Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Sykt å melde at en dieselsekser er kulere enn V10 i en e6x. Men vi alle er forskjellige😄

Er jo stas at det skjer noe under 5000omd, og som går bedre om man putter endel penger i det. Uten at drivstoffet renner rett igjennom.

Skrevet
49 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Sykt å melde at en dieselsekser er kulere enn V10 i en e6x. Men vi alle er forskjellige😄

Enig, tar V10 og V8 any day foran dieselsekser i E6x. Ikke noe galt med M57, men en V8 eller M5 med V10 er mer spesielt og låter kulere 😀

Skrevet
9 timer siden, Ingvaldsen skrev:

selv om jeg synes frisert 35d er kulere en m5

Ja Ingvaldsen jaggu godt man er forskjellige sier jeg 😅.

Den dagen en diesel er kulere enn en m5 ,den finnes ikke i mitt liv hvertfall uansett hvor trimmet den denne dieselbilen hadde vært .

Men all honnør til de som foretrekker disse dieselokomotivene til alt .

Skrevet
7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Enig, tar V10 og V8 any day foran dieselsekser i E6x. Ikke noe galt med M57, men en V8 eller M5 med V10 er mer spesielt og låter kulere 😀

Amen 🙏

Skrevet
11 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Original bil dette, @Saltkjelen sjekket vell opp historikken og den var vell ganske ryddig og mye hos bmw.

Ja, denne bilen er helt original og fremstår som utrolig velholdt tatt kilometerstanden i betraktning. Jeg ville nok vært mer komfortabel med denne - gitt at den faktisk fremstår så strøken som den gjør - enn stort sett hvilken som helst annen E6x som ruller på norske veier. 

Her er Individual-speccen:
Skjermbilde2025-06-06kl_09_03_42.thumb.png.0c0f7f7c01f2dd15529811381a63f3c9.png

Skrevet
43 minutes ago, Orjan said:

Er litt forbedringspotensiale på annonsetekst og bilder på denne, men flott bil er det nok.

Bruktbil til salgs: BMW Z8 - 2001 - Sølv - 400 hk - Cabriolet | FINN.no

e725fe14-f548-49d7-a3f2-db14ec877930

Sannsynligvis en skikkelig oldschool eier, som knapt har nettbank, men bilen tipper jeg er prikkfri. Skulle hatt originalfelgene i stedet for disse Alpinaene, men definitivt drømmebil.

Skrevet
1 time siden, ehaugsnes skrev:

Lysta på en fin w124 sedan med m103/104 blir større og større. Fine solide biler som går helt ok med en slik motor. Begynner og bli bra priser, men om man ikke er kravstor til utstyr så er disse mye bil for pengene mener jeg

https://www.finn.no/mobility/item/411223262

Jeg har aldri likt W124, men i det senere år så har jeg i allfall lært meg å sette pris på å se en fin W124 med litt motor. Jeg er jo ekstremt svak for slike konservative tyske biler fra denne perioden, så det sier seg selv at man egentlig bør like W124. Jeg mener at E34 er en bedre bil på de fleste områder, men det reflekterer også prisene hvis man skal ha en E34 med litt motor som er i orden. Da er kanskje en W124 ett godt alternativ :) 

1 time siden, Orjan skrev:

Er litt forbedringspotensiale på annonsetekst og bilder på denne, men flott bil er det nok.

Bruktbil til salgs: BMW Z8 - 2001 - Sølv - 400 hk - Cabriolet | FINN.no

En av svært få norsksolgte Z8 faktisk :) Men en voldsom pris, jeg har ikke fulgt med på Z8 prisene men er de virkelig blitt så dyre?

Skrevet
6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har aldri likt W124, men i det senere år så har jeg i allfall lært meg å sette pris på å se en fin W124 med litt motor. Jeg er jo ekstremt svak for slike konservative tyske biler fra denne perioden, så det sier seg selv at man egentlig bør like W124. Jeg mener at E34 er en bedre bil på de fleste områder, men det reflekterer også prisene hvis man skal ha en E34 med litt motor som er i orden. Da er kanskje en W124 ett godt alternativ :) 

Når jeg var høgger så solgte vi veldig mye mer til W124 enn til E34, det gikk jo en del til taxi markedet men forskjellen burde ikke være så stor som den var. Til Mercedesen var bla. annet den berømte hoppetussa gull for en høgger. Andre kaller den viskeroverførning.

Skrevet
4 minutter siden, Rune-K skrev:

Når jeg var høgger så solgte vi veldig mye mer til W124 enn til E34, det gikk jo en del til taxi markedet men forskjellen burde ikke være så stor som den var. Til Mercedesen var bla. annet den berømte hoppetussa gull for en høgger. Andre kaller den viskeroverførning.

Ja W124 var jo selve drosjebilen med sine seige suge dieselmotorer. Dette var nok mye av grunnen til at disse også fikk ett så godt rykte for driftssikkerhet, det var ikke uvanlig å se dem med over 500 000 km på tellern. Det som er litt ukjent er at i ADAC sin "Pannenstatestik" og i Amerikanske J.D Power sin kvalitets undersøkelse så scoret faktisk E34 høyere enn W124. Ikke så mange som vil høre på det fordi det samsvarer ikke med den generelle grunnoppfattelsen. De E34 drosjene som gikk i München gikk ikke noe kortere eller var noe dårligere enn W124. Det er utrolig hvor bra sanntids vitne en samling med gamle bilblader og bil lektyre kan gi mange år senere :)  

Skrevet
15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja W124 var jo selve drosjebilen med sine seige suge dieselmotorer. Dette var nok mye av grunnen til at disse også fikk ett så godt rykte for driftssikkerhet, det var ikke uvanlig å se dem med over 500 000 km på tellern. Det som er litt ukjent er at i ADAC sin "Pannenstatestik" og i Amerikanske J.D Power sin kvalitets undersøkelse så scoret faktisk E34 høyere enn W124. Ikke så mange som vil høre på det fordi det samsvarer ikke med den generelle grunnoppfattelsen. De E34 drosjene som gikk i München gikk ikke noe kortere eller var noe dårligere enn W124. Det er utrolig hvor bra sanntids vitne en samling med gamle bilblader og bil lektyre kan gi mange år senere :)  

Drosjemarkedet er vel like mye fokusert på hvor bra oppfølgingen fra verkstedet er som kvaliteten på bilene. Der har MB alltid vært veldig flinke mens BMW ikke har brydd seg like mye om dette markedet. Jeg ser noe av tilsvarende her i byen. Her har stort sett alt av håndverker biler vært Peugeot og Citroën de siste årene og den enkle grunnen til det er forhandleren som har vært veldig flink til og serve de kundene bl.a med kveldsåpent verksted og slike ting.  Nå har de mistet agenturet men har fått Fiat i stedet. Det siste året har jeg sett forbausende mange Fiat varebiler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...