Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Var det noe regelendring som sa at det som er godkjent i EU blir godkjent i Norge? Slik at e46en over kan bli tatt inn som veteran uten avgifter og bli godkjent med kompressor, bur og understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Var det noe regelendring som sa at det som er godkjent i EU blir godkjent i Norge? Slik at e46en over kan bli tatt inn som veteran uten avgifter og bli godkjent med kompressor, bur og understell?

Er den godkjent i Sverige så må dem godkjenne den i Norge og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst være mye enklere å registrere/godkjenne en bil i Norge så lenge den er godkjent og registrert i et annet EU land.

Vet mange som driver å importerer japsebiler går den veien. Får den registrert i f.eks Polen også importerer den hjem her og får den registrert.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Flataas skrev:

Er den godkjent i Sverige så må dem godkjenne den i Norge og

Men helt plankekjøring er det ikke. I Sverige er man litt mer løssluppene med å godkjenne modifikasjoner på bilene, og Trafikstyrelsen er heller ikke på jakt etter folk slik Statens Vegvesen er. Så sørg for guds skyld for at alt er godkjent i Sverige før bilen importeres, hvis ikke er det bare å begynne å skru.

Var jo en her som fikk pes hos Statens Vegvesen etter å ha importert en E34 540i med effektanlegg og uoriginal dekkdimmensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snagg30 skrev:

Han her huket av nesten alt det riktige ved bestilling av bil, liten navigasjon om jeg ser riktig? skulle hatt bensin og ikke diesel :) Fantastisk bil. 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220058808

Det viktigeste er glemt, nemlig SKINN! F31 har altfor pen skinnpakke til å kunne leve uten den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Det viktigeste er glemt, nemlig SKINN! F31 har altfor pen skinnpakke til å kunne leve uten den.

 

Er jeg blind eller halvveis i psykose ? Er da skinn i den her? 😅 

Edit: utvidet skinnpakke var kanskje det du siktet til, ingen psykose med andre ord bare idiot :) 

@Solberg93 Skal man kjøpe brukt så er man aldri så heldig å får kjøpe en bil som har alt. Men denne eksteriør fargen / interiøret pluss motoren i norske brukt marked så skal man vær fornøyd. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Han her huket av nesten alt det riktige ved bestilling av bil, liten navigasjon om jeg ser riktig? skulle hatt bensin og ikke diesel :) Fantastisk bil. 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220058808

Mulig den burde hatt bensin, men med en liten tunings på denne og du kan legge bak deg en del M biler på mellomaks. Vet at bensin også kan tunes godt, men du får aldri det monstermomentet. 800 nm i en 3-serie drar 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mulig den burde hatt bensin, men med en liten tunings på denne og du kan legge bak deg en del M biler på mellomaks. Vet at bensin også kan tunes godt, men du får aldri det monstermomentet. 800 nm i en 3-serie drar 😎

Helt enig med deg, men det handler mer om veien til 0-100 og ikke tiden, ikke at du nå nevnte noe om akselerasjons tiden. Derfor velger jeg feks en eldre S54 ovenfor hvilken som helst tuna diesel purke på markedet :D lyd og sjel finner man i bensin, men det er bare min mening.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snagg30 skrev:

Helt enig med deg, men det handler mer om veien til 0-100 og ikke tiden, ikke at du nå nevnte noe om akselerasjons tiden. Derfor velger jeg feks en eldre S54 ovenfor hvilken som helst tuna diesel purke på markedet :D lyd og sjel finner man i bensin, men det er bare min mening.

Selvfølgelig og jeg er også enig. Men det behøver ikke å være noe negativt i at den aktuelle bilen er diesel, var det jeg ville frem til 😀 I en ordinær familiebil som dette jo er så er det sjelden man raser rundt på bane, da er det mer artig med en hissig dieselmotor til veibruk...synes jeg da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende import av ombygde biler fra Sverige...

Ser det er forskjellige meninger ute og går her, noen erfaringer vedrørende godkjenning av uoriginale import-biler de siste par årene? Jeg trodde ikke det var mulig å få svenske biler godkjent med bur (B-C-stolpe) etc over på norske skilt uten byråkrati-helvete? 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...