Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

For å sitere selger: :D

<selger>

Anfinn W. Thomsen, du vet ikke hva du snakker om. Jeg og mine har erfaring innenfor dette.. uansett kom jeg ikke hit for å diskutere i dette ''forumet''..

Andreas Høvring, mine grunner til å ikke ha dette i vognkortet forblir mellom meg og evt kjøper rett og slett på grunn av preferanser.

@316, klarer han å øke prisen mer her blir jeg imponert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godfolk, jeg skal bytte ut min gamle E39 og har sett meg ut et aktuelt kjøpsobjekt i denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95527598

Nå er jeg ikke noen ekspert på biler så jeg tenkte jeg skulle sjekke litt med BMW eliten og få litt tips :-)

Jeg har snakket med eieren og fått tilsendt ekstra bilder som viser et par mindre striper i lakken og et noe rustent stag på bakluke etc, noe som man selvsagt må regne med på en bruktbil. Serviceboka viser at servicene er fulgt, de fleste på merkeverksted.

Vi har blitt enige om at han setter den inn på NAF for en kjøpstest (for min regning) så vi kan (forhåpentligvis) få avdekket eventuelle feil og mangler før vi skriver kontrakt. Jeg har også sett litt på eierskifteforsikring fra NAF til 2100 kroner. Har noen erfarnig med dette og kan si om det er noe vits i en slik eller om det er bortkastede penger?

Ellers, om NAF testen ikke avdekker noen større mangler, ville dere sagt at prisen (118,500 inkl årsavgift og omregistrering) er okay? Litt pruting må man jo alltids prøve seg på uansett men greit å vite om dere synes det er i utangspunktet en okay pris eller om dette er overpriset.

Kommentarer og tips mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.5.2017 at 23.36, awt skrev:

Ikke finn.no, men likevel (Facebook-gruppe).

Årtusenets optimist?

592c943a819a5_Skjermbilde2017-05-29kl_23_37_19.thumb.png.3a760073c7fcae2ff6b3404f85c6d38b.png

2012 116d med ca. null utstyr, Man får faktisk en ny med M-sport for nesten samme pris.

Bilen ble forøvrig først annonsert som 125d. Det er jo som vanlig "bare" til å godkjenne effekten. :D

Nå som det ikke er avgifter på hk, er det utslipp som evt blir avgiftsbelagt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kim skrev:

Nå som det ikke er avgifter på hk, er det utslipp som evt blir avgiftsbelagt? 

Skal du få motortuning inn i vognkortet så må det være godkjent, altså foreligge TÜV. De fleste seriøse aktører har TÜV som sier at utslippet er det samme som før og etter tuning, og da blir det ingen avgift å betale. Dersom TÜV sier at utslippet øker, så er det økningen i utslippet som er bakgrunnen for avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎30‎.‎05‎.‎2017 at 10.43, 316 skrev:

Ganske vanlige med ombygde biler også. "BARE Å GODKJENNE, SKAL IKKE VÆRE NOE PROBLEM" Hvorfor ikke gjøre det selv og øke prisen 50.000-100.000?

Godt poeng dette som forøvrig gjelder alt som er bare å ....

- Bare å reparere

- Deler følger med, gjort på en kveld

- Koster kun xxxx å reparere

 

osv. osv. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, S. Gunstad skrev:

Godt poeng dette som forøvrig gjelder alt som er bare å ....

- Bare å reparere

- Deler følger med, gjort på en kveld

- Koster kun xxxx å reparere

 

osv. osv. :-D

Med min e30 som jeg solgte i fjor sommer var det vel faktisk omtrent riktig. Tror nye eier kjørte den rett på EU kontroll hvor den gikk gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Oyvinds skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97502768

 

Er ikke dette veldig billig, selv med den kmstanden?

Dog lite info om bilens tilstand.

Vil tro minst 50 prosent høyere er normal pris for denne bilen i god stand. Nesten uimotståelig tilbud, men når en forhandler slår av en tredel av bilens verdi, så forteller det kanskje noe om tilstanden. Andre annonser fra samme selger er prisene på normalt nivå, så noe galt må det være med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...