Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, TRF skrev:

Mer interessant er hvor mye "sikkerhet" de tilbyr under mindre enn optimale forhold..

 

8 minutter siden, E.C. skrev:

Så får du en to-er feil på PKK når systemet slutter å fungere om 15 år og siden det nå er utdatert og ikke å få tak i lengre må din ellers fullt fungerende bil på dynga ifg. det andre EU-direktivet.

Jeg ser allerede for meg .... bil og henger, over fjellet i norge på vinteren eller bare en bratt bakke på glatta.. Man ender opp med ikke å ha noe annet valg enn å rygge ned igjen med forsiktig input for ikke å gli. Hva er vel da bedre enn et halvdårlig sikkerhetssystem som får panikk for "barnet bak bilen" og automatisk hugger inn brems så både bil og henger kan rase ned bakken på alle andre måter enn kontrollert? Samme kan man sikkert få til med bare bil altså. Jeg gleder meg...

Eller når systemet mener jeg "kjører for fort" og bremser så jeg går på en garantert understyring og til skogs (allerede et problem å ikke få venstrebremse, har nesten vraka en bil på det...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått muligheten til å kjøpe en e92. Jeg har ikke like god peiling på hva som er kjekt å ha utstyr, men jeg syns den har veldig fin spec. Den er selvsagt litt over budsjett, men har sagt at hvis det ordner seg når den er i landet, så er jeg første i køen. Den skulle selvsagt hatt en annen farge og bedre lydpakke, men uten om det, så syns jeg den er veldig "fint specca"? 

https://www.mdecoder.com/decode/wbakg71010e247796#google_vignette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tennbrikket skrev:

Har fått muligheten til å kjøpe en e92. Jeg har ikke like god peiling på hva som er kjekt å ha utstyr, men jeg syns den har veldig fin spec. Den er selvsagt litt over budsjett, men har sagt at hvis det ordner seg når den er i landet, så er jeg første i køen. Den skulle selvsagt hatt en annen farge og bedre lydpakke, men uten om det, så syns jeg den er veldig "fint specca"? 

https://www.mdecoder.com/decode/wbakg71010e247796#google_vignette

Med mindre du er over gjennomsnittet "audiofil" så klarer du deg sikkert helt fint med HIFI. Jeg har ikke engang lydpakke i min nåværende E91, og syns egentlig det spiller helt OK for min del. I hvertfall bra nok til at jeg ikke har følt trangen til å måtte oppgradere noe med én gang.

Lydanlegg kan jo fint oppgraderes i etterkant så akkurat det hadde ikke jeg latt ha noe nevneverdig vekt på avgjørelsen her.

Ser den mangler ACC, og det er jo tydeligvis en dealbreaker for mange her inne 😆 Men ellers ser den da ut til å ha "det meste" som er kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel. skrev:

Med mindre du er over gjennomsnittet "audiofil" så klarer du deg sikkert helt fint med HIFI. Jeg har ikke engang lydpakke i min nåværende E91, og syns egentlig det spiller helt OK for min del. I hvertfall bra nok til at jeg ikke har følt trangen til å måtte oppgradere noe med én gang.

Lydanlegg kan jo fint oppgraderes i etterkant så akkurat det hadde ikke jeg latt ha noe nevneverdig vekt på avgjørelsen her.

Ser den mangler ACC, og det er jo tydeligvis en dealbreaker for mange her inne 😆 Men ellers ser den da ut til å ha "det meste" som er kjekt å ha.

jeg er fornøyd med anlegget i e46en :P mye mulig det er bytta elementer der engang i tiden, men. Prisen jeg har fått er betraktelig bedre enn de andre på finn som har DCT, personlig ønsket jeg n55 kontra n54 pga bedre holdbarhet selv om sistenevnte er kulere. Jeg får den vesentlig billigere enn hva de andre på finn ligger ute til, spesielt med DCT som jeg syns er skikkelig kult. 96k km, og bildene jeg har fått av den under viser at den er helt strøken.  Jeg elsker dobbel clutch girkassene til porsche, jeg syns de er dritkule og etter hva jeg har fått inntrykk av, så er visst denne med xhp stage 3 samme hastighet på giring som m3 gts. 

Fant retrofit på ACC https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1530925 men jeg har aldri hatt det, og dette blir bare en finværsbil om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

jeg er fornøyd med anlegget i e46en :P mye mulig det er bytta elementer der engang i tiden, men. Prisen jeg har fått er betraktelig bedre enn de andre på finn som har DCT, personlig ønsket jeg n55 kontra n54 pga bedre holdbarhet selv om sistenevnte er kulere. Jeg får den vesentlig billigere enn hva de andre på finn ligger ute til, spesielt med DCT som jeg syns er skikkelig kult. 96k km, og bildene jeg har fått av den under viser at den er helt strøken.  Jeg elsker dobbel clutch girkassene til porsche, jeg syns de er dritkule og etter hva jeg har fått inntrykk av, så er visst denne med xhp stage 3 samme hastighet på giring som m3 gts. 

Fant retrofit på ACC https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1530925 men jeg har aldri hatt det, og dette blir bare en finværsbil om sommeren. 

E9x 335i ligger jo generelt ganske høyt i pris, så det er bra hvis du får en god pris på en bil som sikkert er i langt bedre stand en halvparten av de som ligger til salgs 👌

N55 har i hvertfall betraktelig bedre lyd enn N54. Eneste jeg kan tenke meg er kulere med N54 er alt relatert til trimming 😅

Hadde ACC på forrige E91, prøvde det én gang og ikke noe mer enn det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil trekke frem, som er aller best, er vel at den er fra det fjerne Østen? Den er jo helt rustfri sannsynligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Daniel. skrev:

E9x 335i ligger jo generelt ganske høyt i pris, så det er bra hvis du får en god pris på en bil som sikkert er i langt bedre stand en halvparten av de som ligger til salgs 👌

N55 har i hvertfall betraktelig bedre lyd enn N54. Eneste jeg kan tenke meg er kulere med N54 er alt relatert til trimming 😅

Hadde ACC på forrige E91, prøvde det én gang og ikke noe mer enn det 😅

Havner på 320k med norske skilt, jeg tror det er en ålreit pris? Jeg syns steget opp til en m3 er litt for høyt for en med like bra utstyr, og ikke minst så skal det forsikres og driftes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Det jeg vil trekke frem, som er aller best, er vel at den er fra det fjerne Østen? Den er jo helt rustfri sannsynligvis. 

Den ser ut til å være fra Japan, så det med rust kan gå begge veier. Men her høres det ut som den ligger på den positive siden.

Akkurat nå, tennbrikket skrev:

Havner på 320k med norske skilt, jeg tror det er en ålreit pris? Jeg syns steget opp til en m3 er litt for høyt for en med like bra utstyr, og ikke minst så skal det forsikres og driftes. 

Ja det er vel innafor.

Ligger kun én E92 LCI ute for salg nå, men den vil jeg tørre å påstå er overpriset selv til E9x 335i å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, E.C. skrev:

S676 er "helt greit" om ikke kilden inn er en FM-sender fra Aliexpress kjøpt for en 50-lapp.

Hadde nok blitt mr12volt integrasjon. Lyden av n55 med DCT gjør vel opp for «dårlig» hi-fi 

må si det frister å slå til med denne. Helt perfekt er den ikke, men da må man nesten kjøpe en ny 440i. Finnes 335i som er perfekte, men da ligger det ett påslag på prisen også. Hardt å være på «budsjett» på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres veldig lovende ut @tennbrikket. Pen bil med fint interiør, her har du det du trenger. Synes også bildene virket tillitsvekkende, sånn sett ikke noe å si på prisen. Som nevnt så er det ett stort pluss at den har gått i Japan uten så mye salt…også er sjansen liten for at den har blitt besudlet og tuklet med av fattige 20 åringer. 

Har du lyst på denne så synes jeg du skal slå til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Synes dette høres veldig lovende ut @tennbrikket. Pen bil med fint interiør, her har du det du trenger. Synes også bildene virket tillitsvekkende, sånn sett ikke noe å si på prisen. Som nevnt så er det ett stort pluss at den har gått i Japan uten så mye salt…også er sjansen liten for at den har blitt besudlet og tuklet med av fattige 20 åringer. 

Har du lyst på denne så synes jeg du skal slå til 👍

Venter på bilder fra servicehistorikk som ligger i CIC. Det står på noen «aftermarket felger» som jeg ikke er helt fan av, heldigvis er ikke style 225 så dyrt. Kamerat som har begynt med litt import, som har vært mekaniker og har god forståelse for markedet og på tyske biler generelt. Så jeg er ganske trygg på at dette blir en bra handel, bilen blir på norske skilter før jeg evt tar over.

 

føler at det gir meg ett kompromiss med en «lillebror» m3» når det ikke strekker helt til e46 eller e92 m3 økonomisk som sommerbil. De eksemplarene jeg kan strekke meg til der tror jeg bare blir dyre å ha i lengden😅.

Ingenting som er skrevet i stein enda, men visst alt ser bra ut med historikk i CIC, så håper jeg han tar den med inn til Norge. Har fått video av kaldstart og den høres og ser bra ut på turtallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan-import biler har et godt rykte her til lands, men det må sies at noen av de er slitne. Ofte med tvilsom km-stand. 

Har sett flere Porsche 911 (997 2005-2012) fra Japan som jeg synes ser halvsketchy ut. Og gjengangeren er at det er automat-biler som får bore-scoring/motorhavari mellom 80-150 000km etter import til Norge.  Ser ut til at Japan sender en del tvilsomme biler over til Europa, og jeg skjønner dem godt - vanskelig å klage på en 15 år gammel bruktbil som kom med skip fra andre siden av verden. Og som ikke det er nok er serviceheftet på japansk, så det er et jævla prosjekt å finne noen som kan tolke service-historikken og gå god for den. Hvis ikke blir det Joker Nord når man kjøper en BMW M/Audi S/Mercedes AMG/Porsche 911 når man ikke aner hva som har blitt gjort når. 

Så ellers takk når det kommer til Japan-biler. Men det er bare meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tennbrikket skrev:

Venter på bilder fra servicehistorikk som ligger i CIC. Det står på noen «aftermarket felger» som jeg ikke er helt fan av, heldigvis er ikke style 225 så dyrt.

Hva som står på da?

Syns det meste av Style 225 som ligger på Finn er dyrt når du ser hvilken tilstand de er i 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...