Gå til innhold

BMW E46 320DAT/ E34 525i nærmer seg vinterlagring


 Share

Anbefalte innlegg

På 27.6.2024 den 19.23, tennbrikket skrev:

Snakk om sola. Mens man stod ute og kappet til gjerde så syklet epoxy-legger forbi😅. Det ble inspisering av garasje og søkk i gulv. Han mente det var mulig å rette opp med epoxy så det vil jo være favør epoxy prismessig. Jeg har null greie på epoxy, men han dannet seg en plan om hvordan han ville ha gjort det og hvilke blandinger av epoxy som var lurt, det gikk nok inn ene øret og ut andre øret, epoxy har jeg null peiling på.

Flott garasje du har fått deg her 👍🏼

Spent på utfallet av epoxy/flis da jeg står akkurat i samme posisjonene min ny oppførte garasje. Jeg har også litt søkk i gulvet som jeg regnet med å flytsparkle rett før enten epoxy eller fliser. Hvor mange mm søkk mente epoxy leggeren at ham kunne ta med epoxy?

Fliser er penere men epoxy er mer holdbart og tåler mer, tenker jeg. Jeg heller mot epoxy da fliser kan nok godt holde til å kjøre inn og ut, men en garasje jekk vil ikke en flis takle tror jeg. Kan løses med å legge ut en plate under jekken for å fordele trykket hver gang det brukes men veldig kjedelig om det glemmes 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carlsius skrev:

Flott garasje du har fått deg her 👍🏼

Spent på utfallet av epoxy/flis da jeg står akkurat i samme posisjonene min ny oppførte garasje. Jeg har også litt søkk i gulvet som jeg regnet med å flytsparkle rett før enten epoxy eller fliser. Hvor mange mm søkk mente epoxy leggeren at ham kunne ta med epoxy?

Fliser er penere men epoxy er mer holdbart og tåler mer, tenker jeg. Jeg heller mot epoxy da fliser kan nok godt holde til å kjøre inn og ut, men en garasje jekk vil ikke en flis takle tror jeg. Kan løses med å legge ut en plate under jekken for å fordele trykket hver gang det brukes men veldig kjedelig om det glemmes 😕 

Takk for det :) Skal ta bilde etterpå med rettskive også vise deg hva han mente han skulle klare å få bra. Jeg var for så vidt enig med tankegangen din om holdbarhet på flis, men har lest om folk som mister calipere fra skruhøyde på biler rett nedi flisa uten tegn til sprekking eller andre store defekter. Piggdekk er drepen på epoxy, ikke noe problem for min del, men folk kjører traktor med kjetting på uten synlig merker på flis. Flis er jo veldig populært på verkstedhaller og sprekker en flis så er det enkelt å bytte ut. De påstandene her er hvis folk i byggegarasje/verksted og ja, vi elsker garasjen vår på facebook snakker sant vel å merke. Fattern har epoxy, og den har vært veldig holdbar, litt synd da noen var litt ivrige med piggdekk der engang da dem skulle av/på løftebukken, det ble stygge sår, men uten det, så har jeg ingenting å utsette på der.  Alfa omega er unngå "hulrom" under flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lysproblematikken blir jeg ikke klok på. Har fått ny LKM. Første test så begynte høyre foran å lyse, nå er jeg tilbake til ingen nærlys. Har målt i hytt og pine, og har 12v i pæresokkel og nærlys rele slår inn, men det skjer ingenting. Neste nå blir å sjekke litt jording.

Fikk en veldig fin pakke i posten i dag av en meget hyggelig e34 eier @sveigis. Stakk rett til garasjen og 4-5 mislykkede DIY guider senere så fikk jeg montert rattet, måtte faktisk se på e30 DIY, nesten alle e34 har airbag virker det som

IMG_9991.jpeg

IMG_0025.jpeg

IMG_0026.jpeg

IMG_0027.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT/ E34 525i sportsratt og lys🤘
  • 2 months later...

Vært lenge stille her, men har skjedd litt siden sist. E46en har stått med påvente i motivasjon på bremsebytte i sommer. Brukt e34en som bruksbil så og si hele sommeren. Har vel banka på 5000km der siden kjøp :). Fikk omsider motivasjon til å bytte bremsene på 3ern nå i slutten på august. Zimmermann skivene hadde faktisk holdt rundt 150000km foran, så kan ikke klage da.

har fått slipt garasjegulvet også fått på noe mapei epoxy. Er vel egentlig ikke epoxy hvis jeg forstod riktig på gutta som la det. Er noe poly belegg. Skikkelig industri greier mapei selger til proff kunder for bruk i parkeringshus osv. NCS 3500 på gulvet og NCS 4000 mener jeg på veggene, jævlig grått 😅. Fargen på top coaten var vanskelig å bestemme da dette var feilvare med bittelitt feil på fargen. Kan få noe gratis maling på jobben, men frister lite å male garasjeveggene i noe annen farge for øyeblikket. Får se hvor lei jeg blir først.

Hadde 5ern på EU i dag, den fløy gjennom med null hull, så det var utrolig stas! Denne blir nok satt bort i løpet av måneden. Gulvet er ferdig utherdet om 7 dager, så den får stå ute litt til. Tenkte å begynne å innrede garasjen litt i helga. Har hyller som skal opp og en verkstedtavle må jeg få kjøpt meg. Skal bli godt og endelig få flyttet skikkelig inn der i løpet av neste uke :).

Leker litt med tanken om å sette opp en carport også. Slippe å måke snø fra e46en om vinteren hadde vært ålreit. Har kommet over litt mer materialer, så er egentlig bare arbeidslyst og litt bruk av hode på hvor jeg skal plassere den. Støpte plate til bod i sommer og angrer på at jeg ikke tok carport der i stedet. Får se om jeg støper ut plata til våren og heller støper en ny plate til boden.

IMG_0624.jpeg

IMG_0625.jpeg

IMG_0626.jpeg

IMG_0627.jpeg

IMG_0380.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT/ E34 525i nærmer seg vinterlagring
8 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med null hull på den hvite perlen din .😊

Jo, takk for det :) på sikt er det nok noe  i understellet jeg kunne tenkt meg og få byttet. Den hjelpesnekkeforingen blant annet, også frister det med sachs m sport dempere og fjører, men var håpløst og finne riktig dempere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Jo, takk for det :) på sikt er det nok noe  i understellet jeg kunne tenkt meg og få byttet. Den hjelpesnekkeforingen blant annet, også frister det med sachs m sport dempere og fjører, men var håpløst og finne riktig dempere. 

får sikkert bilstein b6 eller b8 og eibach fjærer til den ? det alpina bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Otis skrev:

Synes gulv farge var kurant jeg. Det virker som en praktisk farge mtp bruk og ikke show.

Den er nok veldig praktisk på gulv. Ble litt monotont med nesten samme farge på vegg, så får se hvor lei jeg blir om jeg maler veggene på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

får sikkert bilstein b6 eller b8 og eibach fjærer til den ? det alpina bruker

Titta litt på b12. Koed hadde noe tilbud på det, mener det kom på akkurat rundt 10k med ccn rabatt. Bilstein bruker vel eibach fjær på b12, eller er det HR? Blander alltid de to.

Det fine med b12 er at fjær er lakkert svarte mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

Titta litt på b12. Koed hadde noe tilbud på det, mener det kom på akkurat rundt 10k med ccn rabatt. Bilstein bruker vel eibach fjær på b12, eller er det HR? Blander alltid de to.

Det fine med b12 er at fjær er lakkert svarte mener jeg.

b12 er vell i praksis b8 med eibach. tror de er eibach som lager det meste av fjærer til bilstein vist jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått på gulv er helt kurant. Jeg personlig kunne ha tenkt meg både grønt og lyseblått, men det viktigste er vel at gulvet er beskyttet og flatt nok mtp. vogner og jekker man skal rulle rundt?

Det ble kanskje litt vel grått totalt sett hos deg, men det tenker jeg at du kan bryte opp med litt innredning med farge, så du får ikke lengre kjøpe noen grå Hard Head skap fra Jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...