Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snagg30 skrev:

Er ikke dette litt merkelig? Har jo lagt til salg en evighet nå også setter man opp prisen 250.000kr?:P 

Jo dette finner jeg veldig rart. Å selge bilen er jo åpenbart ikke formålet her...

Selv internasjonalt så er dette en alt for høy pris. Det er noen ting som jeg synes trekker litt ned, særlig til denne prisen:

* Ikke en Euro bil

* Lakkfarge, burde vært en klassisk Alpinafarge. Alternativt rød eller sort

* Tak-trekk slipper

* Dørtrekk begynner å gå ifra hverandre. Helt vanlig på E34, men det burde vært utbedret til denne prisen

* De justerbare demperne er byttet ut med vanlige. I utgangspunktet helt greit, men igjen til denne prisen så burde originalitet vært førsteprioritet.

* Mye er byttet står det, men ikke det viktigste og dyreste....T25 turboene. Disse har en historikk på seg for å ikke holde veldig lenge...

15 minutter siden, KKME30 skrev:

Akkurat den der er useriøst priset med den tilstand og km stand. Står en Biturbo til salgs på Blocket med over 300K km til 450 000 SEK.  

Alpina B10 Bi-Turbo 360hk säljes i Helsingborg | Blocket

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Fredrik 90 said:

Denne ble plutselig 250 000,- dyrere 😅 Dette er vel nå offisielt verdens dyreste E34...

Alpina B10 | FINN.no

 

Du vet bilen er dyr når han allerede på bilde nr 2 i annonsen begynner å forsvare prisen med at "here is another one for over 1 mil kr" (i Polen eller whatever).

Jeg klarer rett og slett ikke bli begeistret over disse dyre E34 Alpinaene. I prisleiet 400 000kr-1 mill så blir de for dyre i forhold til hva man får.  Greit nok at de var verdens raskeste sedan for 35 år siden og at de var kule i 2001....Men i 2023 hadde jeg heller brukt pengene på en E39 M5 eller en E46 M3 og kjørt den hardt og mye - MYE mer bil for pengene! Man kan jo kjøpe en av hver og fortsatt ha råd til en vinterbil når man sammenligner med prisene på E34 Alpina Biturbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Denne står i nærheten av der jeg bor endel .ser veldig fin ut .

Den lå til salgs tidligere i år og .

Ser veldig fin ut, og ser også ut til å ha blitt kostet på mye «irritasjonsutgifter» i tillegg har den CIC :) 

 

Er i grenseland avstand på hva jeg kan reise å se på. Får tenke litt på det, har det jo selvsagt i bakhode at det «må» jo være en grunn til at den ikke ble solgt, er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

 

Du vet bilen er dyr når han allerede på bilde nr 2 i annonsen begynner å forsvare prisen med at "here is another one for over 1 mil kr" (i Polen eller whatever).

Jeg klarer rett og slett ikke bli begeistret over disse dyre E34 Alpinaene. I prisleiet 400 000kr-1 mill så blir de for dyre i forhold til hva man får.  Greit nok at de var verdens raskeste sedan for 35 år siden og at de var kule i 2001....Men i 2023 hadde jeg heller brukt pengene på en E39 M5 eller en E46 M3 og kjørt den hardt og mye - MYE mer bil for pengene! Man kan jo kjøpe en av hver og fortsatt ha råd til en vinterbil når man sammenligner med prisene på E34 Alpina Biturbo. 

Man kan mene mangt og mye om prisene på gammel BMW, men at de har gått av skaftet for lenge siden er sikkert og visst. Jeg mener at smertegrensen for en E34 er 500 000,- hvis det er snakk om en virkelig strøken og unik M5 eller Alpina B10 BiTurbo. Dette er selvsagt ikke biler som skal koste en million, som du sier så får man for lite. Samme kan man si om E30, en utrolig simpel bil som nå oppnår priser som er helt kvalme. Folk må jo være helt lobotomerte for å betale 250 000,- for en todørs 325i… Maks 100 000,- er disse bilene verd med tanke på hva man faktisk får. 

Og la meg ikke starte om gammel 911 fra 60/70 tallet. Her betales det over millionen for noe som i prinsippet er ei opphora Folkevogn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ta en liten pause fra biler og slikt, men koser meg innimellom på finn:

Alpina B3 | FINN.no 2012 E91, grom vogn. Og med dagens eurokurs, ingen upris, dog har den vært til salgs siden tidlig i vinter. Så sikkert mulig å gjøre et godt kjøp.

Og så en "fornuftig" priset Alpina B3 | FINN.no F31 LCI. Første gang jeg har sett LCI til denne summen. Flott fargekombo også, selv om jeg hadde foretrukket en Alpinagrønn eller Alpinablå. 😛 Uansett ikke i noe kjøpsmodus, men deilig å kunne drømme seg litt bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, fupsaker skrev:

Og så en "fornuftig" priset Alpina B3 | FINN.no F31 LCI. Første gang jeg har sett LCI til denne summen. Flott fargekombo også, selv om jeg hadde foretrukket en Alpinagrønn eller Alpinablå. 😛 Uansett ikke i noe kjøpsmodus, men deilig å kunne drømme seg litt bort. 

Denne har vi sett før; er nå på et greit prisnivå :-)

Men de stripene 😮

På 26.1.2019 den 9.34, Orjan skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138871476

Nydelig fargekombo på denne B3n, men den som har satt på Alpina-stripene bør finne seg en annen jobb 🤦🏼‍♂️ Har jo ikke vært i nærheten av å lese monteringsanvisningen.

 

PS! Er det noe grunn til at selger skriver in feil chassisnummer? I dagens annonse står det WAPBF3100G3330284 mens det riktige er WAPBF3100GGR30284 - eller er det tastefeil?

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buyer beware: Alpina B3 | FINN.no

302_1233005470.jpg

Denne bilen har blitt diskutert tidligere i sommer da den lå til salgs i Sverige. Blocket annonsen er dessverre borte, men der var den også annonsert med km-stand under 100K såvidt jeg husker. Kanskje @Fredrik 90 husker mer?

På 5.6.2023 den 16.04, Orjan skrev:

- uten at jeg er 100% sikker, så tror jeg det er denne Alpina-Archive | Car Profile: BMW Alpina B3 3.3 #152 (Manuell, Facelift front, men pre-face støtfanger og spoiler). Har gått litt lengre enn annonsen hevder.

Et kjapt søk bekrefter opplysningene (svensk regnr XDJ414) bles sist godkjent i Sverige 19 april 2017, og den hadde da gått 364934km. 

image.thumb.png.ab29a5dd69139d5cf2921bd3fbdf2004.png

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orjan skrev:

Buyer beware: Alpina B3 | FINN.no

302_1233005470.jpg

Denne bilen har blitt diskutert tidligere i sommer da den lå til salgs i Sverige. Blocket annonsen er dessverre borte, men der var den også annonsert med km-stand under 100K såvidt jeg husker. Kanskje @Fredrik 90 husker mer?

Et kjapt søk bekrefter opplysningene (svensk regnr XDJ414) bles sist godkjent i Sverige 19 april 2017, og den hadde da gått 364934km. 

image.thumb.png.ab29a5dd69139d5cf2921bd3fbdf2004.png

 

DET er skremmende. At den i 2017!!!! var gått 4 ganger så langt som annonsen tilsier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Orjan

Se der ja, da havnet den i Norge. Dette var en bil jeg snuste litt på, både fordi den var billig og fordi den hadde gått lite. Den hadde en relativt dårlig annonse på Blocket og den sto lenge til salgs i Sverige før altså en nordmann til slutt gikk i fella. Det viste seg som du er inne på at denne har gått veldig mye lenger...

Har noen opplyst selger om denne infoen?

Edit: Ser han har fjerna annonsen nå. Bilen er heller ikke momset inn i Norge, så jeg tviler på om bilen i det hele tatt er i landet. Synes hele opplegget med forhandler og bil virker ganske shady...

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...