Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Folk som kjører ferrari, lambo osv ser gjerne på bilen kun som er verdigjenstand og jeg har også fått litt det inntrykk av at folk som eier slikt egentlig ikke har så spesielt mye greie på nemlig bil. Synes også at slike biler er oppskrytt men det er nok kun meg :)

 

Svaret på spørsmålet ditt J.K er nok nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører ferrari, lambo osv ser gjerne på bilen kun som er verdigjenstand og jeg har også fått litt det inntrykk av at folk som eier slikt egentlig ikke har så spesielt mye greie på nemlig bil. Synes også at slike biler er oppskrytt men det er nok kun meg :)

Svaret på spørsmålet ditt J.K er nok nei.

Snakk litt med Ferrari eiere, de er nok langt mer interessert i bil enn det mange tror... De fleste har ofte eid M3er, 911er osv før...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betaler over 3 mill for en Ferrari for å kjøre den på norske veier med norske fartsgrenser og bøtesatser...da er du entusiast! Ferdig snakka :)

De som skal showe off kjøper Audi R8 eller en eller annen AMG Merce, eller i mange tilfeller en M bil selv om jeg liker å tro at de vet litt mer hva de kjører. Er iallfall mitt inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan kjøpe hvilken som hellst bil. Uansett entusiast, peiling, lyst eller behov :) man kan ha masse penger, sett en ferrari på top-gear, og kjøpe den som førstebil bare man har råd til det :) skal du ha en ferrari så koster den skjorta uansett begrunnelse.

en entusiast er da ikke ut ifra hvilken bil han eller hun har, det er ut ifra hvordan den personen har tar seg av bilen og bryr seg om den..

Kan være en gammel lada og det kan være en ny ferrari.

(Ta nå ikke av fordi jeg skrev lada, ta poenget heller)

Er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betaler over 3 mill for en Ferrari for å kjøre den på norske veier med norske fartsgrenser og bøtesatser...da er du entusiast! Ferdig snakka :)

De som skal showe off kjøper Audi R8 eller en eller annen AMG Merce, eller i mange tilfeller en M bil selv om jeg liker å tro at de vet litt mer hva de kjører. Er iallfall mitt inntrykk :)

Tror heller det er omvendt. AMG og M-biler er mye mer diskré entusiastbiler, mens Ferrari/Lambo/Porsche veldig fort blir statusobjekter og veldig tydelige i mengden. Er nok mange som kjøper sånt kun for å vise seg fram. En ikke-bilentusiast kan enkelt se at en Ferrari er en dyr sportsbil, uten at de ser forskjeller på 520 og M5. My two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60152932

 

Maken til strøken 2000-modell. Ufattelig hvor moderne 360 Modena var i 2000. Felgene var også spot on.

 

Sitter ofte og tenker på dette her, er liksom noen biler som henger så godt med i tiden selv om de er over 10 år gamle. Kroneksempelet på dette mener jeg er E60. Heeelt sykt at den er 12-13 år.

 

Her  kan du forøvrig sikre deg garasjen også (eller huset, om det skulle være mer interressant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betaler over 3 mill for en Ferrari for å kjøre den på norske veier med norske fartsgrenser og bøtesatser...da er du entusiast! Ferdig snakka :)

De som skal showe off kjøper Audi R8 eller en eller annen AMG Merce, eller i mange tilfeller en M bil selv om jeg liker å tro at de vet litt mer hva de kjører. Er iallfall mitt inntrykk :)

Husker på barneskolen jeg, eller var det ungdomsskolen? Alle fotballgutta drømte om Lamborghini og Ferrari, jeg spurte meg litt selv hvorfor? Jeg likte aldri de bilene, jeg ville mye heller ha Mercedes, Volvo eller BMW. De tre jeg nevnte var vanlige og kjedelige, men hvem er det som kjører kjedelig bil nå egentlig. Jeg har ikke BMW enda, men en kompis har litt lyst til å bytte 318ci'en sin i KTMn min så det er nå greit nok. Men har da en gammal 940, men er gjort litt med den så er et sted mellom 250-300hk samt litt stivere understell og bedre bremser. Da vil jeg nå si at de fotballsparkende halvklysene som kjører Peugot har det kjedeligst eller golf 1.6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60269242

 

Noen som har kjennskap til denne? Denne motoren er vel blant de som har swirl flaps-problemet?

Litt dyr 330 der, 70-80k hørtes noe mer sannsynlig ut. Har gått 230k og.

 

Edit: Veldig god bruksbil her, ville ha skjekket for rust på dører og på kanalene under bakre passasjerdører som ekstra prutesak. Vet BMW skal ha fikset rust på sub-framen, men: "You never know."

 

http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=59936394&searchclickthrough=true

Endret av Sturmtiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...