Daniel. Skrevet Desember 31, 2022 Share Skrevet Desember 31, 2022 US Import, skader fra "repossession" (utifra hva jeg kan tolke).. Helt sikkert en velholdt bil det der ja 🤔 https://carsbidshistory.com/make/46-BMW/5882-760_LI/2006_BMW_760_LI_23522876_WBAHN03556DD98173 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noble Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 På 30.12.2022 den 22.47, noble skrev: Jeg driver og ser litt på G11 for tiden, veldig glad i designet. Noen som har tanker rundt motorisering? Eventuelt hva som MÅ stå på utstyrslisten, eller absolutt ikke bør være med. Disse to står i kjørbar avstand fra meg, men jeg er litt usikker på hvitt skinn. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285911891 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281978387 Godt nyttår og takk for tilbakemeldingene, ser ut som det er enighet om at hybridversjonene er lite attraktive og at motorforsikring kan være fornuftig. Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 12 timer siden, Daniel. skrev: US Import, skader fra "repossession" (utifra hva jeg kan tolke).. Helt sikkert en velholdt bil det der ja 🤔 https://carsbidshistory.com/make/46-BMW/5882-760_LI/2006_BMW_760_LI_23522876_WBAHN03556DD98173 Se der ja, det er alltid en grunn til at noe er så billig som det er 😀 Skulle vært artig å sett Carfaxen på denne, ettersom selger ikke legger den ved så skjuler den kanskje noen ulumskheter 😅 For 140 000,- med avgift for en facelift E66 760i er for billig 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 På 29.12.2022 den 9.48, Fredrik 90 skrev: Var ikke dette en veldig dyr i4? BMW i4 M50 | FINN.no På 29.12.2022 den 10.13, Saltkjelen skrev: Tja, alt er jo relativt. Den samme bilen koster 848 000,- å spekke ny i dag, før eventuelle rabatter, mva og vektavgift. I tillegg har bilen 5 år/200 000km nybilgaranti mot dagens 5 år/100 000km. Spekket identisk bil på bmw.no nå, og da ender prislappen på kr. 976 291,-. Ellers får jeg en i4 M50 med 868M og alle kryss på utstyrslisten til å havne på kr. 1 065 000,-. Liten tvil om at i4 M50 var et realt scoop. Marius2002, Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 5 minutter siden, Saltkjelen skrev: Spekket identisk bil på bmw.no nå, og da koster den samme bilen kr. 976 291,-. ink mva/vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 2 minutter siden, mspec skrev: ink mva/vekt? Jepp. Vedlagt utregning for en bil med alle kryss. Ser i alle fall ikke ut til at bilen fikk noen generell prisstigning slik at var påstått på i4-siden på Facebook. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 Se der ja😁 Kan jo hende prisene har steget i utlandet, mens de har holdt igjen i Norge pga. avgiftsøkningen. Bilen ble jo opp mot 100k dyrere for kunden uansett uten prisøkningen fra bmw. Og kanskje +mva for hele bilen fra neste år igjen. Heia Vedum for de som allerede har kjøpt bilen🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 https://www.finn.no/285720862 Pen bil, men 186 000kr er vel litt i overkant for en 2008mod med 286k på telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 For meg bikket den heller over mot jålete, der eieren prøver å få igjen penger for all påkost. ///M-ini95 og BMWE39turbo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 4 minutter siden, E.C. skrev: For meg bikket den heller over mot jålete, der eieren prøver å få igjen penger for all påkost. Det er nettopp det som er problemet med både pris og bil. Stil og utseende er objektivt, og ingen liker det du selv liker. Personlig syntes jeg lz-customs ratt er kule, men alt for mange av dem er over the top med karbon, insert til henda, alcantara, turtallsmåler, m.m. I nesten ni av ti tilfeller vil aldri mods påvirke prisen noe merkbart, men her er det en som angrer litt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 39 minutter siden, HakonLimseth skrev: I nesten ni av ti tilfeller vil aldri mods påvirke prisen noe merkbart, men her er det en som angrer litt tror jeg. I mine øyne påvirker slike uoriginale ting som dette prisen merkbart negativt all den tid jeg må budsjettere med å handle nye, originale deler. Marius2002, Ron Jeremy og Reef89 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 1 time siden, Saltkjelen skrev: Spekket identisk bil på bmw.no nå, og da ender prislappen på kr. 976 291,-. Ellers får jeg en i4 M50 med 868M og alle kryss på utstyrslisten til å havne på kr. 1 065 000,-. Liten tvil om at i4 M50 var et realt scoop. Ja i4 gikk fra å være ett kjempe kupp til å egentlig ikke være det i det hele tatt lenger. Dere som var tidlig ute å kjøpe i4 har gjort ett virkelig kupp, det må jeg si. Men jeg ser BMW har vært flittige til å prise opp fossilbilene tilsvarende. Rart at grunnprisen eks engangsavgift før utstyr skal være langt over 100 000,- høyere enn f eks i Tyskland eller Sverige. Ingen tvil om at importørene ikke ønsker intern konkurranse fra egne modeller når elbilene øker i pris raskere enn fossilbilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 10 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ja i4 gikk fra å være ett kjempe kupp til å egentlig ikke være det i det hele tatt lenger. Dere som var tidlig ute å kjøpe i4 har gjort ett virkelig kupp, det må jeg si. Men jeg ser BMW har vært flittige til å prise opp fossilbilene tilsvarende. Rart at grunnprisen eks engangsavgift før utstyr skal være langt over 100 000,- høyere enn f eks i Tyskland eller Sverige. Ingen tvil om at importørene ikke ønsker intern konkurranse fra egne modeller når elbilene øker i pris raskere enn fossilbilene. Sjekket G80 tidligere i dag, den kommer nå på 1,64 million uten vinter felger. Dette er betydelig høyere en tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 Akkurat nå, Snagg30 skrev: Sjekket G80 tidligere i dag, den kommer nå på 1,64 million uten vinter felger. Dette er betydelig høyere en tidligere Ja nettopp, og denne fikk ikke på langt nær så høy avgifts økning. Så importørene verner om elbilene ved å skru opp prisene på fossilbilene. De norske importørene er ett viktig ledd for fabrikken for at de skal nå sine CO2 mål, derfor utbetales det store bonuser til de norske importørene for å selge merkets elbiler i ett marked hvor det er veldig lett. F eks i Tyskland gjøres det motsatt, der må de fokusere på å få ut de bilene markedet etterspør og da har de langt mindre marginer på elbilene (som står for kun 14% av nybilsalget). Derfor står det gjerne to elbiler i ett hjørne i hos en større tysk BMW forhandler. Hyundai selger nå kun elbiler i Norge. I 2022 var 80 prosent av salget dems elbiler, mens de resterende var fossil/hybrid. En hver god forettningslogikk tilsier jo at man også vil ha ett grep om de siste 20 prosentene av markedet. Når man da regelrett sier at vi er så godt fornøyd med med 80 prosent av salgene våre at de siste 20 prosentene kan vi gladelig gi til våre konkurrenter. Her er det penger i bildet… Jeg kan ikke se annet enn at dette er noe den norske bilkjøper taper på. Elbilene blir dyrere og dyrere, samtidig fjernes eller prises alternativene ut slik at du ikke skal velge dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfred trovåg Skrevet Januar 1, 2023 Share Skrevet Januar 1, 2023 https://www.finn.no/271414718 Har sett litt på denne som en grei førstegangs bil til vår datter på 17 .(18) i august. Den ser ganske bra ut ved første øye kast . At det er service hefte og garanti teller også en del får oss. Noen som kjenner til det firmaet? Har hatt litt dialog på Finn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå