Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Traff 170k idag!

DSC_0413.JPG

 

Men for å gjøre dagen enda verre ble jeg stoppet av en pirkete tulling av en politimann som mente jeg ikke kunne kjøre videre med svarte N-merker på skiltene. 10 minutter med krangling senere så var han enda like sta. At SVV selv selger hvite merker å ha over trodde han heller ikke på. At den har vært på både EU hos NAF og på flere besøk hos SVV uten en eneste bemerkning var heller ikke noe relevant, tydeligvis. Gjøken synes til og med at det var rart at jeg syntes bilen var cleanere med svarte merker enn blå.. Men dere vet hva de sier: det er vanskelig å diskutere med en smart person, men enda vanskeligere å diskutere med en dum person. Så for å komme meg videre så bare rev jeg dem av. Bestiller nye så snart det er på lager igjen (til uka) :) 

Snapchat-7519433318255907851.jpg

DSC_0410.JPG

DSC_0411.JPG

Ble fort mye fælere uten, ja. Og bilen er fryktelig skitten fordi jeg har kjørt langtur på vått føre idag. Bruker jo mer spylervæske enn diesel for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gabz skrev:

[...] Men dere vet hva de sier: det er vanskelig å diskutere med en smart person, men enda vanskeligere å diskutere med en dum person. Så for å komme meg videre så bare rev jeg dem av. Bestiller nye så snart det er på lager igjen (til uka) :)

Man kan jo si mye rart om offentlige tjenestemenn, men politimannen hadde i dette tilfellet helt rett. Det er vegdirektoratet som fastsetter utformingen av kjennemerker i Norge, og klistrelapper med sort bakgrunn er en løsning som ikke er godkjent (av blant annet reflekterende årsaker). Det er imidlertid ikke krav om nasjonalitetsmerke på kjennemerkene, så av den grunn har de tilbudt en hvit lapp på retroreflekterende bakgrunn som går i ett med skiltet. Bruker man denne hvite klistrelappen, må de brukes på begge kjennemerkene og man må bruke en ekstern N bak på bilen ved kjøring i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Man kan jo si mye rart om offentlige tjenestemenn, men politimannen hadde i dette tilfellet helt rett. Det er vegdirektoratet som fastsetter utformingen av kjennemerker i Norge, og klistrelapper med sort bakgrunn er en løsning som ikke er godkjent (av blant annet reflekterende årsaker). Det er imidlertid ikke krav om nasjonalitetsmerke på kjennemerkene, så av den grunn har de tilbudt en hvit lapp på retroreflekterende bakgrunn som går i ett med skiltet. Bruker man denne hvite klistrelappen, må de brukes på begge kjennemerkene og man må bruke en ekstern N bak på bilen ved kjøring i utlandet.

Ja, la oss kjøre på med den diskusjonen der igjen... Tatt opp nok ganger i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

 

Og hadde han forklart det sånn så hadde jeg lagt meg flat :) Men når han står der og kaller det "småjall", nevner på ingen måte hvordan det ikke er lov osv., så blir jeg selvsagt oppgitt. "Det har jeg aldri hørt om", "det tror jeg ikke" o.l. var eneste kommentarene jeg fikk når jeg prøvde å si at jeg har hørt at det er lovlig. Da virker det ikke akkurat som at han vet hva han prater om. Han visste jo omtrent ingenting om det og bare nektet på alt jeg sa uten å forklare det på noen måte. Trodde jo jeg hadde gjort noe alvorlig galt når de i full fart hiver seg på tvers foran bilen min med blålys og hele pakken, ber meg komme ut av bilen og ikke sier noen ting. Vil også nevne at jeg på ingen måter er av typen som alltid skal være barnslig og kvalm ovenfor politi, er bare når visse betjenter skal være tullinger at jeg blir oppgitt over dem som personer spesifikt. Og når jeg har vært hos SVV to ganger med merkene samt på EU hos NAF så tror jo jeg naturligvis at det er greit. Menmen, skal ikke gidde å dra opp noe debatt her nå, da vet jeg hvertfall at det faktisk er ulovlig av en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppy skrev:

Ja, la oss kjøre på med den diskusjonen der igjen... Tatt opp nok ganger i forumet.

Diskusjonen er overflødig om man erkjenner de faktiske forhold.

15_225699-2Vedrørende spørsmål om lovligheten av å bruke ekstra klistremerker på bilregistreringsskiltet.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mange takk! :) Personlig så må jeg ha svarte merker, løfter utseendet vesentlig. Salgsfronten står ganske stille. Ingen seriøse bud i riktig prisklasse enda, til tross for veldig mye visninger og lagringer. Satt ned listeprisen med 5 lapper også, så får se om det gjør noe forskjell. Men markedet er jo ganske labert for tiden uansett, så ser ikke bort i fra at den blir beholdt inntil videre. Om ikke E60-suget tar over og jeg er villig til å la den gå for 90 da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående de svarte merkene på skiltet så ble jeg stoppet på grensen i Polen, Danmark og Norge pga dette. De trodde jeg kjørte med falske skilt, så de sjekket alle VIN-nr på bilen. De er en magnet mot politiet :P

Er det E60 eller E61 du er sugen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en som så på bilen i dag som var veldig interessert. Ga han en pris som han skulle diskutere med kona også rapportere tilbake til meg på, så vi får se. I mellomtiden var @Durochris en engel og donerte nye N-merker til meg som jeg sårt trenger :) Klasker på disse om personen ikke kjøper bilen først.

DSC_0001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet meg nytt sett med sommerhjul idag! :)

Originale Ronal Alpina felger i 8x18 og 9x18. Henholdsvis ET20 og 24 om jeg husker rett. Senterkoppene, nøkkel og papirer til evt godkjenning fulgte også med. 

1.JPG

2.JPG

Veldig fine felger som jeg har hatt lyst på lenge, men de trenger litt kjærlighet. Er en liten bulk i en felg og litt ujevnhet i en annen så må få de to rettet. Må også ha nye dekk da disse ble kjøpt nye av forrige eier rett før han bestemte seg for å lagre bilen på dem i 4 år, så er sikkert flatspots og også ganske tørr gummi. Står 235/40 og 255/35 dekk på nå, men får se hva jeg skal bruke. Tenkte å gi de en prøvemontering på bilen med og uten spacere for å se hvor mye strekk jeg trenger. Tror dette blir veldig bra! :) Får se om jeg selger Rondellene i første omgang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...