger til ekte vare. Sånt gjør meg sikkelig pissed… Jeg drømmer om F90 M5, men det jeg hadde råd til var en 540d. Greit nok, den lever jeg godt med. Men aldri i h…… om jeg skal bygge den om til M5 look. Det vil jo aldri bli i nærheten, og man regelrett pisser på de som jobber hardt og oppfyller en F90 M5. 

Herregud for ett land vi bor i med så mange smakløs nisser, slikt hadde aldri skjedd i Tyskland. Er medlem i en Dansk E60/61 gruppe på Facebook, fy søren hvor mye flinkere de er til å ta vare på bilene sine. Flotte og cleane orignalbiler, mye bensin motorer…ikke de utkjørte gamle M57ene med dieselstuss, kappa fjærer og ett speedometer som er stilt tilbake 300 000 km. "Folk må få lov å gjøre med bilene sine som de vil"…Nei!! Når de gjør det på denne måten her så håper jeg Statens Vegvesen og lensmannen ligger etter dem som blodigler 😡

Edit:

Dette var en utblåsning som tok litt av. Det er ikke meningen å støte noen, se på det som en litt humoristisk "rant" eller menings ytring. 😀

Kunne ikke vært mere enig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Det kan jo forsåvidt være sant da.. Men det jo egentlig ingenting å si :P

Poenget er vel at det er så og si umulig å følge opp slike påstander på en bil som har noen år på baken og flere eiere. 🙂 Jeg legger ikke mye lit til slike annonsetekster i hvertfall. 🙂

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Olaandref skrev:

Poenget er vel at det er så og si umulig å følge opp slike påstander på en bil som har noen år på baken og flere eiere. 🙂 Jeg legger ikke mye lit til slike annonsetekster i hvertfall. 🙂

Skjønner hva du mener :)

Men man ser jo fort ved personlig inspeksjon iallfall, om det er en "garasjebil" eller om den har vært kjørt hele året eller hva som er greia :)

Så egentlig er vel det beste, i enkelte tilfeller, å se litt bort fra annonseteksten og heller inspisere bilen personlig ved interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Skjønner hva du mener :)

Men man ser jo fort ved personlig inspeksjon iallfall, om det er en "garasjebil" eller om den har vært kjørt hele året eller hva som er greia :)

Så egentlig er vel det beste, i enkelte tilfeller, å se litt bort fra annonseteksten og heller inspisere bilen personlig ved interesse

Helt enig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...